قیمت سرچراغی پارکی به چه مواردی بستگی دارد ؟

قیمت سرچراغی پارکی به چه مواردی بستگی دارد؟ یکی از پارامترهای بسیار مهمی که بر قیمت سرچراغی پارکی تاثیر می گذارد نوع و مدل این محصولات است. سرچراغی ها در مدل های تک، دو ، سه شاخه هستند که هر کدام از آن ها قیمت خاص خود را دارند. جنس این تجهیزات یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت آن ها می باشد.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این تجهیزات نوع پایه ای است که سرچراغ ها بر روی آن نصب می کنند است.

تاثیر جنس بر قیمت سرچراغی پارکی :

قیمت سرچراغی پارکی به جنس آن بستگی دارد. سرچراغ های پارکی در جنس های مختلفی می شوند. یکی از پرطرفدارترین نمونه های سرچراغ های پارکی آلومینیومی است. این نمونه از سرچراغی ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

سرچراغی پارکی از جنس آلومینیوم را معمولا با رنگ های کوره ای پوشش می دهند. این سرچراغ ها از مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی برخوردار هستند. جنس آلومینیومی آن ها موجب می شود که در برابر باد و باران و گرد و خاک دوام بیاورند. ممکن است قیمت سرچراغ های آلومینیومی و فلزی نسبت به سایر نمونه ها بیشتر باشد اما در دراز مدت به نفع خریداران خواهد شد. این محصول در مدل ها و شکل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند.

خرید سرچراغی های پارکی بر چه اساسی انجام می گیرد :

سرچراغی پارکی همانطور که قبلا اشاره کردیم به عنوان یکی از المان های زیباسازی فضای بیرونی به کار می رود. این فضا ها شامل پارک ها، رستوران ها و کافه های روباز،خيابان ها و ….می شود. اين نوع سرچراغي ها فقط به يك مدل و يك اندازه، نمونه منحصر نيست.

سرچراغي پارکی در سال های اخیر افزایش قیمت داشته است و این امر به دلیل تحریم ها است.  قیمت متریال اولیه برای ساخت این محصولات بر روی قیمت نهایی زیادی خواهد گذاشت. اما در حالت کلی قیمت این نوع سرچراغی ها را بر اساس متریال ، اندازه، کیفیت، برند، پایه و….. محاسبه می کنند. خریدارانی که قصد دارند سرچراغی های پارکی را با بهترین و مناسب ترین قیمت خریداری کنند می توانند به مراکز فروش و نمایندگی معتبر این محصولات مراجعه کنند.

نکته قابل توجه در هنگام خرید سرچراغ های پارکی این است که لازم است این تجهیزات را بر اساس نوع معماری محل مورد نظر انتخاب کنید تا همخوانی لازم را ایجاد کنید.

علت استفاده از سرچراغی های پارکی چیست ؟

سرچراغی پارکی را باید بر اساس پارامترهای خاصی انتخاب شود. اولین گزینه برای انتخاب سرچراغ های پارکی این است که متناسب با فضای بیرونی انتخاب شوند. به عنوان مثال شما نمی توانید از یک سرچراغی کلاسیک برای هر مکانی استفاده کنید.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در انتخاب این تجهیزات حائز اهمیت است مصرف انرژی می باشد که امروزه به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است. بنابراین لازم است در هنگام انتخاب سرچراغی برای محیط های باز این تجهیزات را به اندازه لازم خریداری کنید. وجود لامپ های کم مصرف در طراحی آن ها باعث می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

قیمت سرچراغی پارکی همانطور که قبلا اشاره کردیم به جنس این تجهیزات بستگی دارد. بنابراین لازم است پیش از خرید این سرچراغ ها دقت داشته باشید که این تجهیزات باید در معرض هوای آزاد قرار بگیرند پس بهتر است که سرچراغ هایی با جنس مناسب مانند آلومینیوم استفاده کنیم. هر اندازه که این تجهیزات از جنس مناسب تری برخوردار باشند طول عمر آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

انتخاب پایه های مناسب برای این سرچراغی ها و موقعیت قرارگیری به عنوان مواردی هستند که پیش از خرید این محصولات باید به آن دقت کنید.

پایه های مناسب سرچراغی های پارکی :

سرچراغی پارکی را معمولا بر روی پایه هایی از جنس آلومینیوم و فولاد نصب می کنند. یکی از پایه های پرطرفدار مدل آلومینیومی هستند که به شکل یکپارچه از طریق ریخته گری آلومینیوم ساخته می شوند. این پایه ها را معمولا در اندازه های 2.40 سانتی متری تولید می کنند.

برخی از پایه هایی که برای این سرچراغی ها مورد استفاده قرار می گیرد مدل فولادی است که از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است. معمولا این نوع پایه ها را در ارتفاع 3 تا 3.5 متری تولید می کنند. علاوه بر این سرچراغ های پارکی را  می توانید بر روی پایه های کوتاه یا سطوح مسطح نصب کنید. مهمترین ویژگی سرچراغی های پارکی کیفیت بسیار بالای آن ها است. این سرچراغ ها معمولا از جنس آلومینیوم است و حباب آن اغلب از جنس پلی کربنات و شیشه است تا بتوانند مقاومت لازم را ایجاد کنند.

سخن پایانی :

سرچراغی پارکی در انواع مختلفی تولید می شوند که شامل مدرن، کلاسیک، سلطنتی و سنتی است. با توجه به اینکه نام این سرچراغ ها پارکی است اما شما می توانید آن را برای نورپردازی و تامین روشنایی ساختمان ها، ویلا، رستوران ها، خیابان و … به کار ببرید. این سرچراغ ها را بر روی پایه های کوتاه، بلند و متوسط استفاده می کنند که علاوه بر ایجاد روشنایی زیبایی فضا را چندین برابر می کند.

حباب هایی که در این سرچراغ ها به کار می روند باید از بهترین متریال با بالاترین کیفیت انتخاب شوند تا بتوانند از لامپ ها محافظت کرده و در برابر شرایط مختلف جوی از قبیل باد و باران و گرد و غبار دوام بیاورند.

سرچراغی پارکی مجهز به انواع مختلف لامپ ها می باشد که یک مدل پرطرفدار آن لامپ های ال ای دی می باشد.یکی از نمونه های سرچراغ های پارکی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده مدل خورشیدی آن است که درون آن ها مجهز به سرچراغ های خورشیدی هستند که باطری درون آن ها تعبیه شده است. این باتری ها در طول روز انرژی لازم را در خود ذخیره می کنند و در طول شب از آن برای تامین روشنایی استفاده می کند. این مدل از سرچراغ ها در مدل های مدرن، سلطنتی، کلاسیک و …. طراحی می شوند که هر کدام متناسب با فضای مورد نظر انتخاب می شوند. معمولا از مدل های سلطنتی برای فضاهای لوکس استفاده می کنند. مدل کلاسیک را برای محیط هایی استفاده می کنند که از متریال های طبیعی در دکوراسیون آن استفاده می کنند. مدل مدرن نیز برای فضاهای امروزی و مدرن استفاده می شود.

محصولی متناسب با انتخاب شما یافت نشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *