ویژگی محصولات سنگی پارکی مبلمان شهری در چیست ؟

ویژگی محصولات سنگی پارکی و عوامل موثر در طول عمر این محصولات را در این مقاله می خوانید و سعی می کنیم به این سوالات پاسخ دهیم :

  •  آیا محصولات مبلمان شهری در شرایط آب و هوایی نامساعد زود از بین می رود ؟
  • آیا دچار شکستگی و رنگ پریدگی می شوند ؟
  • از چه نوع بتنی در تولید این محصولات استفاده می شود ؟
  • تاثیر آفتاب بر روی محصولات سنگی چگونه است ؟
  • تاثیر یخبندان بر روی محصولات سنگی چگونه است ؟
  • تاثیر آلودگی هوا بر روی محصولات سنگی پارکی چگونه است ؟
  • نوع ، مقاومت و طول عمر رنگ در محصولات سنگی پارکی چگونه است ؟

بررسی تاثیرات آب و هوایی بر روی محصولات سنگی شهر سامان

در مبلمان شهری سنگی یکی از مهمترین پرسش های خریداران ، تاثیرات آب و هوایی و تغییرات دمایی فصول گوناگون در طول سالیان دراز بر روی این محصولات می باشد . همانطور که می دانیم در اکثریت مواقع از محصولات تولیدی مبلمان شهری سنگی نظیر نیمکت ها و میزهای پارکی ، فلاور باکس ها ، سطل های زباله سنگی و … در فضاهای باز استفاده می گردد و بدین جهت عواملی نظیر تاثیرات برف و یخبندان و تابش مکرر آفتاب و تغییرات دمایی فصول گرم و سرد سال ، تاثیرات باران های آلوده شهری ، گرد و غبار و آلودگی های محیط های شهری بر روی این محصولات نیازمند بررسی و شناخت دقیق تر ویژگی محصولات سنگی پارکی می باشد .

نوع بتن استفاده شده در محصولات :

گروه تولیدی شهر سامان در محصولات سنگی خود از نوعی بتن فرآوری شده و خاص استفاده می کند که تفاوت های اساسی و تاثیرگذاری با بتن سازه ای متداول در ساخت اسکلت های سنگی ساختمان های معمول را دارد . این بتن فرآوری شده دارای استانداردهای بسیار بالاتری از بتن سازه ای است و در پارامتر هایی از قبیل جذب آب ، مقاومت فشاری ، مقاومت سایشی ، مقاومت برودتی و وزن مخصوص در مقایسه با بتن سازه ای برتری قابل ملاحظه‌ای دارد . در هر حال مجموعه این محاسن و ویژگیها در محصولات مبلمان شهری سنگی گروه تولیدی شهر سامان مورد نظر  مقاله ویژگی محصولات سنگی پارکی نبوده که البته تقویت این پارامترها منجر به تولید محصولی گردیده که در فضاهای باز از مزایا و استاندارد های مطلوبی برخوردار باشد . محصولات مبلمان شهری نظیر میزها و نیمکت های پارکی ، سطل‌های زباله ، گلدان ها ، حفاظ ها و حصارهای باغچه ها عموما با سه اثر مخرب آب و هوایی دائماً در مناقشه می باشد که عبارتند از :

عوامل مخرب آب و هوایی بر روی محصولات سنگی مبلمان شهری :

1 – تابش آفتاب و گرما

2- باران ، برف و یخبندان

3 – گرد و غبار و آلودگی هوا

اثر تابش آفتاب بر روی محصولات سنگی  :

تابش آفتاب بر روی محصولات مبلمان شهری عموما موجب رنگ پریدگی و از بین رفتن رنگ این محصولات می گردد که شرکت شهر سامان با علم بر این نکته از نوعی رنگ با کیفیت استفاده می‌کنند که علاوه بر خواص پولیش کاری و واترپروف نمودن سطح ، خاصیت Anti UV نیز دارد . بدین جهت از تاثیرات مخرب تابش نور خورشید بر روی محصولات مبلمان شهری نظیر میز ، نیمکت ، سطل زباله و … جلوگیری می گردد و عمر مفید بسیار بالاتری نسبت به موارد مشابه خود دارد.

اثر یخ زدگی بر روی محصولات سنگی :

از دیگر نکاتی که باید به بررسی تاثیر آن پرداخت اثر یخ زدگی در فصل سرد سال می باشد که بدین جهت پایین بودن جذب آب این محصول مورد توجه می باشد . بارش باران بر روی این محصولات تنها باعث فرسایش و تخریب نمی گردد ، بلکه بیشتر موجب مقاوم تر شدن آن می گردد ؛ چرا که این رفتار بتن در مقابل رطوبت برای اهل فن شناخته شده و اثبات شده است . همگی می دانیم ، همان‌طور که بتن در اثر باران و رطوبت مستحکم تر می گردد ، میلگرد داخل بتن نیز به هیچ وجه زنگ نمی زند و تخریب نمی گردد ؛ چرا که فلز برای اکسید شدن و زنگ زدن نیازمند فضا و افزایش حجم می باشد و چون میلگرد در داخل بتن محبوس شده امکان افزایش حجم و زنگ زدن ندارد بنابراین رطوبت و بارش مکرر باران به هیچ وجه تاثیر نامطلوبی بر روی مصنوعات سنگی گروه تولیدی شهر سامان نخواهد گذشت.

اثر آلودگی هوا بر روی محصولات سنگی :

سومین اثر مخرب فضای باز محیط های شهری که در شهرهای بزرگ نظیر تهران ، مشهد ، اصفهان و … به دلیل آلودگی هوا بیشتر نشان می‌دهد وجود ذرات گرد و غبار آب و آلودگی ناشی از خودروهای شهری و دی اکسید کربن موجود در هوا می باشد ، که به هنگام بارش باران بر روی خودروها و لوازم پارک ها و … خود را نشان می‌دهد . بارش باران در شهرهای بزرگ بر روی خودروهای خود و حالت اسیدی این قطرات بر روی سطح ماشین هنگام شستشو حتما نظرتان را تاکنون به خود جلب نموده و اگر این بارش را در شهرهای شمالی کشور تجربه کرده باشید ، متوجه تفاوت فاحش آن خواهید شد . این آلودگی شهری در روی خودروها اگر به طور مکرر شستشو نشود در دراز مدت موجب کدر شدن و تخریب رنگ خودرو می گردد . البته که به دلیل وجود کارواش و شستشو های مکرر این اثر در خودروها امکان بروز نداشته ولیکن در مبلمان شهری که تقریباً هرگز شستشو نمی گردد یا به ندرت اتفاق می‌افتد ، به دست آوردن راه حلی که رنگ مبلمان شهری سنگی آسیب کمتری ببینند اهمیت دارد .

گروه تولیدی شهر سامان با بررسی شرایط آب و هوایی و تحقیقات در نوع تاثیرات مخربی که ذکر شد موادی را در هنگام رنگ آمیزی سطحی محصولات خود استفاده می‌کند که مقاومت سایشی و سطحی نیمکت ها و سطل های زباله و … را تا حد قابل قبولی افزایش داده و اجازه نمی‌دهد در کوتاه مدت ، رنگ و سطح محصولات آسیب ببیند . در عمق محصولات نیز به دلیل جذب آب بسیار کم این محصولات نگرانی وجود نداشته و با اطمینان کامل می توان گفت سالیان دراز این محصولات در اثر بارش باران و یخبندان هیچگونه آسیبی نمی بیند .

البته نکته قابل توجه در رنگ محصولات سنگی گروه تولیدی شهر سامان کیفیت رنگ و مواد افزودنی مصرف آن می‌باشد . می‌دانیم که در هر حال رنگ ها پس از گذشت چندین سال نیاز به تجدید رنگ آمیزی دارند ؛ همانطور که تمام محصولات سنگی و فلزی و … پس از گذشت سالیان نیازمند رنگ آمیزی مجدد می‌باشند و تغییر رنگ و استفاده از رنگ‌های مورد علاقه و رنگ آمیزی متنوع باعث زیباتر شدن و نو شدن محصولات می گردد و موجب نشاط و شادابی در محیط ‌های شهری است . همانطور که شهرداری‌ها سالیانه بسیاری از لوازم  و مصنوعات شهری را با رنگ آمیزی زیباتر و جذاب تر می کند.

استفاده از رنگ های با کیفیت رسالت این شرکت بوده ، ولی مهمتر از آن جلوگیری و حفاظت از بافت محصولات سگی در مقابل اثرات مخرب آب و هوایی می باشد که با انتخاب بتن فرآوری شده بسیار مقاوم و رعایت پارامترهای بسیاری ، همه تلاش خود را در جهت ارائه محصولی با کیفیت مبذول داشته است . در هنگام بارش برف و یخبندان نیز محصولات مبلمان شهری سنگی شهر سامان از مقاومت سطحی بالایی برخوردار است . می‌دانیم که بارش برف و یخبندان بر روی سطح در صورتی مخرب خواهد بود که ذرات آب بتوانند در زیر سطح بتن نفوذ کرده و در سرمای شب  یخ زده و طبیعتاً افزایش حجم نمایند که این افزایش حجم موجب از هم پاشیدگی سطح گردد . پس نکته مهم عدم نفوذ آب به بافت بتن می باشد که مانع تخریب آن می گردد . همان طور که در سنگ ها همین اثر تخریب بسیاری را ایجاد می‌کند . البته در بتن از وجود منافذ هوا روزنه‌ های نفوذ آب خبری نیست و در بتن فرآوری شده تولیدی محصولات گروه شهر سامان نیز به دلیل نبود روزنه ها وجود هوا و مقاومت پلیمری و سطحی امکان نفوذ آب ، یخ زدن ، افزایش حجم و در نهایت تخریب وجود نداشته و به همین دلیل این محصولات عمر مفید بسیار بالایی دارد البته مسئولین امر نیز می‌توانند در سال های آینده جهت رنگ آمیزی از رنگی مقاوم در برابر بارش باران و محیط های فضای باز استفاده کند تا با خیال راحت تا سالیان سال از محصولات تولیدی نظیر نیمکت های پارکی ، میز ها و گلدان ها و … استفاده نمایند.

گروه تولیدی شهر سامان تلاش خود را می کند تا به تمامی جزئیات مورد نیاز محصولات خود توجه نموده و محصولی را با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *