معرفی سرچراغی دکوراتیو پارکی : 

سرچراغی دکوراتیو پارکی یکی از محبوب ترین تجهیزات روشنایی فضای بیرونی به شمار می روند که از طراحی های خلاقانه و مبتکرانه برخوردار هستند. این مدل از سرچراغی ها برای تامین روشنایی فضاهای روباز مانند پارک ها، فضای سبز، جاده ها و …. استفاده کنند.

کاربرد سرچراغی دکوراتیو پارکی :

همانطور که می دانید سرچراغی های دکوراتیو در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند. این سرچراغ ها علاوه بر تامین نور و زیبایی در محیط های مختلف در برابر عدم نفوذ حشرات و گرد و غبار مقاومت بالایی دارند. موارد مختلف فنی و کیفی وجود دارند که در طراحی این چراغ ها مورد توجه قرار گرفته اند به شکلی که این سرچراغ ها مورد استفاده در دو فضای عمومی و خصوصی می باشند.

سرچراغی دکوراتیو و پایه ها به عنوان دو بخش مهم چراغ های پارکی به شمار می روند. قسمت سرچراغی یا هد را معمولا از جنس های مختلفی تولید می کنند. عمده ترین موادی که برای ساختن این قسمت ها به کار می رود شیشه های نشکن یل پلی کربنات، پلاستیک و …. می باشند. متریال به کار رفته در قسمت حباب سرچراغی ها به گونه ای است که در برابر عوامل بیرونی از مقاومت بالایی برخوردار است.

برخی از این سرچراغی ها دارای ال ای دی خورشیدی هستند و قابلیت این را دارند که نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.

سرچراغ های دکوراتیو چه مشخصاتی دارند :

سرچراغی های دکوراتیو به آن دسته از چراغ اطلاق می‌شوند که از نظر ظاهری زیبایی بیشتری داشته باشند. این سرچراغی ها دارای جزئیات بیشتری در ظاهر هستند و به شکل معمول مسئولیت روشنایی معابر را بر عهده دارند. علاوه بر تامین روشنایی اماکن مختلف این نوع از چراغ ها به عنوان یکی از المان های زیبا سازی شهر ها به شمار می روند به همین دلیل در طرح ها و رنگ های زیبایی طراحی و تولید می شوند.

در برخی موارد مشاهده می کنیم که استفاده از چراغ های پارکی دکوراتیو در یک مکان این امکان را به وجود می آورد که یک محیط رویایی و بسیار زیبا را خلق کند. تلفیق نور به همراه سرچراغی ها و پایه های دکوراتیو باعث می شود یک محیط زیبا و جذاب خلق شود.

سرچراغی دکوراتیو پارکی

انتخاب سرچراغ های دکوراتیو بر اساس مشخصات ظاهری : 

سرچراغی دکوراتیو پارکی را باید بر اساس سه معیار مختلف انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی این معیارها بپردازیم.

رنگ :

مطمئنا رنگ برای انتخاب سرچراغی دکوراتیو یک موضوع بسیار مهم به شمار می رود. در صورتی که شما رنگ های ناهماهنگ را انتخاب کنید امکان دارد باعث شلوغی فضای بصری و ناهماهنگی بیش از اندازه در فضای مورد نظرتان شود. در عوض زمانی که با علم و آگاهی از رنگ های مکمل استفاده کنید می توانید یک محیط جذاب و هماهنگ را ایجاد کنید.

سبک و طراحی : 

سرچراغی دکوراتیو پارکی علاوه بر رنگ مناسب با از لحاظ دیزاین هم انتخاب مناسبی داشته باشد. باید سرچراغی دکوراتیو را بر اساس نوع معماری، سبک فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. چراغ های دکوراتیو معمولا در سبک های مختلفی نظیر کلاسیک، سلطنتی، مدرن ساخته شده اند که هر کدام متناسب فضای خاص خود هستند.

ویژگی های ظاهری: این نوع سر چراغ ها دارای پایه هایی  در اندازه های مختلفی هستند که باید بر اساس گستردگی فضا این پایه ها انتخاب شوند. نکته ی دیگری که وجود دارد این است که شما چه نوع چراغ هایی را انتخاب می کنید.چراغ هایی که به شکل تک شاخه یا دو شاخه هستند. مصرف کنندگان می توانند بر اساس نیاز خود چراغ مورد نظرشان را انتخاب کنند.

سرچراغی پارکی دکوراتیو در جنس های مختلفی وجود دارند. با توجه به اینکه این چراغ ها در فضای بیرونی کاربرد دارند و در معرض بارش، طوفان و نور خورشید قرار می گیرند از این رو لازم است که جنس آن را از میان متریال با کیفیت و ماندگاری بالا انتخاب کنند. یکی از محبوب ترین متریال ها برای ساخت سرچراغی های دکوراتیو فلز آلومینیوم است.

این فلز از پایداری بالایی در برابر زنگ زدگی برخوردار است. اگر از این محصولات به درستی نگهداری شود مدت زمان زیادی دوام خواهند داشت. در صورتی که سرچراغی های ساخته شده از آلومینیوم را با رنگ کوره ای پوشش بدهید مدت زمان بیشتری مقاومت خواهند داشت.

طراحی سرچراغی یا هد در چراغ های دکوراتیو : 

سرچراغی دکوراتیو پارکی به عنوان مهمترین بخش چراغ های پارکی به شمار می رود. دلیل اهمیت این امر موضوع نوردهی آن می باشد که به مسئله ی نورپردازی مربوط می شود. مسئله ی نورپردازی در این چراغ ها با طراحی حباب رابطه مستقیمی دارد.

پیش از اینکه چراغ های پارکی را انتخاب کنید باید به طراحی آن ها و میزان نوردهی برای فضای مورد نظرتان توجه داشته باشید. اگر می خواهید نورپردازی فضای مورد نظر شما به صورت حرفه ای انجام بگیرد لازم است که برای سرچراغی های دکوراتیو حباب های با کیفیتی انتخاب کنید. این حباب ها باید به شکل چند وجهی طراحی شوند

سرچراغی دکوراتیو پارکی باید از وزن مناسبی برخوردار باشد. هدهایی که از وزن کمتری برخوردار هستند به سادگی نصب می شوند و  امنیت و ایمنی بیشتری را ایجاد می کنند می توانید این سرچراغی ها را به راحتی از محل اتصال خود جدا می شوند.

سوالات متداول درباره سرچراغی دکوراتیو پارکی

آلومینیوم ریخته‌گری شده

رنگ پودری کوره‌ای الکترواستاتیک

  • دیواری
  • سردری
  • سرلوله
  • پارکی

در این سرچراغی‌ها از سرپیچ E27 استفاده می‌شود که لامپهای LED سرپیچ‌دار در آن استفاده می‌شود .

سخن پایانی : 

شما می توانید سرچراغی دکوراتیو را بنا بر سلیقه ی خود انتخاب کنید. اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که این تجهیزات باید متناسب با نوع معماری فضای مورد نظر انتخاب شوند. در صورتی که فضای مورد نظرتان بسیار لوکس و تجملاتی است می توانید از سرچراغی های سلطنتی استفاده کنید. در صورتی که چراغ های پارکی با سبک طراحی و معماری فضای مورد نظر هماهنگ نباشد بر جذابیت فضای بصری محیط مورد نظر تاثیر می گذارد.

سرچراغی دکوراتیو پارکی را می توانید بر روی پایه های کوتاه و بلند نصب کنید. با توجه به اهمیت روشنایی در خیابان ها، پارک ها، فضاهای مختلف لازم است که المان های مختلف را مورد توجه قرار دهید. فراموش نکنید که نور به عنوان یک عامل تاثیرگذار است که در زیبایی فضا و محیط های روباز تاثیر زیادی می گذارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *