درباره چراغ آویز حیاطی چه می دانید

چراغ آویز حیاطی را معمولا در فضای بیرونی مانند حیاط، پارک و باغ به کار می برند. این چراغ ها به عنوان یکی از المان های نورپردازی در بیرون به شمار می روند. چراغ آویز در سال های اخیر به عنوان یکی از جدیدترین سیستم های روشنایی شناخته می شود که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای مختلف چراغ آویز حیاطی

چراغ های آویز حیاطی از سه قسمت مختلف ساخته شده اند که شامل: پایه، زنجیر، مجموعه حباب و چراغ می باشد.

چراغ آویز حیاطی دارای پایه هایی از آلومینیوم دایکاست ساخته می شود. این قطعات امکان نصب بر روی سطوح و سقف های مختلف را دارند. یکی از مواردی که در مورد پایه آویز حائز اهمیت است این می باشد که اتصال آن ها بسیار محکم می باشد. به این دلیل که این نوع چراغ ها چه در فضای داخلی چه فضای بیرونی قرار بگیرند امکان دارد که در اثر باد شدید یا طوفان جا به جا شوند.

زنجیرها بهش دیگری از چراهای آویز حیاطی به شمار می روند. همانطور که می دانید این چراغ های آویز به وسیله ی زنجیرها به پایه ها متصل شده و آویزان می باشند. به علت قرار گرفتن این چراغ ها در محیط های گوناگون اعم از حیاط، پارک ها و هر فضای باز دیگری باید همه ی اجزای آن ها از جنس مرغوب مانند آلومینیوم با رنگ کوره ای باشد که در برابر گرد و غبار و بارندگی مقاوم باشند. زنجیرها نیز از لحاظ جنس از این قاعده مستثنی نمی باشند.

چراغ آویز حیاطی با جنس زنجیر آلومینیوم دایکاست شده این امکان را به وجود می آورد که مقاومت آن ها در برابر خورشید، بارندگی و دیگر شرایط جوی افزایش پیدا کند.

مجموعه چراغ و حباب: اصلی ترین قسمت یک چراغ آویز بخش پایین آن می باشد که شامل حباب و لامپی است که درون آن قرار گرفته است. این بخش از چراغ در مدل های مختلفی ساخته شده اند که به شکل بیضی، مستطیل ، مکعب و …. می باشند.

چراغ های آویز حیاطی چه کاربردی دارند

چراغ های آویز حیاطی را معمولا در محل هایی نصب می کنند که احتیاج به تابش نور موضعی وجود داشته باشد. معمولا از این چراغ ها در مکان هایی مانند تفرجگاه ها، آلاچیق، فضای بیرونی ویلا و …. استفاده می شود. می توانید از این نوع چراغ ها برای روشنایی بالکن ها نیز استفاده کنید. در برخی موارد افراد تمایل دارند قسمت ورودی ساختمان خود را با نورپردازی تزیین کنند که در این مواقع چراغ های آویز به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می شوند. چراغ آویز حیاطی را می توانید متناسب با نوع نیاز خود انتخاب و استفاده کنید.

نکات مهم برای خرید چراغ های آویز حیاطی یا پارکی

چراغ آویز حیاطی را باید بر اساس فاکتورهایی خریداری شود که قصد داریم در ادامه به مهمترین آن ها اشاره کنیم.

مدل نورپردازی: پیش از انتخاب چراغ برای فضای باز به این فکر کنید که چه نوع نورپردازی علاقه دارید.

چراغ آویز از لحاظ جنس حباب نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. حباب ها در این گونه چراغ ها در بهترین حالت ممکن از جنس شفاف و مقاوم ، پلی کربنات مقاوم و نشکن ساخته می شوند. به همین علت پیشنهاد می شود همه اجزا و قطعات چراغ های آویز حیاطی از با کیفیت ترین و بهترین متریال انتخاب شوند.

شید دار یا کلاهک دار بودن چراغ ها

چراغ آویز حیاطی را باید با توجه به محلی که قرار است از آن استفاده شود انتخاب کنید. در برخی از مناطق کشور مانند شمال و جنوب کشور میزان بارندگی و گرد و غبار از حد طبیعی بیشتر است. بنابراین باید دقت داشته باشید که در این مواقع باید چراغ هایی را انتخاب کنید که دارای شید و کلاهک هستند. وجود شید و کلاهک ها در این چراغ ها به کنترل میزان باران کمک می کند و از نفوذ باران به درون چراغ ها جلوگیری می کند. این امر موجب طول عمر چراغ های آویز حیاطی می شوند.

فرم ظاهری و رنگبندی

چراغ آویز حیاطی یا چراغ پارکی به عنوان قسمت مهمی از دکوراسیون بیرونی به شمار می رود. دکوراسیون فضای بیرونی معمولا از سبک خاصی پیروی می کند و بر اساس ایده های ساخت اولیه می باشد بنابراین در موقع خرید تجهیزات روشنایی باید به سبک مورد نظر وفادار باشید.

یکی از مهمترین موارد در انتخاب چراغ های آویز هماهنگی رنگبندی چراغ ها با دکوراسیون بیرونی است. در صورتی که فضای بیرونی شما از یک دکوراسیون کلاسیک بهره می برد می توانید چراغ هایی با رنگ های برنزه، مسی انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید برای دکوراسیون های مدرن چراغ آویز انتخاب کنید بهتر است از میان رنگ های مشکی و سفید که در طیف رنگ های خنثی قرار می گیرند انتخاب انجام بگیرد.

سخن پایانی

چراغ های آویز حیاطی تنها برای روشن کردن مسیر در شب مورد استفاده قرار نمی گیرند. این چراغ ها را باید به گونه ای انتخاب کنید تا میان طراحی و عملکرد تعادل مناسبی ایجاد کند. چراغ های آویز حیاطی را باید به گونه ای انتخاب کنید که در نورپردازی تعامل ایجاد کنند. یعنی در کنار ایجاد نور کافی  ایمنی لازم برای رفت و آمد ، هماهنگی با فضا را به وجود بیاورند. نوع چراغ های آویز حیاطی در زیبایی فضا تاثیر زیادی دارد.

لازم است که پیش از هر چیز چراغ های آویز را متناسب با نیازهای خودتان انتخاب کنید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که چراغ ها باید در محل مناسبی قرار بگیرند تا کارایی لازم را داشته باشند. به متریال چراغ های حیاطی دقت کنید. چراغ هایی که از جنس فلزاتی مانند آلومینیوم ساخته می شوند کارایی و طول عمر بالایی دارند. این نوع چراغ ها معمولا با روکش ضد زنگ و رنگ کوره ای پشتیبانی می شوند که باعث می شود در برابر آب و رطوبت ، خوردگی پایداری نسبتا بالایی از خود به نمایش بگذارند. علاوه بر این جنس چراغ های حیاطی باید در برابر ضربات مقاوم باشد تا در برابر شرایط محیطی و جوی مختلف دوام بیاورند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *