مدلهای مخزن زباله پارکی

انواع مخزن زباله شهری فلزی فضای باز :

انواع مخزن زباله شهری جهت جمع آوری زباله و پسماند از سطح شهر و محل زندگی افراد استفاده می شود و سهم بسزایی در نظافت شهری و سلامتی شهروندان دارد . جمع آوری زباله یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین کارهاست که از شیوع انواع بیماریها و باکتریها ، تجمع حیوانات موذی ، شیوع بوی بد و آزار دهنده زباله و … جلوگیری کرده و محیط را از آلودگی مصون می دارد .

در همین راستا طراحان و تولید کنندگان تجهیزات مبلمان شهری با طراحی انواع مختلف سطل زباله شهری به تولید این محصول حیاتی همت گماشته اند . به طور کلی مخزن زباله های شهری در دو مدل تولید می شوند .

مخازن مکانیزه در دو مدل محدب و مکعب طراحی شده اند و در پروسه تولید با ورق های 1.5 و 2 میلیمتری گالوانیزه تولید می شوند . بر روی این محصول می توان درب فلزی یا پلی اتیلنی نصب کرد که با بسته شدن آن ، شیوع بوی بد و ورود حیواناتی مثل گربه به داخل مخزن غیر ممکن می شود .

انواع مخزن زباله مکانیزه :

مخزن زباله مکانیزه به مخازنی گفته می شود که توسط ماشین های مکانیزه تخلیه زباله خالی می شوند و در دو جنس پلی اتیلن و فلزی تولید می شوند . گروه تولیدی شهر سامان این مخازن رابه صورت فلزی و گالوانیزه تولید می کند . این مخازن مکانیزه در حجم های 660 لیتری و 770 لیتری تولید می شود و دارای 4 چرخ مغزی فلزی در زیر هستند که امر جابجایی مخزن را راحت تر می کنند . روی 2 عدد از چرخهای آن ترمزی قرار دارد . این ترمز ها برای مواقعی طراحی شده اند که بخواهیم مخزن حرکت نکند و در جای خود ثابت بایستد .

مخازن مکانیزه در دو مدل محدب و مکعب طراحی شده اند و در پروسه تولید با ورق های 1.5 و 2 میلیمتری گالوانیزه تولید می شوند . بر روی این محصول می توان درب فلزی یا پلی اتیلنی نصب کرد که با بسته شدن آن ، شیوع بوی بد و ورود حیواناتی مثل گربه به داخل مخزن غیر ممکن می شود .

انواع مخزن زباله شهری

انواع مخزن زباله پارکی :

مخازن زباله پارکی ، همگی از جنس فلز بوده و در محوطه های باز در فواصل کوتاهی از نیمکت های پارکی قرار می گیرند . این محصولات دارای حجم 40 لیتر بوده و دارای تنوع بالایی در طرح و متریال ( مواد اولیه ) هستند . این مخازن علاوه بر تاثیری که در نظافت محیط می گذارند ، از زیبایی بالایی نیز برخوردارند و چهره فضای شهری را زیباتر و چشم نوازتر می کنند . به طور کلی مخازن زباله پارکی به 3 دسته تقسیم می شوند .

  1. مخازن زباله لوله ای
  2. مخازن زباله CNC
  3. مخازن زباله چدنی

مخازن زباله لوله ای :

این مخازن از آن دسته انواع مخزن زباله شهری هستند که در فرآیند تولید آن ، علی الخصوص در اسکلت بندیِ نگهدارنده پاکت استوانه ای جمع آوری زباله ، از لوله و پروفیل فولادی استفاده شده است . این محصولات شکل ساده ای دارند و قیمت آنها هم مقرون به صرفه و اقتصادی است . قیمت مخازن زباله لوله ای در تناسب با سایر انواع مخزن ، پایین تر و مقرون به صرفه است و علت آن ارزانتر بودن متریال سازنده ، سادگی در ساخت و سرعت تولید بالاتر است . این مخازن از نظر دوام و کیفیت فرقی با سایر مدلهای سطل زباله شهری ندارند . فقط شکل ساده تری داردو در جاهایی که برای ما پایین بودن قیمت ملاک است ، بهترین گزینه برای انتخاب می باشد . تنوع در این نوع مخازن در چند زمینه اتفاق می افتد . شکل ظاهری ، شکل نوع پاکت مخزن ، یک قلو یا دوقلو بودن آنها ، داشتن یا نداشتن سایبان و …

شکل ظاهری که مشخص است . هر کدام از مخازن دارای یک شکل ظاهری مخصوص به خود هستند که در طراحی مخزن مشخص می شود . شکل نوع مخزن هم یکی از زمینه هایی است که تنوع زیادی را ایجاد می کند . بعضی از مخازن دارای پاکت ساده استوانه ای هستند . بعضی ها هم دارای پاکتهای مکعبی شکل هستند . بعضی ها دارای سوراخ های پانچی و بعضی هم ساده و بدون سوراخ . تعدادی از مدلهای مخزن یک قلو هستند و تعدادی نیز به علت مساله تفکیک زباله خشک و تر به صورت دوقلو تولید می شوند . سایبان هم از مواردی است که از ورود آب باران به داخل انواع مخزن زباله شهری جلوگیری می کند . هر چند در زیر پاکت مخازن سوراخ هایی تعبیه می شود که آب و شیرابه های حاصل از زباله تخلیه شود .

مدلهای مخزن زباله لوله ای طراحی شده در گروه تولیدی شهر سامان :

Zo 01 , zo 02 , zo 04 , zo 05 , zo 06 , zo 07 , zo 08 , zo 09 , zo 11 , zo 12 , zo 13 , zo 15 , zo 16 , zo 19 , zo 20 , zo 24 , zo 26

مدلهای مخازن زباله پارکی پروفیلی :

Zo 03 , zo 10 , zo 14 , zo 18

انواع مخزن زباله شهری CNC :

سطل های زباله شهری CNC  ، سطلهایی هستند که دارای طرح های بسیار زیبایی می باشند . این طرح ها به صورت منحنی هایی دقیق بر روی ورق های فولادی برشکاری شده ، ساختار و اسکلت بندی مخازن را تشکیل می دهد . دقت برشکاری و شکل دهی در این محصولات به علت دقت بالای دستگاه برشکاری پلاسمای گروه تولیدی شهر سامان بسیار بالاست ( با دقت 1 میلیمتر تلرانس ) . همین امر سبب گردید تا در سفارشات ، همه مخازن تولید شده دقیقاً هم شکل ، هم اندازه و مشابه هم باشند .

این محصولات از نظر قیمتی از مخازن لوله ای گرانتر هستند و عموماً برای جاهایی استفاده می شوند که علاوه بر نظافت ، زیبایی کار هم مد نظر باشد . باید در نظر داشت که اگر مخازن زباله CNC با نیمکت های پارکی کنار آن ست شوند ، هارمونی و زیبایی بصری ایجاد شده بسیار بیشتر خواهد شد .

انواع مخزن زباله شهری CNC اکثراً دارای سایبان هستند و تخلیه زباله از آنها آسان و راحت است . در تولید این سطلها از جوشکاری دی اکسید کربن ( CO2 ) استفاده شده و با رنگ پودری کوره ای الکترواستاتیک پوشش دهی می شوند . این مساله سبب می شود تا در هوای باز و زیر نور خورشید سالهای سال بدون افت کیفیت دوام بیاورند .

انواع مخزن زباله شهری سی ان سی عبارتند از :

ZO 17 , ZO 21 , ZO 22 , ZO 23 , ZO 25 , ZO 27 , ZO 28 , ZO 29 , ZO 30 , ZO 31 , ZO 32

مدلهای مخازن زباله چدنی شهری :

سطلهای زباله چدنی زیباترین و بادوام ترین سطل های زباله پارکی در کشور هستند . این مخازن به دلیل استفاده از متریال چدن در بغلی های آن ، دارای بالاترین قیمت در انواع مخزن زباله شهری است . مخازن چدنی دارای سایبان و یک پاکت استوانه ای شکل 40 لیتری هستند و رنگ بدنه آنها از نوع پودری کوره ای است . در قسمت پایین در پایه های این مخازن ، جای چهار عدد پیچ تعبیه شده تا بتوان محصول را به زمین پیچ یا رول بولت کرد .

مدلهای سطل زباله چدنی شهری عبارتند از : ZO 33 , ZO 34

ارزان‌ترین مدلها، مخازن زباله لوله‌ای و گران‌ترین مدلها ، مخازن چدنی هستند . مخازن CNC که دارای بیشترین فروش هستند قیمتی مابین اینها دارند .

مخازن زباله مکانیزه در دو مدل محدب و مکعب تولید می‌شوند . جنس ورق تولیدی آنها از ورق گالوانیزه گرم با ضخامت‌های 1.5 و 2 میلیمتر است .

مخازن زباله پارکی عموماً 40 لیتری هستند . استوانه‌های آن دارای ابعاد 40 سانتیمتر در 50 سانتیمتر می‌باشد .

مخازن زباله مکانیزه در حجم های 770 لیتر و 1100 لیتر تولید می‌شوند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *