انواع چراغ پارکی

انواع چراغ پارکی حیاطی :

انواع چراغ پارکی و تنوع مدلهای آن در طراحی ، بازدهی و تولید ، یک مسئله مهم برای طراحان محیطهای باز شهری است به نحوی که علاوه بر زیبایی و استقامت ، در زمینه نورپردازی و روشنایی محیطی هم بازدهی مناسبی داشته باشد . پایه چراغهای پارکی ، پایه چراغ هایی هستند که عموماً در ارتفاع 3 متر و جهت نورپردازی مناطقی که دارای معارض هایی مانند درخت هستند مناسب است .

این پایه ها عموماً در دو طرف پیاده روها و مسیرهای تردد عابرین پیاده مورد استفاده قرار می گیرد تا این مسیرها را برای عابرین روشن و امن سازند . این نوع پایه های روشنایی به علت اینکه استفاده فراوانی در پارکها و بوستانها دارند به پایه چراغ پارکی معروف شده اند و گرنه خیلی ها از این پایه ها در باغها ، ویلاها ، حیاط مجتمع های سازمانی و مسکونی ، دانشگاه ها و … استفاده می کنند .

اکثر این محصولات برای روشنایی داخل سرچراغ خود از لامپ کم مصرف استفاده می کنند و استفاده از حباب های نشکن پلی کربنات PMMA در آنها زیاد است که در اصطلاح بازاری به آنها توپی هم گفته می شود . هر چند که می توان در شاخکهای این پایه ها از سرچراغی های LED  ، COB یا SMD هم استفاده کرد .

دسته بندی چراغ های پارکی :

در فرآیند تولید چراغ پارکی ، انواع پایه چراغ پارکی در دو دسته کلی دسته بندی می شوند :

  1. پایه چراغ های پارکی آلومینیومی
  2. پایه چراغ های فولادی

مدلهای پایه چراغ های پارکی آلومینیومی :

پایه چراغ های آلومینیومی به صورت یک تکه از ریخته گری آلومینیوم تولید می شوند . این پایه ها عموماً در ارتفاع 2.40 متر تولید شده و شکل ظاهری بیسار زیبایی دارند . قیمت این پایه چراغ ها به علت استفاده از آلومینیوم ( که دارای قیمت بالایی هست ) نسبتاً گران هستند ولی در عوض از خصوصیات کیفی و دوام بسیار بالایی برخوردارند . همه این پایه ها در زیر پایه دارای یک گلدانی زیبا هستند که به زیبایی این پایه ها می افزاید . درباره قیمت پایه چراغ پارکی بخوانید .

انواع مدلهای چراغ پارکی آلومینیومی تولید شده در گروه تولیدی شهر سامان عبارتند از :

PK02 , PK 03 , PK 09 , PK 22 , PK 25 , PK 26 , PK 27 , PK 31

مدلهای پایه چراغ های پارکی فولادی :

در خرید پایه چراغ پارکی، این پایه چراغ ها به دلیل اینکه قیمت بسیار مناسبی دارند و سرعت تولید آنها بسیار مناسب است پرطرفدارترین پایه چراغ ها در کشور هستند و میزان فروش بالایی دارند . در تولید پایه چراغ های پارکی فولادی از لوله و پروفیل فولادی ( آهنی ) استفاده می شود .ارتفاع اکثر این پایه ها 3 متری بوده و چند نمونه از آن 3.5 متری هم تولید می شند . قوسهای زیبا ، تنوع بالا ، دوام بی نظیر ، کم مصرف بودن و راحتی در نصب از خصوصیات این پایه ها می باشد . در تولید این پایه چراغها از جوشکاری CO2 و رنگ کوره ای پودری استفاده می شود .

در پروسه تولید این محصول از موارد زیادی جهت زیبایی بیشتر استفاده می شود ، نظیر :

  • استفاده از ورق های پانچی جهت ایجاد پایه های نورانی
  • استفاده از ورق های برشکاری شده CNC جهت ایجاد شکل های هندسی و طرح های اختصاصی
  • استفاده از فرفورژه جهت زیبایی بیشتر دستکها
  • ترکیبی از موارد بالا

جهت نصب این پایه های روشنایی از فونداسیون بتنی  یا پایه بتنی چراغ پارکی با چهار بولت استفاده می شود که می توان به جای آن از فونداسیون های اجرا در محل استفاده کرد به نحوی که در محل چاله با ابعاد متناسب حفر شده ، قالب بندی ، آرماتور بندی ، بولت گذاری  و بتن ریزی می شود . به جای اینکار توصیه می شود که از فونداسیون های بتنی آماده استفاده شود که زحمت خیلی کمتری دارد و فقط لازم است که چاله ای با ابعاد متناسب فونداسیون آماده را حفر کنید و فونداسیون را داخل آن قرار داده و دور و بر آن را با خاک پر کنید و بلا فاصله اقدام به نصب پایه چراغ پارکی خود فرمایید .

انواع چراغ پارکی فولادی عبارتند از :

PK 01 , PK 04 , PK 05 , PK 06 , PK 07 , PK 08 , PK 10 , PK 11 , PK 12 , PK 13 , PK 14 , PK 15 , PK 16 , PK 17 , PK 18 , PK 19 , PK 20 , PK 21 , PK 23 , PK 24 , PK 28 , PK 29 , PK 30 , PK 32 , PK 33 , PK 34 , PK 35

انواع چراغ پارکی چمنی :

چراغهای پارکی چمنی در واقع همان چراغ های پارکی هستند ولی با ارتفاع حدود یک متر ( بین 80 سانتیمتر الی 1.20 متر ) این پایه چراغها در جنس های مختلفی نظیر پلاستیک ، آهن ، آلومینیوم و چدن در بازار موجود است . اما در گروه تولیدی شهر سامان پایه چراغهای چمنی خود را با متریال فولادی طراحی و تولید می کند . این پایه ها جهت نور افشانی و روشن سازی باغچه ها و پیاده رو ها در شب مورد استفاده قرار می گیرد و در جاهای مختلفی می توان از آن بهره جست .

در این پایه ها از لامپ کم مصرف جهت نوردهی استفاده می شود و لذا مصرف برق بسیار پایینی دارند . به علت استفاده از فولاد ST37 و رنگ پودری کوره ای در پروسه تولید آنها ، دوام و طول عمر آنها بسیار مطلوب است .

مدلهای چراغ چمنی تولید شده در گروه تولیدی شهر سامان :

 CH 01 , CH 02 , CH 03 , CH 04 , CH 05

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *