وسایل بازی پارک فلزی :

وسایل بازی پارک  از دیر باز در فضاهای سبز شهری و پارکها مورد استفاده قرار می گرفته است و همه ما خاطرات خوشی از بازی بر روی این وسایل در دوران کودکی داریم . این تجهیزات فلزی دارای تنوع زیادی در طرح و شکل هستند که در ارتفاعات مختلف با مشخصات فنی خاص در گروه تولیدی شهر سامان تولید می شوند . در فرآیند تولید این تجهیزات از لوله ها و پروفیل های با فولاد ST37 استفاده می شود که به وسیله جوشکاری CO2 به هم متصل می شوند .

این تجهیزات بازی به نسبت تجهیزات پلی اتیلنی قیمت بسیار پایین تری دارند و برای مجموعه هایی که می خواهند با قیمت پایین تری اقدام به نصب تجهیزات بازی کنند ، گزینه مناسبی است .

از طرفی تمام مواد مصرفی در این لوازم فولادی است و طول عمر بسیار بالایی دارند . با توجه به اینکه این لوازم در فضای باز قرار می گیرند و در معرض مستقیم تابش نور خورشید ، باد و باران هستند ، این گزینه مسئله مهمی است که از نظر کیفی مقبول و بادوام باشند .

برای رنگ آمیزی این تجهیزات از رنگ های پودری کوره ای و رنگ آلکیدی روغنی با کیفیت عالی استفاد می شود . این رنگ های آلکیدی همان رنگ هایی هستند که در نقاشی اتومبیل مورد مصرف قرار میگیرند . البته می توان این تجهیزات را به صورت دو رنگ یا تک رنگ پوشش دهی کرد که بستگی به نظر و سلیقه مشتری دارد .

وسایل بازی پارک

انواع وسایل بازی پارک  :

الاکلنگ فلزی :

الاکلنگ یکی از تجهیزات بازی مورد علاقه کودکان است که به صورت دو نفره بازی می شود و از آنجایی که کودکان در هنگام بازی با آنها در ارتفاع قرار می گیرند ، باید جنس مستحکم و ساختار درستی داشته باشد . گروه تولیدی شهر سامان الاکلنگ های خود را در 4 مدل BF 01 , BF 02 , BF 03 , BF 04 تولید می کند .از این مدلهای مذکور دو مدل صاف و دو مدل دارای خم در بدنه الاکلنگ هستند . جنس همه قسمتهای این محصول فولادی است ، اعم از بازوها ، نشیمنگاه ، پایه و … . در طراحی این محصول در مقابل کودک دستکی طراحی شده که کودکان هنگام بازی با گرفتن دستک ها تعادل خود را حفظ کنند و به پایین پرتاب نشوند .

تاب فلزی پارکی :

تاب هم از وسایل بازی پارک فلزی مورد علاقه همگان است که در ابعاد و اندازه های مختلف و مدلهای گوناگون تولید می شود . در گروه تولیدی شهر سامان تابها به صورت تاب دو نفره  BF 05 ، تاب سه نفره BF 06 ، تاب کجاوه ای BF 07 و تاب مدل اچ BF 08 تولید می شوند . تمام این تابها دارای ساختار و اسکلت فولادی در دو طرف هستند که سازه را بسیار مستحکم نگه می دارد .

کفی تاب ها در همه مدلها به جز مدل کجاوه ای می تواند هم فلزی و هم پلی اتیلن باشد . اتصال کفی تاب با سازه بدنه به وسیله زنجیر فولادی انجام می گیرد . خوبی کفی پشتی تاب پلی اتیلنی این است که یک حفاظ پلی اتیلنی روی زنجیرهای ردیف جلو قرار می گیرد که از کودکان خردسال در برابر پرت شدن جلو گیری می کند .

در کنار تاب های فلزی در قسمت بازی کودکان از چرخ و فلک های فلزی BF 10  و بارفیکس فلزی مدل BF 09 هم استفاده می شود . این تجهیزات هم برای کودکان بسیار مفرح و شادی بخش هستند . اما مسئله بسیار حیاتی ، رعایت کامل احتیاط و پرهیز از هر گونه بی دقتی و سرعت زیاد است ، چون ممکن است آسیب های بسیار جدی به کودکان وارد شود .

سرسره فلزی :

در وسایل بازی پارک فلزی ، سرسره فلزی حضوری همیشگی و لاینفک دارد . سرسره هم مثل تاب وسیله ای است که علاوه بر کودکان ، مورد علاقه بزرگسالان هم هست . در گروه تولیدی شهر سامان سرسره های فلزی به صورت سه مدل تولید می شوند .

نوع اول سرسره ساده 3 الی 4 متری BF 11 است . این سرسره دارای ارتفاع نسبتا کمی است و برای مهدهای کودک و در کل کودکان خردسال مناسب تر است .

نوع دوم سرسره مارپیچ فلزی BF 12 است که دارای ارتفاع عمودی 4 متر و ارتفاع سرسره 6 متر است . این سرسره هم به علت پیچی که هنگام سرخوردن به بچه ها می دهد برایشان جالب است .

نوع سوم سرسره موج دار BF 13 است . این سرسره هم در طول مسیر یک موج دارد که در نقش سرعتگیر عمل کرده و از حرکت کودکان با سرعت خیلی بالا جلوگیری می کند . چون داشتن سرعت بالا در پایین سرسره و انتهای مسیر ممکن است سبب پرت شدن و آسیب دیدگی آنها بشود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *