درباره سرچراغی سرستون پارکی چه می دانید : 

سرچراغی سرستون پارکی به عنوان نوعی از تجهیزات روشنایی است که از آن ها جهت پخش شار و توزیع لامپ های الکتریکی استفاده می شود. اجزای این چراغ ها شامل لامپ، صفحه، سرپیچ و ترمینال ها و … را تشکیل می دهند. سرچراغی های سرستونی با عنوان سرچراغی های سرلوله ای نیز شناخته می شوند.

استفاده از این نوع سرچراغی ها باعث می شود که زیبایی فضای شما چند برابر شود. این تجهیزات در رنگ ها و کیفیت های مختلفی وجود دارند.

انواع مختلف سرچراغی سرستون پارکی :

این مدل از سرچراغی ها نسبت به مدل های معمولی از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. مهمترین ویژگی این نوع سرچراغی های پارکی استفاده از فلزاتی مانند آهن و آلومینیوم در ساخت آن ها می باشد.

سرچراغی سرستون پارکی یکی از انواع چراغ های پارکی و حیاطی به شمار می رود . از این چراغ ها معمولا در فضای باز پارک ها، ویلاها و …. با متراژهای مختلف استفاده می کنند. افراد می توانند از این مدل سرچراغی ها برای تامین نور ویلا ، منزل و …. بهره بگیرند. این محصولات علاوه بر تامین روشنایی محیط به زیباسازی فضا نیز کمک زیادی می کنند.

جنس این نوع سرچراغی ها معمولا از جنس آلومینیوم با کیفیت می باشد که با استفاده از رنگ های کوره ای پوشش داده شده اند. این نوع از سرچراغی ها در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند؛ که به کاربران امکان می دهند آن ها را با دیگر المان های موجود در فضای مورد نظر هماهنگ کنند.

نوع دیگر سرچراغی های پارکی نوع پلاستیکی آن است . مواد ABS در ساخت آن ها می باشد. این مواد شامل پلی کربنات و پلی اکریلیک است که برای ساخت حباب های این مدل از سرچراغی ها به کار می رود. استفاده از این مواد باعث شده است تا از نفوذ حشرات و گرد و عیار به داخل چراغ ها جلوگیری شود. این سرچراغی‌ها به دلیل قیمت پایینتر معمولاً فروش بیشتری در بازار دارد. ولی خوب به قول معروف ” هر چی پول بدی آش می‌خوری ”  .

سرچراغی‌های پلاستیکی علی‌رقم تبلیغات گسترده‌ای که می‌شود . دارای عمر بسیار کمی هستند و این قضیه تا آنجاست که بیشتر برای استفاده موقت استفاده می‌شود. در زیر به معایب واقعی این نوع سرچراغی می‌پردازیم .

سرچراغی سرستون پارکی

معایب سرچراغی پلاستیکی :

  1. آفتاب‌سوخته شدن و رنگ‌پریدگی در زمان کوتاه
  2. وزن کم و شکنندگی
  3. عدم تنوع رنگ ( فقط سیاه و سفید )
  4. عدم تحمل تغییرات دمایی هوا در سرما و گرما

مزایای استفاده از سرچراغی پارکی آلومینیومی :

  1. نورپردازی بسیار دل‌انگیز در شب
  2. زیباتر شدن محسوس و چند برابری محیط
  3. محافظت کامل از لامپ نصب شده در سرچراغی
  4. ممانعت از نفوذ نم و طوبت
  5. ممانعت از نفوذ گردو خاک
  6. ممانعت از ورود حشرات موذی
  7. نورافشانی همه طرفه
  8. توزیع نور یک‌دست وسیع با نوری ملایم در شب
  9. نورافشانی بدون هیچ گونه لرزشی حتی در مواقع باد شدید
  10. مصرف برق پایین ( +A )
  11. بهره نوری بالا  ( High Luminous Efficacy)
  12. تحمل بالای تغییرات دمایی محیط
  13. روشن شدن فوری و بدون تاخیر ( Delay )

پایه های سرچراغی : 

سرچراغی سرستون پارکی را به شکل معمول بر روی پایه هایی نصب می کنند. بنابراین پایه ها به عنوان یک بخش مهم در این تجهیزات به شمار می روند. افراد می توانند برای زیبایی فضای اطراف شان از پایه های مختلفی استفاده کنند. پایه های سرچراغی های پارکی می توانند در اندازه های 2 تا 12 متری باشند. این پایه ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند. شما می توانید بر اساس معماری مورد نظرتان یک پایه متناسب با سرچراغی را انتخاب کنید.

یک بخش دیگر که در این نوع سرچراغی ها که بسیار مهم است بخش سرلوله یا هد است. این قسمت از چراغ های پارکی در مدل های مختلفی تولید شده اند که افراد می توانند بنا بر نیاز خودشان آن ها را خریداری کنند. شما می توانید سرچراغی ها را در نمونه های ساده، طرح دار، مستطیلی، استوانه ای، گلدانی و …. خریداری کنید.

کاربرد انواع چراغ های سرلوله ای یا سرستونی :

سرچراغی سرستونی پارکی را می توانید در فضاهای مختلفی مانند حیاط، ویلاها، استخرهای روباز استفاده کنید. این سر چراغی ها به سادگی هرچه تمام تر بر روی لوله یا پایه ها نصب می شوند. کاربران می توانند بر اساس نیاز خود نوع و ارتفاع پایه را مشخص کنند.

سرچراغی سرستون پارک

انواع سرچراغی های سرستون پارکی : 

سرچراغی سرستون پارکی کلبه ای: این نوع سرچراغی به صورت کلبه طراحی شده است که می توانید آن را بر روی پایه های مختلف نصب نمایید. مهمترین ویژگی این نوع سرچراغی قابلیت ضد آب بودن آن است. به این دلیل آن را با عنوان کلبه ای می شناسند که دو میله ی افقی و عمودی بر روی حباب قرار می گیرد. این طراحی آن را شبیه به یک کلبه نمایش می دهد. جنس بدنه ی این نوع از سرچراغی ها به شکل معمول از جنس آلومینیوم انتخاب می شوند تا در برابر ضربه ها و شرایط جوی مختلف از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

سرچراغی های مدرن حیاطی: این نوع از سرچراغی های سرستونی همانطور که از نام آن ها برمی آید برای روشنایی و زیباسازی حیاط به کار می رود. مطمئنا یکی از مهمترین موارد برای حیاط های باغ، ویلا و منازل تامین روشنایی آن ها به شکل صحیح است که با استفاده از سرچراغی های مدرن می توانید علاوه بر تامین روشنایی و نورپردازی به زیباسازی فضا نیز کمک کنید. این نوع ار سرچراغی ها دارای حباب های نشکن هستند که در برابر سرما گرما و نور خورشید، بارش های جوی و ….. از پایداری زیادی برخوردار هستند.

ویژگی های سرچراغی های سرستونی :

سرچراغی سرستون پارکی روشنایی و نور بسیار زیادی تولید می کنند. استفاده از این تجهیزات باعث می شود که فضاهای وسیع و روباز از ظاهر جذابی برخوردار شوند و زیبایی فوق العاده ای به فضا می بخشند. این محصولات را معمولا از آلومینیوم ، استیل، آهن می سازند.

برخی از سرچراغی های پارکی امروزه به شکل خورشیدی تولید می شوند همین امر باعث می شود که این تجهیزات از قابلیت های ویژه ای برخوردار شوند. به این ترتیب که روزها نور و انرژی مورد نیاز خود را از خورشید دریافت می کنند و در شب ها با استفاده از همان انرژی به فضا روشنایی می بخشند. در صورتی که قصد دارید از سرچراغی های خورشیدی استفاده باید بدانید که این مدل از تجهیزات روشنایی نسبت به مدل های عادی از قیمت بیشتری برخوردار هستند.. علت قیمت بیشتر این تجهیزات استفاده از تکنولوژی خاص است.

سرچراغی سرستون پارکی در انواع مختلفی تولید می شود برخی از این مدل ها علاوه تامین روشنایی از طریق سرچراغی ها می توانند از طریق پایه ها هم به روشنایی مکان مختلف بپردازند. این چراغ ها دارای ال ای دی های انعطاف پذیری هستند که قابلیت سازگاری با انواع معماری و سبک های مختلف را دارند. نکته ی مهمی که درباره ی این نوع چراغ ها وجود دارد این است که از نوعی آلومینیوم با کیفیت ساخته شده اند و می تواند در آب و هوای مختلف دوام بیاورند. وجود رنگ کوره ای باعث می شود که این تجهیزات مدت زمان زیادی رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. در هنگام خرید این تجهیزات باید به وسعت فضای مورد نظر سبک طراحی و معماری را در نظر بگیرید تا بتوانید فضای مناسبی را ایجاد کنید.

سوالات متداول درباره سرچراغی پارکی

آلومینیوم ریخته‌گری‌شده

رنگ پودری کوره‌ای الکترواستاتیک

بسته به کد محصول و تعدادش بین 14 الی 20 روز کاری زمان می‌برد.

مشکی ، سفید ، پتینه برنز ، پتینه مسی ، پتینه نقره ای

مشکی

بسته به مدل دارای ابعاد منحصربه‌فردی هستند. ابعاد مختص هر سرچراغی پارکی در صفحه مخصوصش قید شده است .

بعد از قرار دادن سرچراغی بالای لوله ستون شده، به‌وسیله چند پیچ آلنی و توکار مخفی سفت می شود و در جای خود فیکس می‌گردد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *