تجهیزات مبلمان شهری

تجهیزات مبلمان شهری

تجهیزات مبلمان شهری یک نام بزرگ با دامنه ای وسیع در صنعت طراحی فضاهای شهری است که تاثیر زیادی در طراحی مبلمان شهری دارد . در واقع تجهیزات مبلمان شهری به هر المان ، محصول یا سازه ای که شهر را برای عموم افراد جامعه ، جایی مرفه تر و ایمن تر کند یا سبب آرامش عمومی افراد جامعه گردد ، گفته می شود . بدیهی است که دایره ای بزرگ از محصولات و تولیدات را در بر می گیرد که هر روز این دایره بزرگتر و به روزتر می شود .

در واقع با بزرگتر شدن فضاهای شهری و تغییر شکل محیطهای روستایی نقش تجهیزات مبلمان شهری پر رنگتر و جدی تر می شود . اما در میان این دایره بزرگ مواردی هستند که الزام و عمومیت بیشتری دارند و جنبه کاربردی آن در جوامع مختلف بالا و مشترک است که سعی می کنیم در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره کرده و مطالبی در مورد آنها بگوییم .

نیمکت پارکی در تجهیزات مبلمان شهری

نیمکت پارکی در تجهیزات مبلمان شهری :

نیمکت پارکی که عموماً به صورت فلزی یا چدنی با عرض 150 سانتیمتر ساخته می شود ، مناسب برای نشستن سه نفر در کنار هم است . از نیمکتهای پارکی یا اصطلاحاً صندلی های پارکی در هر فضایی که محل تردد عابرین پیاده یا افرادی که پیاده روی می کنند ، استفاده می شود .

این نیمکتها عموماً فلزی بوده و با ساختار پروفیلی – لوله ای – چدنی ساخته می شوند ، با پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشیده می شوند تا در برابر نور آفتاب ، اشعه یووی خورشید ، رطوبت و نم و سایر عوامل مخرب طبیعی مقاومت بالایی داشته باشند .

در نشیمنگاه و پشتی صندلی های پارکی می توان از سه متریال اصلی چوب ، فلز یا چوب پلاست استفاده کرد .

مخزن زباله پارکی در تجهیزات مبلمان شهری :

مخزن زباله شهری یا سطل آشغال فلزی شهری فلزی شهری نیز یکی از واجبات پارکها و محیطهای باز شهری است که محل مراجعه و تردد عموم مردم است . این محصول به نوعی مکمل نیمکت پارکی به حساب می آید و معمولاً در فاصله ای کوتاه از هر نیمکت پارکی یک مخزن زباله پارکی نصب می شود .

مخزن زباله پارکی دارای محاسن بسیار زیادی از قبیل نظافت محیط ، جلوگیری از شیوع بیماری های مسری ، افزایش بهداشت عمومی ، عدم تجمع حیوانات موذی و … خواد شد . در این میان به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ خود می تواند باعث زیباتر شدن و مدرن تر شدن محیط نیز می گردد .

در تولید مخززن زباله پارکی از لوله ، پروفیل ، ورق آهن ، چدن و … استفاده می شود و بدنه آن پس از تولید با رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشانده می شود تا مقاومت و دوام بالایی در محیط های باز پیدا کند .

ست ورزشی پارکی در تجهیزات مبلمان شهری

ست ورزشی پارکی در تجهیزات مبلمان شهری :

ست ورزشی پارکی که به آن ست بدنسازی فضای باز هم گفته می شود ، می تواند در تجهیز پارکهای نقش موثری ایفا کند . همچنین سبب افزایش سلامتی و ارتقاء فرهنگ ورزش همگانی خواهد شد .

این دستگاه ها ( ست بیست تکه ) برای همه افراد در همه سنین طراحی شده است و هر کسی با هر جنسیتی و هر شرایط سنی می تواند به طور رایگان در پارکها از این ست ها استفاده کند . معمولاً این ستها به صورت دو رنگ با رنگ کوره ای رنگ آمیزی می شوند که زیبایی بالایی به محیط خود ببخشند .

در کنار این محصول نیز یک ست ورزشی با طراحی خاص جهت معلولین و جانبازان طراحی شده که در فضاهای عمومی شهری قرار می گیرد . ست ورزشی معلولین سبب ایجاد سلامتی ، نشاط و شادابی معلولین عزیز و همچنین زمینه ساز فعالیت مثبت آنها در جامعه می باشد .

مجموعه های بازی پلی اتیلنی پارکی

لوازم بازی کودکان پارکی در تجهیزات مبلمان شهری :

لوازم بازی کودکان پارکی به دو دسته کلی تقسیم می شود :

  1. لوازم بازی کودکان فلزی پارکی
  2. مجموعه های بازی پلی اتیلن پارکی

لوازم بازی کودکان فلزی پارکی

لوازم بازی کودکان فلزی پارکی شامل دستگاه هایی از قبیل الاکلنگ ( در جند مدل ) ، تاب دو نفره ، سه نفره و تاب کجاوه ای  ، سرسره صاف و مارپیچ در ارتفاعات مختلف ، چرخ وفلک و بارفیکس  می باشد که با بهترین متریال و رنگ کوره ای تولید می شود . مهمترین مزیت این دستگاه ها دوام بسیار بالا و قیمت ارزان آنهاست . قدمت استفاده این قبیل دستگاه ها به بیش از 40 سال می رسد و در همه فضاهای بازی خانواده ها حضور دارند می تواند موجبات بازی و تفریح کودکان را مهیا کند .

مجموعه های بازی پلی اتیلنی پارکی

مجموعه های بازی پلی اتیلنی پارکی  همانطور که از نامش پیداست از مواد پلی اتیلنی و به صورت خود رنگ تولید می شود . بنابر این پس از گذشت سالها هیچگونه تغییر رنگی نخواهد داشت . این مجموعه ها در مثابل تغییرات دمایی بسیار مقاومند و تا 80 درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل می کنند . خوبی این مجموعه ها این است که در فصول تابستان گرم نمی شوند و در زمستان سرد نیستند و بچه ها به راحتی می توانند روی آنها به بازی و تفریح بپردازند .

مزیت دیگر این دستگاه ها داشتن چندین بازی و ابزار بازی مختلف در یک مجموعه است که می تواند کودکان را ساعتها سرگرم نگه دارد . علاوه بر این ایمنی بسیار بالایی دارد .

از دیگر تجهیزات مبلمان شهری که معمولاً در پارکها و خیابانها مورد استفاده قرار می گیرد می توان به فوتبال دستی پارکی ، جدا کننده خیابانی فلزی ، گذر مخصوص معلولین و آبخوری پارکی نام برد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *