خرید پایه چراغ پارکی

نکات مهم در خرید پایه چراغ پارکی :

خرید پایه چراغ پارکی فقط مختص پیمانکاران و شهرداریها نیست . این محصول پرکاربرد و بادوام بازار بسیار وسیع تری دارد . هر جایی که یک پیاده رو باشد و نیاز به روشن سازی آن باشد ، چراغ پارکی بهترین گزینه است . پایه چراغ پارکی چون بیشتر در پارکها نصب می شود ، به این نام شناخته می شود . ولی از این محصول در حیاط ویلاها ، سازمانها ، بیمارستانها ، ادارات ، جلوی مغازه ها و پاساژها  و … استفاده می شود .

پایه چراغ های پارکی عموماً ارتفاعی به اندازه 3 متر دارند . کوتاهتر از این خیلی به ندرت تولید می شود . ولی ممکن است بنا به درخواست مشتری در ارتفاع 4 ، 5 و 6 متر هم تولید شود . جنس بدنه این نوع چراغ از فولاد است . لوله ، پروفیل و ورق فولادی که با رنگ پودری کوره ای پوشش دهی شده اند، متریال اصلی این محصول هستند .

تولید پایه چراغ پارکی :

درباره پروسه تولید پایه چراغ پارکی توضیح مختصری میدهیم که مقاله کاملش در سایت موجود است و می توانید مطالعه کنید . این پایه ها در پایین دارای یک صفحه ستون یا بیس پلیت هستند که توسط 4 عدد لچکی به ستون پایه جوشکاری می شوند . برای اتصال و جوشکاری این پایه ها از جوشکاری CO2 استفاده می شود . جهت نصب پایه چراغ پارکی باید فونداسیون بتنی به همراه 4 عدد بولت اجرا شود تا پایه روی بولت ها نصب شود . این کار توسط دو عدد مهره که یکی در زیر و یکی در بالای بیس پلیت بسته می شود ، انجام شده و تراز می گردد . ( مقاله پایه بتنی چراغ پارکی را بخوانید  )

برای نصب این پایه ها نیازی به جرثقیل نیست و افراد می توانند با دست هم آن را بلند و روی بولتها نصب کنند . در واقع وزن بالایی ندارند .

تولید چراغ پارکی

میزان روشنایی پایه چراغ پارکی :

در هنگام خرید پایه چراغ پارکی نکته ای که معمولاً برای افراد سوال است، این است که میزان روشنایی این پایه ها چقدر است ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این پایه ها به دلیل نوع کاربرد و ارتفاعی که دارند ، غالباً قدرت پرتاب نور بالایی ندارند و قادرند زیر خود پایه و شعاع کوچکی از آن منطقه را روشن کنند . در واقع ارتفاع آنها به نحوی است که زیر درختان و مسیرها را روشن سازی کنند . به همین جهت در قسمت سرچراغی آن معمولاً از حبابهای نشکن پلی کربنات یا سرچراغی های ماهیتابه ای سرپیچی استفاده می شود .

در این سرچراغی ها می توانید از لامپهای ال ای دی سرپیچی استفاده کنید . البته در صورت تمایل می توانید از سرچراغی های COB 50 watt هم استفاده کنید که شعاع و پرتاب نوری و بازدهی بسیار بالاتری دارد . در صورتیکه این پایه ها را در ارتفاع 6 متر سفارش دادید ، می توانید از سرچراغی های COB 100 watt هم استفاده کنید .

سوال مهم دیگری که در این زمینه مطرح است ، این است که پایه چراغ های پارکی را با چه فاصله ای از هم نصب می کنند و استاندارد در این زمینه چیست ؟

این مساله تا حدود زیادی در عمل سلیقه ایست و بستگی به انتظار شما از میزان روشنایی و هزینه ای که برای این کار کنار گذاشته اید دارد . اما فاصله عرف در این زمینه 10 متر است . دلیل آن هم این است که هدف از نصب این پایه چراغ ها ایجاد یک نور محیطی متوسط جهت رویت محیط و ایجاد امنیت در تاریکی شب است . قطعاً عزیزانی که از نور این پایه ها استفاده می کنند توقع نور خیلی زیاد که در اصطلاح بشود در آن سوزن نخ کرد را ندارند . هر چند شاید هم بشود این کار را هم کرد .

نور متصاعد شده از سرچراغی های این پایه ها به صورت یک بیضی دراز به سمت بیرون است که قطر طولی بلند و قطر عرضی کمتری دارد . لذا بین چراغها در فاصله 10 متری مقداری گپ یا فاصله هم می افتد . ولی این مساله مشکلی را به وجود نمی آورد و در آن منطقه هم تاریکی به وجود نمی آید . ولی اگر فاصله را به بیش از 10 متر افزایش دهیم ، قطعا در میان پایه ها تاریکی خواهیم داشت .

موارد کاربرد پایه چراغ پارکی :

  • پارکها
  • پیاده رو ها
  • حیاط سازمانها ، بیمارستانها ، فضاهای سبز و بوستانها
  • حیاط ویلاها و مجتمع های مسکونی
  • جلوی داروخانه ، مغازه ، پاساژ ، مجتمع های تجاری و …
  • آرامگاه ها و امام زاده ها
  • فرودگاه ها
  • تالارهای و رستوران های سرباز یا حیاط دار
انواع چراغ پارکی

عوامل موثر بر قیمت خرید پایه چراغ پارکی :

در خرید پایه چراغ پارکی یک سری از عوامل بر قیمت چراغ پارکی تاثیر گذارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم :

  1. ارتفاع پایه
  2. مواد اولیه به کار رفته جهت تولید پایه
  3. پیچیدگی ساخت
  4. زمان بری ساخت
  5. ضخامت و قطر لوله ها و پروفیل های به کار رفته
  6. ضخامت ورق های فولادی به کار رفته
  7. خدمات به کار رفته در تولید نظیر : خمکاری ، برشکاری CNC و …
  8. کیفیت ، نوع و برند رنگ به کار رفته ( برند مرغوب یا غیرمرغوب و ارزان )
  9. نوع سرچراغی درخواستی
  10. تعداد سفارش
  11. نوع بسته بندی
قیمت پایه چراغ پارکی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *