قیمت چراغ پارکی

قیمت چراغ پارکی :

قیمت چراغ پارکی یکی از معیارهای مهم برای کسانی است که به دنبال خرید پایه چراغ های پارکی حیاطی ، باغی ، ویلایی یا  ( Street lighting poles )هستند . این طیف بسیار گسترده است و شامل همه افرادی می شود که بخواهند فضای سبزی را در هنگام تاریکی شب روشن و قابل استفاده کنند . افراد صاحب ویلا ، باغداران ، پیمانکاران پروژه های مبلمان شهری ، شهرداریها ، دهیاریها و …

چراغ های ویلایی و پارکی دارای تنوع بسیار بالایی هستند که این تنوع را می توان در متریال ، شکل ، ارتفاع و کاربری آنها مشاهده کرد . این محصول را می توان در ارتفاعات مختلفی تولید کرد و پوشش های مختلفی هم به آن داد . در این مقاله قصد داریم تعدادی از این عوامل را که بر روی قیمت پایه چراغ های پارکی موثرند را با هم بررسی کنیم .

ارتفاع چراغ پارکی موثر در قیمت چراغ پارکی:

این محصول پرکاربرد در دو ارتفاع 3 متری و 1 متری تولید می شود . البته این نکته قطعی نیست و می تواند کمی از آن بیشتر یا مقداری از آن کمتر باشد . ولی اگر بخواهیم میانگینی برای آن در نظر بگیریم به این اعداد می رسیم . راجع به تولید چراغ پارکی  و پایه بتنی چراغ پارکی بیشتر بدانید .

به پایه چراغ های 3 متری ( که بین 2.40 الی 3.5 متر هم تولید می شوند ) پایه چراغ باغی ، حیاطی یا پارکی گفته می شود . این محصول با متریالهایی همچون فولاد ST37  ، آلومینیوم و چدن ریخته گری شده تولید می شوند . برای پوشش دهی این پایه ها اغلب از رنگ کوره ای پودری استفاده می شود .

 این پایه ها در زیر دارای یک صفحه به نام بیس پلیت هستند . روی این صفحه ها 4 عدد سوراخ وجود دارد که محل ورود و بسته شدن مهره برای بولتهاست . که پایه را سرپا نگه می دارد . در پایه های فولادی 4 عدد لچکی مثلثی شکل اتصال بیس پلیت به پایه را محکمتر می کند که از پایین به بیس پلیت و از بغل به بدنه جوش می شوند . ضخامت بیس پلیت و لچکی خود یک عامل موثر در قیمت چراغ پارکی است .

به ارتفاع 1 متر و کمتر از آن در این پایه ها ، پایه چراغ چمنی گفته می شود که با متریال های آهن ، آلومینیوم و پلاستیک تولید می شوند .

قیمت پایه چراغ پارکی

نوع متریال چراغ پارکی معیار اصلی قیمت پایه چراغ پارکی :

نوع متریال یا همان ماده اولیه استفاده شده در پایه چراغ های تولید شده می توانند در قیمت آن تاثیر مستقیم بگذارند . آلومینیوم ، چدن ، آهن و پلاستیک موادی هستند که معمولاً پایه چراغ های پارکی از آنها تولید می شوند . پایه های آلومینیومی چون در قالبهای زیبایی ریخته گری می شوند ، دارای طرح های بسیار زیبایی هستند . این مساله در کنار قیمت خود آلومینیوم باعث شده که دارای قیمت نسبتاً بالایی باشند . ام خوب به قول معروف ” هر چی پول بدی آش می خوری ” . کیفیت ، دوام و زیبایی بصری آنها هم بی نظیر و بی بدیل است .

پایه چراغ‌های آهنی هم از لوله های فولادی ، پروفیل و ورق های برشکاری شده تولید می شوند . این پایه ها دارای قیمت بسیار ارزانتر ( در مقایسه با پایه های آلومینیومی کمتر از یک سوم آن ) هستند که خود دارای اشکال بسیار زیبا و با دوامی هستند . این پایه ها قابلیت گالوانیزه شدن را نیز دارند ولی اغلب با رنگ پودری کوره ای پوشش دهی می شوند .

تعداد شاخک :

پایه چراغ های پارکی را با تعداد شاخک های متنوع تولید می کنند که بستگی به سفارش مشتری که منوط به محل قرار گیری و کاربری این پایه چراغ ها دارد . تعداد شاخک ها می تواند بین 1 الی 4 عدد متفاوت باشد . شاخک ها می توانند حالت براکت داشته و شکل کمان یا منحنی به خود بگیرند یا بخشی از بدنه خود پایه باشند . این بستگی به طراحی ظاهری پایه دارد . هر چه تعداد شاخک های یک پایه بیشتر باشد ، بدیهی است که قیمت آن هم بالاتر می رود .

نوع سرچراغی :

در بالای شاخک های پایه چراغ ها می توان از سرچراغی های متفاوتی استفاده کرد . سرچراغی هایی که لامپ کم مصرف می خورند مثل سرچراغی های حبابی ، سرچراغی های سلطنتی ، سرچراغی های رفلکتوری ، سرچراغی های بلوطی ، سرچراغی های ماهیتابه ای و …

البته می توان به جای آنها از سرچراغی های LED هم استفاده کرد . قیمت سرچراغی های استفاده شده در پایه چراغ در قیمت تمام شده کالا موثر است .

تعداد سفارش :

تعداد سفارش هم در قیمت آن موثر است . چون در سفارش های تعداد بالا به صورت سری کاری انجام شده و پرت کار به حداقل می رسد . همچنین هزینه هایی همچون هزینه های حمل و نقل نیز در واحد کاهش می یابد . پس می تواند در قیمت نهایی محصول تغییر ایجاد کند .

داشتن طرح های خاص :

دارا بودن طرح های خاص برشکاری شده با CNC یا وجود سوراخ های کوچک پانچی یا طرح های فرفورژه ای در پایه به علت صرف وقت ، نیرو و خدمات بیشتر ، به قیمت نهایی پایه چراغ می افزاید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *