تولید چراغ پارکی
تولید چراغ حیاطی

تولید چراغ پارکی یا تولید پایه چراغ محوطه ای حیاطی :

تولید چراغ پارکی و تولید پایه چراغ خیابانی یکی از تخصصی ترین و مهمترین زمینه های تولید ادوات و تجهیزات مبلمان شهری است . این محصول پرفایده و پر استفاده که در تمام پارکهای کشور یا حتی می توان گفت دنیا مورد استفاده قرار می گیرد ، در مدلهای بسیار متنوع از نظر شکل ، طرح و مواد اولیه تولید می شود .

البته منظور ما در این مقاله تولید پایه چراغ پارکی است که با نامهایی همچون پایه چراغ باغی ، پایه چراغ حیاطی یا پایه چراغ محوطه ای یا در انگلیسی Garden lighting pole هم نام برده می شود . این پایه ها با هر نامی که باشند عموماً در ارتفاع بین 2.40 الی 3 متر تولید می شوند که تقریباً یک مقدار جزئی از قد انسان بالاتر است .

علت استفاده از این نوع پایه چراغ در پارکها ، بوستانها و باغها این است که فضای سایه ایجاد شده توسط درختان را روشن می کنند . در واقع وجود درخت در این مناطق سبب می شود که اگر ما منبع نوری با شدت نور بالا و ارتفاع بالا داشته باشیم ( مثل برج نوری ) ، شاخ و برگ درختان از انتشار نور به پایین جلو گیری کرده و ایجاد سایه می کنند . لذا به منظور ایجاد روشنایی در بین درختان از این پایه های روشنایی استفاده می شود .

علاوه بر مسائل فوق که عرض شده قیمت چراغ پارکی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و با مصرف برق پایینی که دارد ، خرید پایه چراغ پارکی می تواند باعث صرفه جویی اقتصادی زیادی شود .

طراحی پایه چراغ های پارکی ( حیاطی محوطه ای ) :

پایه چراغ حیاطی فارغ از طرح و متریالی که دارد از سه قسمت عمده تشکیل می شود : پایه ، بازو و سرچراغی

طراحی پایه در چراغ پارکی :

پایه ها در پروسه تولید انواع چراغ پارکی عمدتاً به حالت لوله ای ساخته می شوند ، البته در اینجا منظور ما پایه های فولادی است . ( قابل به ذکر است که می توان چراغ های محوطه ای را با ریخته گری آلومینیوم نیز تولید کرد که دارای زیبایی منحصر به فرد و خوب طبیعتاً قیمت های بالاتری نیز هست ) .

پایه ها در شکل ها و طرح های زیبایی قابل تولید هستند و طراحان خوش ذوق  با ایجاد قوسها و منحنی های زیبا تنوع خوبی را در این زمینه ایجاد کرده اند . تولید پایه های پانچی نورانی یا تعبیه اشکال برشکاری شده با دستگاه برشکاری دقیق CNC از همین قبیل است . جهت اتصال چراغ حیاطی به بیس پلیت و لچکی از جوشکاری Co2 استفاده می شود و بدنه آنها غالباً از رنگ پودری الکترواستاتیک کوره ای پوشش داده می شود . درباره پایه بتنی چراغ پارکی و نصب پایه چراغ روشنایی بخوانید .

ساخت بازوها در چراغ پارکی :

پایه چراغ محوطه ای دارای انواع مختلف تک بازو ، دو بازو و سه بازو است که تنوع در شکل و اندازه بازوها ، از شکل پایه ها بسیار بیشتر است . در پایه های آلومینیومی به این دلیل که دست ما در ریخته گری و طراحی شکل بازتر است ، شکل بازوها بسیار زیباتر و حالت سلطنتی می شود .

بعضی از مدلهای بازوی چراغ محوطه ای به صورت سربالا و بعضی به صورت سر پایین هستند . بعضی متصل به بدنه پایه و بعضی با قوسی از پایه دور هستند و حتی در بعضی از مدلها ، بازوها دارای طرح های فرفورژه ای می شوند . خلاصه دنیایی از تنوع و گوناگونی در این زمینه وجود دارد.

 تازه اینها طرح هایی است که طراحان ما در گروه تولیدی شهر سامان آماده کرده اند . شما به راحتی می توانید با ارسال طرح درخواستی خود به صورت نقشه ، طرح سه بعدی یا تصویر ، درخواست تولید پایه با طرح دلخواه خود را داشته باشید .

تولید سرچراغی در چراغ پارکی :

سرچراغی در پایه چراغ حیاطی دارای مدلهای مختلفی است . مدلهای حبابی با حباب پلی کربنات اکرولیک ، سرچراغی های دایره و بیضی شکل که دارای قاب فلزی و شیشه هستند ، سرچراغی های بلوطی شکل ، سرچراغی های سلطنتی مناسب برای پایه چراغ های آلومینیومی ، سرچراغی های رفلکتوری یا انعکاسی و … گوشه کوچکی از این سرچراغی ها هستند . زیبایی سرچراغی استفاده شده در پایه چراغ نسبت مستقیمی با زیبایی کل پایه چراغ دارد . باید تناسب ظاهری را از نظر طرح ، شکل ، اندازه و رنگ با بازو و پایه استفاده شده داشته باشد .

در اغلب این سرچراغی ها لامپ کم مصرف یا لامپهای ال ای دی سر پیچی جهت روشنایی استفاده می شود که به راحتی قابل نصب و تعویض هستند .

2 پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      سلام آقای حامد عزیز – قیمت در کامنت ها اعلام نمیشه
      لطفا به شماره 09123269173 در واتشاپ پیام بدین تا قیمت براتون ارسال بشه

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *