پایه بتنی چراغ پارکی

پایه بتنی چراغ پارکی یا فونداسیون آماده چراغ پارکی :

پایه بتنی چراغ پارکی از‌جمله سازه‌هایی است که با سیمان و بتن آماده‌ شده و رابط بین پایه چراغ پارکی و زمین می‌باشد. این پایه‌های بتنی سبب محکم شدن پایه‌های چراغ به زمین و افزایش تحمل فشارهای وارد بر آن می‌گردد. در طراحی و ساخت این پایه‌های بتنی چند عامل مدنظر قرار داده می‌شود. با در نظر گرفتن این موارد و اصول ساخت پایه‌های بتنی چراغ، در اشکال و ابعاد مختلف صورت خواهد گرفت.

در ساخت پایه بتنی چراغ پارکی، پس از مشخص شدن نقشه و اندازه آن، اسکلت پایه مشخص می‌شود. این اسکلت با آرماتوربندی یا خاموت بندی شکل گرفته و آماده می‌گردد. پیش از رسیدن به مرحله بتن ریزی، لازم است در اسکلت آماده شده،  لوله‌هایی تعبیه شوند. این لوله‌ها، جایگاهی برای عبور سیم‌های برق هستند، بنابراین وجود آن‌ها بسیار لازم و حیاتی می‌باشد. تعبیه این لوله‌ها در پایه‌های بتنی علاوه بر سهولت سیم کشی، باعث حفاظت سیم‌های برق در برابر ضربه، فشار، سرما و گرما خواهد شد.

در مرحله بعد، بتن با عیار تعیین شده در اسکلت ریخته می‌شود. میزان درجه خلوص بتن، استحکام پایه را مشخص خواهد کرد. پیش از سفت شدن بتن، انکر بولت ها در تعداد و سایز مورد نظر، با فاصله و در جای مناسب تعبیه می شوند. انکر بولت‌ها (Anchor bolt) پیچ‌های چفتی هستند که برای چفت و بست کردن، روی سطوح صلب مثل بتن مورد استفاده قرار می‌ گیرند. وجود این پیچ و بست‌ها سبب محکم شدن پایه‌های چراغ و اتصال سخت‌تر آن‌ها به زمین خواهد شد.

انواع پایه بتنی چراغ کدامند؟

پایه بتنی چراغ با توجه به نحوه ساخت، در دو دسته قابل طبقه‌بندی است. پایه‌های بتنی پیش‌ساخته که پایه بتنی چراغ پارکی در این دسته قرار می‌گیرد و پایه چراغ بتنی که در محل اجرا، بتن‌ریزی می‌شود. پایه‌های پیش‌ساخته معمولاً برای چراغ‌های کوچکی که دارای سایز استاندارد و مشخص هستند، مناسب می‌باشند.

پایه بتنی چراغ‌های پیش ساخته، توسط شرکت‌های تولید‌کننده و به‌واسطه قالب‌های‌ آرماتوربندی شده، در اشکال و سایزهای مختلف تولید شده و به‌صورت آماده به‌فروش می‌رسند. اغلب کارگاه‌های تولیدی، به منظور سهولت خریداران، این پایه بتنی چراغ پارکی آماده را در کنار چراغ‌های پایه فلزی در اختیار آنان قرار می‌دهند. بدین‌ترتیب امکان خرید چراغ و پایه آن به‌صورت هم‌زمان وجود داشته و انتخاب ساده‌تر خواهد شد.

پایه چراغ‌های فلزی که در مبلمان شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارتفاع زیادی داشته و دارای سایز بزرگ و وزن بالایی هستند. به منظور بالا رفتن مقاومت این پایه‌ها و محکم‌تر شدن اتصال آن به زمین، پایه‌های بتنی آن‌ها در محل نصب، آماده  بتن ریزی می‌گردند.

در محکم کردن چراغ‌های بزرگ شهری خیلی بزرگ مثل برج نوری بالای 20 متر، پایه بتنی پیش ساخته،گزینه مطمئن و ایده‌آلی نبوده و از درجه اطمینان پایینی برخوردار می‌باشد. پیش از بتن ریزی و شروع ساخت پایه‌های چراغ شهری، ضخامت میلگردی که در آرماتوربندی اسکلت مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین میزان عیار بتن به‌کار رفته در تولید آن، جنس زمین، خاک، شرایط اقلیمی و وزن پایه فلزی مد نظر قرار داده می‌شود. با در نظر گرفتن کلیه این فاکتور‌ها، پایه بتنی مطمئن و استانداری ساخته خواهد شد.

قیمت پایه بتنی چراغ پارکی بر چه اساسی تعیین می شود؟

در بررسی پایه بتنی چراغ پارکی و هنگام خرید آن فاکتورهای مهمی مدنظر خریدار قرار داده می‌شوند. در هنگام خرید پایه چراغ پارکی ، یکی از این فاکتورهای مهم در کنار قیمت پایه چراغ پارکی، قیمت پایه بتنی چراغ می‌باشد. عوامل مختلفی در تعیین قیمت این پایه‌ها تاثیر گذار هستند. خریداران  با داشتن اطلاعات کافی در هنگام خرید،  انتخابی آگاهانه و اصولی‌خواهند داشت. از‌جمله عوامل موثر در تغییر قیمت این پایه‌ها عبارتند از:

  • نوع شکل و طراحی پایه چراغ بتنی
  • کیفیت، عیار و درجه خلوص بتن مصرف شده در ساخت پایه چراغ بتنی
  • سایز و ابعاد پایه چراغ
  • میزان تراکم اسکلت آرماتوربندی ‌شده
  • قطر میل‌گردهای مصرف‌شده در آرماتوربندی پایه چراغ بتنی
  • تعداد، کیفیت و سایز انکر بولت های به کار رفته در پایه بتنی

پایه بتنی چراغ پارکی و پیش‌ساخته، وظیفه محکم نگه داشتن چراغ‌هایی با ابعاد مختلف را بر عهده دارند. بنابراین کیفیت این پایه‌ها اهمیت زیادی داشته و بایستی از تولیدکنندگان معتبر و باسابقه تهیه و خریداری شود. چنانچه مواد اولیه به‌کار رفته در تولید این پایه‌ها مرغوب نبوده یا عیار بتن به‌کاررفته در ساخت آن‌ها به درستی تعیین نشده و پایین باشد، پایه‌های تولید شده از مقاومت و کیفیت خوبی برخوردار نخواهند بود.

پایه بتنی چراغ پارکی ضعیف، در اثر ضربه یا فشار به‌راحتی شکسته و خرد شده و خطر سقوط پایه‌های فلزی را در پی خواهد داشت. بنابراین خرید این پایه‌های چراغی از تولید‌کنندگان معتبر و با سابقه، اطمینان خرید را بالاتر برده و ضمانتی بر امنیت مالی و جانی خواهد بود.

نصب پایه چراغ روشنایی

آیا در مورد ابعاد پایه بتنی چراغ پیش ساخته اطلاعاتی دارید؟

پایه بتنی چراغ پارکی بر اساس کاربرد خود، دارای سایزهای مشخص و استانداردی می‌باشد. پایه‌های چراغ شهری که در محل بتن ریزی و آماده می‌شوند، در سایزهای متغیر و متناسب با نظر کارفرما قابل تولید هستند. نمونه‌ پایه‌های بتنی پیش‌ساخته، از استانداردهای خاصی در سایز و اندازه برخوردار بوده و بر طبق سایز پایه‌های چراغ تولید شده و عرضه می‌گردند.

ابعاد متداول در این پایه‌های بتنی معمولا 30 * 30 * 50 سانتیمتر برای پایه های 3 متری می باشد که این ابعاد دارای 4  بولت است . برای پایه های 6 متری به صورت پیش فرض ابعاد 40 * 40 * 100 سانتیمتر و برای پایه های 9 متری ابعاد 70 * 70 * 160 در نظ گرفته می شود .

قالب بندی فونداسیون آماده

فروشنده پایه بتنی چراغ پارکی با کمترین هزینه و بهترین کیفیت

خرید پایه بتنی چراغ پارکی بایستی از تولید کنندگان معتبر و متخصص انجام پذیرد. پس چنانچه برای محوطه سازی ساختمان، باغ یا ویلای خود قصد خرید پایه بتنی چراغ را داشته و کیفیت ساخت سازه‌ و مواد اولیه‌ای که در تولید آن به‌کار رفته است، برای شما ملاک انتخاب می‌باشد، می‌توانید به مجموعه ما اعتماد کنید. این مجموعه سابقه‌ درخشانی در تولید و ساخت انواع سازه های فلزی و تجهیزات مبلمان شهری دارد.

مجموعه شهر سامان در نظر دارد که پایه‌ بتنی چراغ پارکی را با کیفیتی بالا و قیمتی بسیار مناسب به‌فروش رساند. تمامی سازه‌های تولید شده در این مجموعه از استحکام، دوام، طول عمر و ضریب اطمینان بالایی برخوردار بوده و از بهترین مواد اولیه ساخته ‌شده‌اند. هدف ما، فراهم آوردن شرایط خریدی لذت بخش برای کلیه خریداران می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *