پایه چراغ پارکی نهال

معرفی کامل پایه چراغ پارکی شهری :

پایه چراغ پارکی شهری که نام‌هایی همچون چراغ‌باغی یا چراغ فضای باز دارد و در انگلیسی ( Landscape Lighting یا Area lighting) نامیده می‌شود ،  یکی از زیباترین و کلیدی‌ترین تجهیزات در عرصه طراحی مبلمان شهری و نورپردازی شهری است که سهم بسزایی در زیبا سازی فضاهای سبز شهری دارد . با توجه به رشد تکنولوژی و همچنین مهاجرت به شهرهای بزرگ و در نتیجه افزایش جمعیت که منجر به رشد قارچ گونه آپارتمانها به جای منازل ویلایی حیاط دار گردید ، سبب شد که انسان از طبیعت بیشتر و بیشتر فاصله بگیرد و متاسفانه از آنجا که این مساله به‌طور مستقیم در سلامت روانی افراد تاثیر گذار است ، به طور واضحی سبب به هم خوردن تعادل و آرامش روحی و روانی افراد جامعه شد . به‌طوریکه مسائلی چون استرس و اضطراب ، خشونت و پرخاشگری ، افسردگی و ناکامی و … را در پی داشت .

در این بین و در حالت کلی باید برای کاهش این اثرات منفی از روش‌هایی چون استفاده بیشتر و بهتر از فضاهای سبز شهری ، زیباسازی و ایمن‌سازی فضای سبز شهری بوستان‌ها و پارک‌ها و همچنین توسعه اماکن تفریحی ورزشی و اقداماتی از این قبیل بهره جست .

پایه چراغ پارکی شهری یا پایه چراغ محوطه ای با توجه به تنوع بسیار بالا در طرح و نقش اعم از ساده و مدرن و همینطور تنوع بالا از نظر متریال و قیمت ، نه تنها گزینه‌ای مناسب ، بلکه بهترین گزینه برای نورپردازی محیط‌های باز این‌چنینی است . از نظر فنی به علت وجود درختان در پارکها و بوستان‌ها که در شب باعث ایجاد سایه خواهند شد ، امکان استفاده از پایه‌های روشنایی خیلی بلند به تعداد زیاد در پارکها و بوستان‌ها وجود ندارد و باید از چراغ‌های پارکی که ارتفاع کمتری دارند ، برای ایجاد حجم نور مناسب استفاده کرد .

چراغ پارکی

مزایای پایه چراغ پارکی شهری :

  • زیباسازی پارک‌ها و فضاهای سبز شهری
  • تامین روشنایی و امنیت پارکها در شب
  • افزایش امکان استفاده از طبیعت برای همه افراد جامعه
  • تسهیل در عبور و مرور افراد در معابر شهری در زمان تاریکی
  • قابل استفاده در اماکن مختلف خصوصی و عمومی
  • ایجاد نشاط و شادی و ترغیب مردم به استفاده بیشتر از بوستان‌ها و فضاهای سبز
  • قابل نصب در معابر و خیابان‌های مختلف
  • مناسب باسلایق متنوع و مختلف سنی و قومیتی
  • همگام بودن با جدیدترین و به روزترین دستاوردهای روز دنیا در تامین انرژی

تولید پایه چراغ پارکی شهری :

در تولید چراغ پارکی و تولید پایه چراغ خیابانی تولید شده درگروه تولیدی شهر سامان ، پایه‌ها عموماً از دو قسمت کلی در سازه خود برخوردار می‌باشند :

  1. براکت یا دستک
  2. پایه یا ستون

پایه یا ستون بسته به مدل انتخابی می‌تواند در سه دسته مختلف تولید شود :

  1. پایه چراغ پارکی فولادی
  2. پایه چراغ آلومینیومی
  3. پایه چراغ چدنی

پایه چراغ پارکی شهری با استفاده از لوله فولادی ST37  ساخته می‌شوند . سطح مقطع این پایه ها معمولا دایره ای شکل می باشد که از نظر قیمت چراغ پارکی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است ، ولی بسته به سفارش و سلیقه مشتری امکان تولید پایه چراغ به صورت چند وجهی نیز مهیا می باشد .

لوله استفاده شده در تولید چراغ های پارکی بین 2 تا 4 اینچ می باشد . پوشش اغلب این پایه ها یکی از حالتهای گالوانیزه گرم ، رنگ هوا خشک آلکیدی یا رنگ کوره‌ای پودری الکترواستاتیک است .

پایه چراغ های پارکی در دو حالت یک طرفه و دوطرفه بسته به نوع محل مورد استفاده  ، ساخته می‌شوند . چراغ‌های به کار رفته در این محصول دارای استاندارد IP65  بوده که در مقابل نفوذ گرد و خاک ، آب و حشرات مقاوم است . درباره پایه بتنی چراغ پارکی بخوانید .

پایه چراغهای پارکی

قیمت پایه چراغ پارکی شهری :

در خرید پایه چراغ پارکی ، قیمت پایه چراغ‌های مذکور تحت تاثیر عوامل ذیل تغییر می کند :

  • نوع و مدل پایه
  • جنس پایه ( فولادی ، آلومینیوم ، چدن )
  • نوع چراغ به کار رفته در پایه
  • نوع پوشش استفاده شده ( گالوانیزه ، رنگ پودری الکترواستاتیک )
  • ضخامت لوله استفاده شده
  • نحوه طراحی ، مقدار برشکاری و خمکاری لوله
  • تعداد سفارش

درست است که نام این محصول پایه چراغ پارکی شهری است ، اما دارای کاربرد وسیع در اماکن مختلف عمومی ، دولتی و خصوصی است . این پایه‌ها قابلیت سوار شدن سیستم‌های سولار ( خورشیدی ) را نیز دارا می‌باشند که با استفاده از این سیستم هیچ نیازی به سیم کشی و برق نیست . باطری‌های خورشیدی در طول روز انرژی مورد نیاز را در باطری های خود ذخیره می‌کنند و در شب چراغ ها را روشن نگه می‌دارند .

استفاده از این نوع پایه چراغ ها جهت مناطقی که دور افتاده باشد و امکان کابل‌کشی و رساندن برق به آن نقطه نباشد ، توصیه می‌شود .نوع کوتاه این نوع پایه‌ها به پایه‌ چراغ چمنی معروف است که در جای خود توضیحات کامل و مکفی ارائه می‌گردد .

به علت حساسیتی که در تولید این محصولات از نظر اشکال ظاهری ، مقدار خم ، نوع جوشکاری ، نوع چراغ و حباب و … وجود دارد ، پیشنهاد می‌شود عزیزان به هنگام سفارش و استعلام قیمت حتماً نکات فنی را متذکر و با مشخصات کاملی که از محصول خود دارند ، اقدام به استعلام قیمت و واگذاری سفارش به شرکت‌های معتبر نمایند .

جهت رویت مدلهای چراغ پارکی از طریق کلیک رو لینک یا رفتن به قسمت محصولات اقدام فرمایید .

پایه چراغ های پارکی اغلب در ارتفاع 3 متر تولید می شوند ولی بنا به درخواست مشتری می توانند کوتاهتر یا بلندتر هم تولید شوند .

در اکثر موارد پایه چراغهای پارکی دارای حباب یا سرچراغی ماهیتابه ای هستند که دارای سرپیچ می باشند و به وسیله لامپهای LED سرپیچی می توانند روشن شوند . وات چراغ LED مهم نیست و هر لامپی که سرپیچی باشد و درون محفظه سرچراغی جا شود ، قابل استفاده است .

پایه چراغ های پارکی به وسیله رنگ پوردی کوره ای الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شوند و رنگ پایه ها می تواند توسط مشتری انتخاب شود .

پایه چراغ های پارکی در متریالهای مختلفی تولید می شوند ولی دو متریال اصلی آنها فولاد ST37  و آلومینیوم است .

خیر ، اتفاقاً فروش بسیار بالایی از این محصول برای حیاط ویلاها ، تالارها ، محوطه جلوی مغازه ها ، فروشگاه ها و شرکتهای بزرگ صورت می گیرد .

پرفروش ترین مدل پایه چراغ های پارکی در طول سالیان گذشته در ایران پایه چراغ نهال یکطرفه با کد pk20  و پایه چراغ نهال دو طرفه با کد pk21  بوده است .

10 پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      سلام و ارادت جناب صالحی
      این پایه ها بر اساس تعداد و قیمت آهن روز محاسبه میشه ، : لطفا کد مورد نظرتون رو به همراه تعدادش بفرمایید تا قیمتشو اعلام کنم .

      پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      این دو مدل دارای ارتفاع پایه 3 متر هستن . دارای دو عدد سرچراغ ماهیتابه ای که لامپ کم مصرف و ال ای دی سرپیچی می خوره . هر کدام از دستک ها لوله فولادی ST37 فولاد مبارکه هست . دلفین وسط از ورق 3 میل فولادی که توسط دستگاه برشکاری دقیق سی ان سی هست با دقت 1 میلیمتر برشکاری میشه لذا همه پایه ها دقیقاً مشابه هم خواهند شد . رنگ کوره ای الکترو استاتیک می خورن .
      پیش فاکتور هم به ایمیلتون ارسال شد .

      پاسخ
  1. صالحی گفته:

    جسارتاً برای نصب پایه ها باید چه کار کنیم . ما تا به حال در این زمینه خریدی نکردیم اگه میشه راهنمایی بفرمایید .

    پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      برای نصب پایه چراغ های پارکی باید یک فونداسیون بتنی کوچک به همراه 4 بولت تعبیه بشه . به دو روش میشه این کار رو انجام داد :
      1) فونداسیون ریختگی در محل هست که براتون از سمت کارخونه به صورت رایگان یک شابلون فلزی ارسال میشه تا بولتهاتون رو مطابق سوراخهای اون قرار داده بشه .
      2) فونداسیون آماده : در این حالت فونداسیون مورد نظر در کارخونه آرماتور بندی ، قالب بندی و بتن ریزی میشه و وقتی خشک شد براتون ارسال میشه و فقط شما باید چاله ای متناسب با اون بکنید و فونداسیون رو داخلش قرار بدین و بلافاصله می تونید پایه رو ، روش نصب کنید .

      پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      خواهش می کنم . در خدمتتون هستیم . در گروه تولیدی شهر سامان سعی بر اون داریم که پشتیبانی کاملی رو به مشتریان عزیزمون ارائه بدیم . چه قبل از خرید و چه بعد از خرید . باز هم اگر امری بود از همین جا با قرار دادن کامنت یا از طریق واتساپ با شماره 09123269173 در خدمتتون هستم . شاد و تندرست باشید .

      پاسخ
  2. حسام اعظامی گفته:

    سلام و ارادت . ببخشید تنوع محصولاتتون زیاده و همین باعث شده مقداری تصمیم گیری سخت بشه . من برای جلوی شرکت چند تا پایه چراغ پارکی شکیل می خوام . میشه بگین پرفروشترین کارتون کدوم مدل هست ؟

    پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      سلام آقای اعظامی عزیز
      بله درست می فرمایید تنوع محصولات زیاده و تازیه اینها طرح هایی هست که جزو تولیدات پیش فرض و همیشگی گروه تولیدی شهر سامان هست . مدلهای درخواستی و اختصاصی رو که مشتریهای عزیزمون بخوان هم طراحی و تولید می کنیم . این مدلها همه پرفروش و پر طرفدار هستند و تقریباً در تمام شهرهای کشور کار شدند ولی از میان اینها از همه پرفروشتر مدل نهال دو طرفه هست که کدش PK21 هست .
      این مدل رو بهتون پیشنهاد می کنم .

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *