تولید سرچراغی پارکی

درباره تولید سرچراغی پارکی چه می دانید :

تولید سرچراغی پارکی جهت نصب بر روی انواع چراغ پارکی صورت می پذیرد، معمولاً به دو شکل فلزی و آلومینیومی انجام می گیرد. حباب های این تجهیزات نیز معمولاً از جنس پلی کربنات و  پلی اکریلیک و پلی پروپیلن نشکن می باشد. رنگ این سرچراغ ها را معمولا به صورت کوره ای انجام می دهند. این پوشش باعث می شود که سرچراغ های پارکی در برابر عوامل جوی و شرایط جغرافیایی مختلف مانند باران، سرما، گرما، نور خورشید، رطوبت، نفوذ حشرات و گرد و غبار از استقامت لازم برخوردار باشند.

مهمترین ویژگی این محصولات ایجاد نورپردازی مناسب و برخورداری از درجه ی حفاظتی مناسب است. معمولا تولید کننده های سرچراغی های پارکی درجه حفاظتی که برای این محصولات در نظر می گیرند IP65 در نظر می گیرند که باعث می شود این محصولات در برابر نفوذآب، رطوبت و حشرات از ایمنی بالایی برخوردار شوند.

هدف تولید انواع سرچراغی پارکی چیست :

تولید سرچراغی پارکی مسلماً اهداف خاصی را دنبال می کند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. سرچراغی پارکی فارغ از انواع مختلفی که دارد نقش مهمی در روشنایی فضاهای عمومی ایجاد می کند.

امنیت :

اولین هدف از تولید این نوع سرچراغ ها ایجاد امنیت در محیط های مختلف است. نورپردازی مناسبی که این تجهیزات در فضای بیرونی اماکن مختلف ایجاد می کنند باعث می شود که خطر آسیب دیدگی و برخورد با موانع گوناگون به میزان زیادی کاهش پیدا کند. استفاده از این نوع چراغ ها در پارک ها برای رهگذران، دوچرخه ها و …. دید مناسبی را به وجود می آورد.

زیباسازی :

تولید سرچراغی پارکی در کنار ایجاد امنیت در اماکن مختلف نقش بسیار مهمی در زیباسازی فضای مورد نظر دارد. همان اندازه که استفاده از سرچراغی ها و سیستم های روشنایی معابر در دکوراسیون داخلی حائز اهمیت است این امر در دکوراسیون بیرونی هم تاثیرگذار است. همانطور که می دانید در فضاهای روباز مانند پارک ها، حیاط ویلا، رستوران های روباز و …. حوض ها، فواره ها و مجسمه و قسمت های دیگری وجود دارند که چراغ های پارکی می توانند بر زیبایی و جذابیت این فضا ها بیافزایند.

کمک به موقعیت یابی جغرافیایی :

سرچراغی پارکی را می توانید در فضاهایی که جنبه توریستی و گردشگری دارند استفاده کنید. با توجه به اینکه گردشگران و توریست های خارجی در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری نیاز به تفریح و دورهمی دارند در این حالت است که مسئله ی نورپردازی و امنیت مکان هایی نظیر پارک ها و فضاهای عمومی دارای اهمیت قرار می گیرد.

استفاده از چراغ های پارکی مناسب می تواند به اماکن و فضاهای گردشگری زیبایی و جذابیت بیشتری ببخشد. استفاده از سرچراغی ها با لامپ های رنگی خاص می تواند به گردشگران در مسیریابی و موقعیت یابی جغرافیایی کمک زیادی کند.

انرژی بخشی :

تولید سرچراغی پارکی در صورتی که به درستی انجام بگیرد و به شکل مناسب مورد بر روی سطح انرژی افراد تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. فرض کنید در فضایی قرار بگیرید که از نورپردازی مناسبی برخوردار نباشد و حالت هماهنگی وجود نداشته باشد مسلما شما رغبتی نخواهید داشت که در این فضا زمان خود را بگذرانید.

با توجه به این موارد اهمیت سرچراغی پارکی برای مکان ها و فضاهای عمومی از اهمیت زیادی برخوردار می شوند. شما می توانید با استفاده از سرچراغی های مناسب جو مکان های عمومی، فضاهای بیرونی و محوطه هایی مانند حیاط های ویلایی را دچار تحول کنید.

آشنایی با مدل های مختلف سرچراغ های پارکی :

تولید سرچراغی پارکی بر اساس طرح ها، مدل ها و سبک های مختلفی انجام می گیرد. قصد داریم در ادامه چند نمونه پرکاربرد این سرچراغی ها را مورد بررسی قرار دهیم.

سرچراغی پارکی سولار یا خورشیدی: امروزه مصرف انرژی بسیار حائز اهمیت شده است. بنابراین سرچراغی های پارکی را براساس تکنولوژی باتری های gell-cell‏ استفاده می کنند. این باتری ها از قابلیت شارژ برخوردار هستند و می توانند انرژی خورشیدی را به نیروی الکتریکی تبدیل کنند. انرژی که در طول روز از خورشید دریافت می شود و در پنل ها ذخیره می شود در زمان شب مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این نور فضای بیرونی به وسیله ی سرچراغ های پارکی روشن می شود. این نوع سرچراغی ها از مزایا و معایبی برخوردار هستند که پیش از خرید باید آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

سرچراغی چمنی پارکی : 

این مدل از سرچراغی های پارکی را معمولا برای تامین روشنایی در فضاهای خاص مخصوص مانند پارک ها، باغچه ها ، ویلاها و ….. به کار می برند. این مدل از سرچراغی ها را بر روی پایه های کوتاه و بلند به کار می برند که کاربران بر اساس نیاز خود می توانند آن ها را انتخاب کنند. نمونه هایی از سرچراغی های پارکی، نیزه ای و دفنی وجود دارند که هر کدام مزیت های خاص خود را دارند.

سرچراغی پارکی مدرن: این مدل از سرچراغی ها بسیار پرکاربرد هستند که در دسته ی سرچراغی هایی با طراحی و سبک مینیمال قرار می گیرند. این مدل از سرچراغی را بر اساس متدها و استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می کنند. سرچراغی های پارکی مدرن امکان سازگاری و هماهنگی با پارک های مدرن و فضاهای سبز در کشور را دارند.

سرچراغی پارکی سلطنتی : 

سرچراغی پارکی سلطنتی را با توجه به طراحی خاصی که دارند به شکل معمول برای پارک ها و مکان های عمومی خاص و لوکس به کار می برند که از امکانات پیشرفته و امروزی ای برخوردار هستند. مسلما تولید این مدل از سرچراغی ها جهت ایجاد روشنایی در پارک های لوکس و مدرن هستند که متناسب با همان فضا می باشد.

سرچراغی های پارکی کلاسیک: تولید این نوع از سرچراغی ها را معمولا برای مکان های عمومی و پارک هایی انجام می دهند که برای طراحی آن ها از متریال های طبیعی مانند چوب استفاده کرده اند. این مدل از سرچراغی ها بسیار لوکس و شیک هستند زیبایی زیادی به فضا می بخشند.

سخن پایانی :

تولید سرچراغی پارکی به شکل معمول جهت تزیین مکان های عمومی، پارک ها، فضاهای سبز روباز انجام می گیرد. با توجه به اینکه این محصولات در فضاهای آزاد و روباز استفاده می شوند باید ساختار آن را از فلز آلومینیوم بسازند تا از دوام بالایی برخوردار باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *