علت تبدیل پایه چراغ لوله ای به دکوراتیو چیست ؟

تبدیل پایه چراغ لوله ای به دکوراتیو چندی است که مورد توجه مشتریان وفعالان در زمینه تجهیز و مدیریت شهری و روستایی قرار گرفته است . همانطور که مستحظرید پایه چراغ دکوراتیو به طور عام پایه چراغ های لوله ای مشکی رنگ با تزئینات طلایی است که چند سالی است زینت بخش شهرها شده و تصویری بسیار چشم نواز و مدرن به شهرها بخشیده است .

اما به دلیل مسائل اقتصادی ، گرانی آهن  و آلومینیوم و همچنین دستمزد ، قیمت این نوع پایه چراغ کمی بالاست و تامین مالی آن از عهده بعضی از سازمانها یا دهیاریها خارج است . اینجا ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم که با حداقل هزینه گایه چراغ های لوله ای قدیمی خودتان را به پایه چراغ دکوراتیو شک امروزی تبدیل کنید . پس لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید .

رنگ آمیزی پایه چراغ لوله ای برای تبدیل به دکوراتیو

آماده سازی پایه چراغ قدیمی برای تبدیل پایه چراغ لوله ای به دکوراتیو :

به طور خلاصه و به زبان خیلی ساده پایه چراغ دکوراتیو همان پایه چراغ لوله ای است با کمی تزئینات آلومینیومی . شما می توانید پایه چراغ های لوله ای قدیمی تان را با هر اندازه ای به پایه چراغ دکراتیو تبدیل کنید . که ما در زیر سعی می کنیم مراحل آن را توضیح دهیم .

رنگ آمیزی پایه :

بهتر است پایه هی قدیمی را به رنگ مشکی با کیفیت رنگ آمیزی کنید . به این ترتیب که آنها را با باز کردن مهره های بولت از جا درآورده ، رنگ قدیمی را به روش سوزاندن ، سند بلاست یا هر روش دیگری کاملاً از روی سطح فولاد بردارید و کاملاً با شستشو و سمباده به سطح آهن برسانید . هر چه سطح صاف تر باشد و هیچ کونه رنگ یا آلودگی در آن نباشد بهتر است و رنگ جدید با کیفیت بهتر به آهن بچسبد .

براکت ها ( دستک ها ) را دربیاورید و همین کار را روی آنها انجام دهید . بهتر است دستکها را عوض کنید و از دستکهای دکوراتیو استفاده کنید تا امکان استفاده از موشکی و سرنیزه در آن وجود داشته باشد . حالا نوبت رنگ آمیزی است . پایه ها را با رنگ مشکی از جنس رنگهای پودری کوره ی ، اپوکسی ، پلی اورتان یا آلکیدی به طور یکدست و با کیفیت رنگ امیزی کنید و اجازه دهید کاملاً خشک شوند .

خرید تجهیزات برای تبدیل پایه چراغ لوله ای به دکوراتیو :

تجهیزات دکوراتیو شامل موارد ذیل است :

  1. مبله
  2. گلدانی
  3. تبدیلها
  4. موشکی
  5. سرنیزه
  6. کتیبه

در مورد مبله به صورت مبسوط در مقاله مبله دکوراتیو صحبت کرده ایم . اما به طور اجمالی مبله کاوری است که در پایین پایه می نشیند . دارای دو نوع فولادی و آلومینیومی است . نوع فولادی معروف آن به صورت مکعب مستطیل است که در اطراف آن 4 عدد کتیبه نصب می شود . اما در نوع آلومینیومی به صورت یک مخروط دایره شکل است که در پایین قطورتر و در بالا نازک تر خواهد شد . وزن ابعاد این مبله ها بر روی قیمت آنها تاثیر بسزایی دارد .

از آنجایی که مبله در پایین ترین قسمت پایه شما قرار می گیرد ، در هنگام خرید مبله حتماً دقت کنید سوراخ خروجی مبله ( سوراخ بالایی ) هم اندازه با قطر پایین پپایه شما باشد تا به راحتی جا برود . مبله کاملاً بیس پلیت و بولت ها را می پوشاند و کاور می کند . پس اگر در پایین پایه شما به طور مثال لوله پنج اینچ هست ، حتماً مبله سفارش دهید که متناسب با لوله پنج اینچ باشد .

تبدیل پایه چراغ لوله ای به دکوراتیو
مبله فولادی و کتیبه پایه دکوراتیو

گلدانی :

نوعی کاور زیبای آلومینیومی است که دقیقاً بالای مبله قرار می گیرد. رنگ عمده گلدانی ها طلایی است ولی این رنگ می تواند بنا به درخواست شما تغییر کند . اندازه گلدانی هم باید متناسب با اندازه تکه پایینی لوله پایه چراغ شما باشد . یعنی به طور مثال اگر تکه اول پایه چراغ لوله ای شما ، لوله چهار اینچ است حتماً باید از مبله چار اینچ استفاده کنید .

تبدیل ها :

تبدیلها در واقع نوعی رینگ پوشانده تبدیل در نقطه تغییر مقطع پایه لوله ای شماست . یعنی به طور مثال اگر شما یک پایه چراغ لوله ای 9 متری دارید احتمالاً به صورت سه تکه از پایین 5 اینچ – 4 اینچ – 3 اینچ است . پس برای نقاطی که 5 به 4 اینچ تغییر می کند ، اید یک تبدیل 5 به 4 ینچ بگیرید . برای نقاط تبدیل 4 به 3 اینچ باید تبدیل 4 به 3 اینچ بگیرید و به همین صورت الی آخر .

کتیبه : قطعه ای مستطیل شکل است که هم به صورت آلومینیوم تولید می شود و هم به صورت آهن پرس شده . هر دوی انها زیبا هستند و روی مبله های آهنی شکل مکعبی شکل به وسیله پیچ سرمته یا پرچ نصب می شوند . علت اینکه بعضی از افاد کتیبه آهنی را ترجیح می دند به خاطر بحث سرقت آن است . چون آلومینیوم فلزی گرانبهاست و احتمال سرقت آن وجود دارد . اما از نظر کتیبه آلومینیومی خیلی از کتیبه آهنی زیباتر و قطور تر است .

پایه چراغ دکوراتیو

موشکی و سرنیزه :

همنطور که عرض شد خیلی بهتر است که دستکها و براکت های قدیمی را کنار گذشته و از براکتهای مخصوص دکراتیو استفاده کنید که هزینه پایینی هم دارند . این براکت ها زیبایی پایه شما را بسیار بالا می برند . به نحوی که هیچ کس تشخیص ندهد اینها همان پایه های لوله ای قدیمی هستند . این دستکها در لوله وسط در قسمت بالا یک موشکی آلومینیومی می خورند و در زیر دستک ها دو سرنیزه زیبای الومینیومی دارند که به وسیله پرچ یا پیچ سرمته فیکس می شوند و یک ترکیب عالی را به وجود می اورند .

دستک پایه چراغ دکوراتیو با موشکی و سرنیزه

سوالات متداول درباره تبدیل پایه چراغ لوله ای به دکوراتیو

پایه چراغ لوله ای یک وسیله مفید و عملی برای روشنایی فضاهای مختلف است، اما چگونه می‌توان آن را به یک دکوراتیو زیبا تبدیل کرد؟ یکی از روش‌های محبوب برای این کار استفاده از تجهیزاتی نظیر مبله، گلدانی، تبدیل و سرنیزه آلومینیومی است. می‌توانید چراغ لوله ای را با استفاده از تجهیزات فولادی و آلومینیومی که ذکر شد، تزئین کنید و به آن یک شکل امروزی و بسیار شیک بدهید.

برای تبدیل پایه چراغ لوله ای به یک پایه چراغ دکوراتیو زیبا، شما نیاز به چند قطعه دارید. ابتدا نیاز به یک پایه چراغ مناسب دارید که می‌تواند پایه چراغ لوله ای یا چند وجهی باشد. سپس برای زیباسازی پایه چراغ، می‌توانید از رنگ‌ها مشکی برای بدنه پایه چراغ و رنگ طلایی برای تزئینات آلومینیومی استفاده کنید. مشاوران و کارشناسان فروش ما در این زمینه راهنمایی کامل را به شما ارائه خواهند داد . قطعات مورد نیاز، یک عدد مبله ( فولادی یا آلومینیومی )، 4 عدد کتیبه ( فولادی یا آلومینیومی ) ، یک عدد گلدانی ، تبدیل ( بسته به ارتفاع پایه ) ، یک عدد موشکی و دو عدد سرنیزه است.

خیلی آسان قابل انجام است و نیاز به تغییرات یا تخصص خاصی نیست. در واقع سیستم  و بدنه پایه قبلی دست نمی خورد. فقط تجهیزاتی به صورت کاور بر روی آن می نشیند تا شکلی زیباتر به آن ببخشد. در نتیجه در مقاومت و استحکام پایه هیچگونه تاثیر مثبت یا منفی نخواهد داشت .

مبله به پایینی ترین قسمت یک پایه چراغ دکوراتیو گفته می شود که به صورت فولادی ( مکعبی شکل) یا آلومینیومی ریخته گری ( استوانه ای شکل ) تولید می شود . بسته به قطر بیرونی تکه اول ( پایینی ) پایه ابعاد و اندازه آن تعیین می شود . به طور مثال برای پایه چراغ لوله ای 9 متری ممکن است ترکیب پایه به صورت 5 – 4 – 3 اینچ باشد . مبله باید دارای سوراخی کمی بزرگتر از 5 اینچ باشد تا در پایه جا برود و در جای خود به خوبی بایستد .

بله، تفاوتی در تجهیزات ندارد. با همان تجهیزات ذکر شده می توان پایه پرچم لوله ای ساده را به یک پایه پرچم دکوراتیو زیبا نمود. فقط این تغییر برای پایه پرچم ها تا ارتفاع 12 متر قابل انجام است.

خوب همانطور که دیدید به راحتی و با هزینه بسیار اندک می توانید پایه های قدیمی خود را به پایه های دکوراتیو شیک امروزی تبدیل کنید . برای مشاوره و خرید می توانید با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید . نظرات ارزشمند شما و همچنین سوالات مفیدتان ضمن اینکه برای ما بسیار ارزشمند است ممکن است سوال یک هموطن دیگر هم باشد و به گونه ای راهنمایی شود . پس لطفاً نظرات و سوالات خو را در زیر مقله عنوان بفرمایید . در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *