لیست قیمت پایه های روشنایی

لیست قیمت پایه چراغ روشنایی لوله ای و چند وجهی  :

لیست قیمت پایه چراغ روشنایی یکی از مواردی است که دست اندرکاران ، مسئولان شهری و همچنین شرکت های پیمانکاری که پروژه های عمرانی و شهری در دست دارند ، همواره به دنبال داشتن آن هستند تا بتوانند بر مبنای بودجه و توانایی کارفرما ، بهترین پیشنهاد و برنامه ریزی را در طراحی روشنایی محوطه محل پروژه خود به طور مثال برآورد تقریبی قیمت دکل نور یا برج نور  و قیمت انواع پایه چراغ لوله ای یا پایه چراغ چند وجهی را داشته باشند .

در واقع به دلیل گستردگی و تنوع زیادِ محصولات روشنایی و همچنین رده بندی محصولات در این دسته بندی از تجهیزات روشنایی شهری و با در نظر گرفتن نوسانات ارز و به تبع آن قیمت ورق و خدمات ، تهیه و به روز کردن این لیست امری دشوار به نظر می رسد .

مضاف بر این باید در نظر گرفت برآورد قیمت سازه های فلزی روشنایی با متغیرهای زیادی محاسبه می شود . در واقع یک پایه روشنایی را می توان با چندین مشخصات فنی برآورد قیمت و تولید کرد . پس نگاه صرف به لیست قیمت پایه های روشنایی بدون در نظر گرفتن دیتیل های متغیر و مشخصات فنی دقیق در زمان واحد ، امری غیر اصولی است و کسانی که این گونه اقدام به قیمت گیری می کنند ، اغلب در انتخاب درست شرکت سازنده دچار اشتباه می شوند .

موارد موثر در لیست قیمت پایه چراغ روشنایی چیست ؟

پایه روشنایی یک واژه جنرال و کلی است که مفهومی عام دارد و شامل محصولات مختلفی در این میان است . این پایه ها را می توان از 70 سانتیمتر تا 30 متر با ابعاد ، متریال ، اشکال و محاسبات مختلفی تولید کرد . اگر بخواهیم کمی در این مسئله ریزتر و عمیق تر شویم بهتر است در ابتدا دسته بندی پایه های روشنایی را بشناسیم .

اگر مبنا را بر ارتفاع پایه ها قرار دهیم ، کوچکترین عضو خانواده پایه های روشنایی ، پایه چراغ چمنی است که ارتفاعی بین 70 الی 120 سانتیمتر دارد و در کنار باغچه ها ، فضاهای سبز کوچک ، راهرو های عمومی و پیاده روها کار می شود .

 در مرحله دوم پایه چراغ های پارکی قرار دارد که ارتفاع انها بین 2.5 الی 4.5 متر می باشد و همانطور که از نامش پیداست جهت روشن سازی پارکها و فضاهای سبز استفاده می شود . البته بعضی از افراد هم این محصول را در ویلاهای خصوصی خود استفاده می کنند .

در مرحله سوم پایه چراغ های خیابانی هستند که ارتفاعی بین 6 الی 15 متر را پوشش می دهند . پایه چراغ های خیابانی عموماً ظاهی ساده دارند ولی دارای کاربرد فراوان در شهر هستند .

در مرحله چهارم هم نوبت به برج نوری یا برج روشنایی می رسد که بلندترین سازه های نورپردازی محیطی هستند . برج های نوری را می توان از 6 متر تا 30متر تولید کرد ولی ارتفاعات بالای 30 متر خیلی معمول نیست .

پایه روشنایی چند وجهی

برای برآورد لیست قیمت انواع پایه چراغ  چه آیتمهایی را باید در نظر گرفت ؟

همانطور که پیش تر عرض شد در برآورد قیمت پایه های روشنایی عوامل زیادی دخیل هستند که در ادامه به صورت تیتر وار به آنها می پردازیم .

نوع سطح مقطع ( لوله ای یا چند وجهی ) :

نوع سطح مقطع پایه های روشنایی در قیمت آنها موثرند به صورتیکه اگر از حالت لوله ای استفاده شود از دو جهت باعث کاهش قیمت می شود :
الف ) هزینه خمکاری ندارد
ب ) به علت جوش شدن تکه ها به هم مقدار کمتری از سازه در اورلپ شدن آنها از بین می رود .

نوع پوشش ( گالوانیزه یا رنگ ) :

نوع پوشش پایه ها و سازه نیز از این قاعده مستثنی نیست . گالوانیزه گرم یا غوطه وری در مذاب روی عموماً قیمت و استقامت بالاتری نسبت به رنگ کوره ای و رنگ اپوکسی دارد . درنتیجه استفاده از این نوع پوشش برای پایه ها باعث افزایش قیمت کلی آن خواهد شد .

نوع اتصال قطعات به هم :

در حالت کلی ما در سه حالت قطعات سازه های روشنایی را به هم متصل می کنیم :

الف ) جوشکاری :

در این روش قطعات به وسیله تبدیل یا حالت النگویی از قطر بالاتر به قطر پایین تر جوشکاری می شوند . این حالت بیشتر در مورد پایه های لوله ای اتفاق می افتد .

ب ) فلنچی :

از روش اتصال فلنچی در مواردی استفاده می شود که بخواهیم علاوه بر تضمین ایستایی کمترین لرزش را هم داشته باشیم . اتصال فلنچی نیز به علت هزینه ساخت فلنچ و تعبیه تعداد بالای لچکی به لیست قیمت پایه های روشنایی می افزاید .

ج ) اورلپ :

در این حالت قطعات تشکیل دهنده پایه روشنایی در هم فرو رفته و در هم چفت می شوند . از این روش نصب پایه چراغ روشنایی ، در ساخت برج های نور استفاده می شود . اورلپ کردن قطعات در هم به علت اینکه ما مجبوریم ورق بیشتری را جهت داخل هم رفتن و محکم شدن استفاده کنیم ، خود باعث افزایش قیمت نهایی است ، اما در جاهایی که ارتفاع بالا باشد چاره ای نداریم .

ضخامت ورق و لوله :

پایه های روشنایی را می توان با لوله ها و ورق ها ، با قطرهای مختلف و ضخامت های متنوعی ساخت . زمانی که شما قیمت یک پایه روشنایی را می پرسید : شرکت اول به شما می گوید A ریال و شرکت دوم به شما می گوید B ریال . بالاتر بودن قیمت هرکدام دلیل بر گران فروش تر بودن او نیست چون ممکن است که آن شرکت با مشخصات فنی قوی تری پایه را تولید کرده باشد و در نتیجه قیمت نهایی او بالاتر رفته باشد . پس بهتر است با ذکر جزئیات واحد از شرکتها اقدام به استعلام قیمت پایه های روشنایی نمایید .

وزن پایه های روشنایی :

در اینکه وزن پایه که نشانگر مقدار فولاد به کار رفته در پایه روشنایی است ، تعیین کننده اصلی در قیمت پایه های روشنایی است ، جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد . این مسئله کاملاً مشخصی است که هر چه وزن پایه روشنایی بالاتر برود ، قیمت آن نیز بر همان مبنا بالاتر خواهد رفت .

پایه روشنایی شهری لوله ای

چه چیزی باعث بالا رفتن و پایین آمدن وزن یک پایه روشنایی می شود ؟

در جواب این سوال باید گفت که همه مواردی که در بالا عنوان شد می توان به این نتیجه رسید که برآورد قیمت پایه های روشنایی و از آن مهمتر تولید با کیفیت آنها امری کاملاً تخصصی بوده و مبتنی بر دانش ، تجهیزات مدرن و نیروی کار متبحر است .

شما می توانید در هر لحظه ای که نیاز به مشورت و اطلاعات فنی در زمینه لیست قیمت پایه های روشنایی داشتید ، با گروه تولیدی شهر سامان تماس گرفته و قیمت درست و به روز محصولات را دریافت کنید .

پایه چراغ لوله ای رنگی
پایه چراغ لوله ای گالوانیزه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *