درباره پایه چراغ آهنی چه می دانید ؟

پایه چراغ آهنی را با عنوان پایه چراغ خیابانی شناخته می شود که در نمونه های مختلفی تولید می شوند. این پایه ها با عنوان پایه های چراغ چند وجهی، پایه چراغ لوله ای و پایه چراغ دکوراتیو شناخته می شود. این پایه ها در در نورپردازی فضای باز تاثیر زیادی دارند. استفاده از پایه های چراغ متناسب با فضا می تواند فضای فوق العاده ای را ایجاد کند.

ویژگی های پایه چراغ آهنی :

پایه های چراغ فلزی به عنوان مرغوب ترین نوع پایه های چراغ شناخته می شود که ویژگی های خاص خود را دارند همین امر باعث می شود که این نوع پایه ها مورد توجه خریداران قرار بگیرند. اولین ویژگی این پایه ها کیفیت مواد اولیه ای است که در ساخت آن ها به کار رفته است. پایه های چراغ آهنی با استفاده از مواد با کیفیت و مستحکم ساخته شده است و می توانند در مدت زمان طولانی دوام لازم را داشته باشند.

پایه چراغ آهنی را به گونه ای طراحی کرده اند که قابلیت اجرا بر روی باطری های خورشیدی را داشته باشند. این ویژگی باعث می شود به میزان زیادی در مصرف برق صرفه جویی شود.

انواع پایه های چراغ آهنی :

پایه های چراغ آهنی از لحاظ ظاهری به صورت ستون ها و سازه های فلزی ای هستند که مهمترین وظیفه ی آن ها نگهداری از منابع نوری مانند پروژکتور و سرچراغی ها می باشند. این پایه ها می توانند پروژکتورها و سرچراغی ها را در یک ارتفاع خاص نگه دارند و به این شکل به تامین روشنایی فضا کمک کنند. در حقیقت این پایه ها به دو دسته پایه چراغ چند وجهی و لوله ای هستند. در حال حاضر باید بگوییم که پایه های چراغ چند وجهی به عنوان پرطرفدارترین پایه های چراغ محسوب می شوند که در ارتفاع 6 تا 40 متری وجود دارند. درباره اندازه ی پایه های چراغ لوله ای باید بگوییم که این نوع از پایه های چراغ تا ارتفاع 15 متری تولید می شوند.

پایه چراغ آهنی
پایه چراغ آهنی پارکی

ویژگی های پایه های چراغ :

پایه چراغ آهنی از ویژگی های زیادی برخوردار هستند. این پایه ها از لوله های آهنی یا فولادی استاندارد ساخته می شوند. این لوله ها در سایزها و ضخامت های استانداردی تولید می شوند. در حقیقت این نوع پایه ها با استفاده از ورق های آهنی تولید می شوند که تعیین ضخامت آن ها به درخواست مشتریان ارتباط دارد. نکته مهمی که در این جا وجود دارد شما می توانید بسته به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی منطقه ای که در آن قرار دارید می توانید ضخامت ورق را انتخاب کنید.

می توانید از این نوع پایه های چراغ در هر نوع شرایط آب و هوایی و در هر کجای کشور استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگی های این نوع پایه های چراغ این است که می توانند مدت زمان زیادی را در شرایط اقلیمی گوناگون دوام بیاورند بدون اینکه مشکلی در ساختار آن ها پیش بیاید. می توانید از این نوع پایه های چراغ در اماکن مختلف شهری نظیر بزرگراه ها، مناطق صنعتی، اتوبان ها و خیابان ها و …. استفاده کنید.

مشخصات پایه های چراغ آهنی چیست ؟

پایه چراغ فلزی یا آهنی نسبت به برج های نوری از ارتفاع کمتری برخوردار هستند. این پایه ها معمولا در اندازه های 2 الی 6 متری ساخته می شوند و در برخی موارد تا ارتفاع 15 متری نیز مشاهده می شوند. پایه چراغ روشنایی فاقد سبد نوری است و قابلیت نگهداری انواع سرچراغی ها را دارد. از این پایه ها برای روشنایی مکان های شهری استفاده می شود. یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت این پایه ها وزن آن ها می باشد. یعنی هر اندازه پایه های چراغ بلندتر باشند وزن بیشتری خواهند داشت.

یکی از دلایل انتخاب این نوع پایه های چراغ این است که فرایند ساخت آن بسیار سریع و آسان انجام می گیرد. این نوع پایه ها برای تولید به خمکاری، جوشکاری نیازی به اتصال درز بغل ندارند. معمولاً این پایه ها را با مواد مختلفی پوشش می دهند که این مواد شامل رنگ های کوره ای، الکیدی و پوشش گالوانیزه است. در صورتی که قصد دارید این پایه ها را در مناطق گرم و مرطوب استفاده کنید بهتر است از پایه هایی با پوشش گالوانیزه گرم استفاده کنید.

پایه چراغ آهنی از لحاظ طراحی تنوع زیادی دارد. یکی از پرطرفدار ترین نمونه های پایه های آهنی چراغ ها، پایه های دکوراتیو هستند که از زیبایی فوق العاده ای برخوردار هستند. با توجه به اینکه در فرایند ساخت این پایه ها از اورلپ و جوشکاری استفاده شده است به سهولت نصب می شوند.

سخن پایانی

پایه های چراغ فلزی از ساختار ساده ای در ساخت برخوردار هستند. یکی از مهمترین مواردی که در زمینه ساخت پایه های چراغ های فلزی وجود دارد استفاده از روش های جوشکاری با کیفیت بالا و خمکاری به صورت دقیق استفاده شود. در صورتی که برای ساخت این پایه ها از لوله ها و ورقه های قطورتر و ضخیم تر استفاده شود مطمئناً کیفیت و قیمت آن ها افزایش پیدا می کند. استفاده از این متریال ها باعث می شود که پایه ها از دوام و استحکام بیشتری برخوردار می شوند.

پایه چراغ آهنی معمولا با پوشش رنگ یا گالوانیزه می باشند. شکل ظاهری همه ی این تجهیزات با همدیگر مشابه هستند و تنها تفاوتی که در آن ها وجود دارد در دستک و براکت آن ها است که به صورت دو طرفه و یک طرفه هستند. پایه چراغ روشنایی در ابعاد و ارتفاع های مختلف ساخته می شود.این پایه ها از قابلیت جایگذاری پروژکتور با شعاع نوری متفاوت برخوردار است. پایه چراغ روشنایی با براکت های متغیر اما به صورت محدود می باشند. می توانید این نوع پایه ها را در انواع محیط بر روی فونداسیون های پیش ساخته پایه چراغ  نصب کنید. این پایه ها در انواع مختلفی تولید می شوند هر کدام برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این پایه ها باید بر اساس نوع فضا و معماری محیطی که قرار است در آن نصب شود انجام بگیرد. می توانید از این پایه ها برای روشنایی معابر، پارک ها، میادین، خیابان ها و … استفاده کنید.

  1. لوله ای
  2. چند وجهی
  3. دکوراتیو
  4. پارکی
  5. چمنی
  1. چمنی : 80 الی 120 سانتیمتر
  2. پارکی : 3 الی 4 متر
  3. خیابانی 6 الی 12 متر
  1. رنگ کوره ای یا آلکیدی یا پلی اورتان
  2. گالوانیزه گرم
  • فضاهای باز شهری
  • پارکها و بوستانها
  • خیابانها ، اتوبانها و بزرگراه ها
  • پیاده رو ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *