پایه چراغ یک تکه چند وجهی گالوانیزه گرم

آشنایی با پایه چراغ تک درز جوش :

پایه چراغ تک درز جوش به عنوان یکی از پایه های چند وجهی شناخته می شوند که در دسته پایه چراغ های خیابانی قرار می گیرند. مهمترین ویژگی این نوع پایه چراغ ها این است که به صورت یک تکه خمکاری می شوند و فقط از یک درز جوشکاری می شوند . این مسئله بسیار بر مقاومت پایه می افزاید . اما در پایه چراغ های چند وجهی معمول که در کشور ما تولید می شود، پایه چراغ ها به صورت دو تکه خمکاری می شوند لذا لازم است که از دو درز جوشکاری شوند .این امر باعث کاهش مقاومت پایه در محل جوش ها می شود . در واقع هر چه مقدار جوشکاری در یک سازه فلزی کمتر باشد بهتر است و مقاومت قویتری خواهد داشت .  این پایه های روشنایی به شکل سازه های فلزی ای هستند که مهمترین وظیفه ی آن ها محافظت از یک منبع نور در یک ارتفاع خاص می باشد. به طور کلی پایه های چراغ چند وجهی از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مزایای پایه چراغ تک درز جوش :

یکی از مهمترین مزیت های این نوع از پایه های چراغ چند وجهی امکان تولید آن ها در ارتفاعات  7 الی 12 متر به صورت یک تکه است . پایه چراغ های یک تکه در دنیا بسیار پرطرفدارتر از پایه های چند تکه است . این در حالی است که شکل زیباتری هم دارد . نصب پایه چراغ های چند وجهی یک هم بسیار راحت تر است و نیازی به تیفور کردن نیست . اما مشکل اصلی آن اینجاست که پایه های یک تکه نهایتا تا 12 متر قابل تولید هستند . دلیل این مساله هم این است که پرس خمکاری بالاتر از این ارتفاع در ایران موجود نیست . اما از پایه چراغ تک درز جوش می توان برای پایه چراغ های چند وجهی خیابانی چند تکه هم استفاده کرد . شما می توانید این پایه های چراغ را که برج نوری نیز جزو همین نوع دسته پایه چراغ است، حتی تا ارتفاع 40 متری هم مشاهده کنید. معمولا این مدل پایه های چراغ چند وجهی را در قطعه های شش متری تولید می کنند و آن ها را به صورت دمونتاژ شده به محل نصب پایه ها می فرستند. یکی دیگر از ویژگی های این قطعات تیفور کردن آن ها در هنگام نصب توسط نصاب می باشد. تیفور کردن یعنی بخشی از قطعه پایینی را به شکلی قرار می دهند که بتواند در داخل قطعه بالایی چفت شود. به زبان دیگر می توانیم بگوییم نصاب موظف است که برای عملکرد بهتر پایه ها پروسه اورلپ یا همپوشانی را انجام بدهند. این چفت سازی به قدری محکم است که بعد از تیفور کردن قادر به جداسازی دو قطعه از هم نیستید و اگر بخواهید آنها را به زور از هم جدا کنید باید قسمتی که تیفور شده را تخریب کنید . دلیل ذکر این مطلب این است که سازه های تیفور شده بسیار مستحکم و مطمئن هستند و در بادهای شدید یا زلزله شکستی در آنها به وجود نمی آید .

پایه چراغ تک درز جوش چند وجهی گالوانیزه گرم چند تکه را معمولا به صورت قطعه قطعه حمل می کنند دلیل این امر حمل ساده و کم هزینه تر می باشد.

پایه چراغ تک درز جوش

استقامت بالای پایه های چراغ چند وجهی :

یکی دیگر از مزیت های استفاده از پایه های چراغ چند وجهی استحکام بالای آن ها است. سفارش دهندگان می توانند بنا بر نیازی که دارند اندازه دهانه ی پایه ها را در قسمت بالا و پایین مشخص کنند. افراد می توانند سایز و ضخامت ورق را بر اساس موقعیت و شرایط جغرافیایی محل نصب این پایه ها انتخاب کنند.

پایه چراغ تک درز جوش را می توانید در نقاط مختلف کشور با هر نوع شرایط اقلیمی استفاده کنید.. این نوع پایه های چراغ به دلیل ساختار خاصی که دارند می توانند سالیان طولانی در مکان های مختلف دوام بیاورند. می توانید از پایه های چند وجهی در اماکن مختلف نظیر خیابان، اتوبان، مناطق نظامی، صنعتی، بزرگراه ها و …. استفاده کنید.

پایه چراغ چند وجهی یک تکه 12 متری گالوانیزه گرم

چه عواملی بر قیمت پایه های چند وجهی تاثیر می گذارد ؟

یکی از موارد مهم در هنگام خرید این چراغ ها قیمت آن ها می باشد. پارامترهای گوناگونی وجود دارد که بر روی قیمت این تجهیزات تاثیر زیادی می گذارد. اولین گزینه مهم در این زمینه وزن پایه های چراغ است که ارتباط بسیار نزدیکی با قیمت پایه چراغ روشنایی دارد. یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار در این زمینه ارتفاع پایه ها است.یعنی هر اندازه سایز و ارتفاع پایه ها بیشتر شود طبیعتا وزن آن ها افزایش پیدا می کند.

پایه چراغ چند وجهی تک درز با استفاده از ورقه های فولادی ST37 ساخته می شود. ضخامت این ورقه های فولادی بر وزن این پایه ها تاثیر مستقیمی دارد. هر اندازه تعداد ورقه هایی که برای ساخت این تجهیزات به کار می رود از ضخامت بیشتری برخوردار باشند پایه ها از وزن بیشتری برخوردار خواهند شد. یکی دیگر از عوامل موثر در تعین وزن این پایه ها سایز دهانه پایینی به بالا است که در پایه ها وجود دارد. زمانی که این دهانه ها بزرگتر و پهن تر باشند مسلما استحکام، وزن آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

پایه چراغ چند وجهی را معمولا با پوشش  هایی به صورت گالوانیزه گرم مشاهده می کنیم به این دلیل که امکان استفاده از پوشش رنگی برای آن ها وجود ندارد. به این دلیل که در مرحله اورلپ کردن قطعه ها رنگ ها دچار ساییدگی و ریزش می شوند. امکان استفاده از رنگ تنها در پایه های 6 متری تا 12 متری یک تکه وجود دارد . اما استفاده از پوشش رنگ در مناطق مرطوب ، شرجی و نزدیک به دریا که دارای عوامل خورنده محیطی هستند،  اصلا توصیه نمی شود و باید حتما از پوشش گالوانیزه گرم استفاده شود . اما در مناطق خشک رنگ گزینه بدی نیست،  برای پایه هایی در این ارتفاع امکان به کار گرفتن رنگ های آلکیدی، پلی اورتان و کوره ای جهت پوشش دهی بدنه وجود دارد. جالب است بدانید که استفاده از این نوع پوشش دهی بسیار مقرون به صرفه تر از گالوانیزه گرم می باشد.

مزایای استفاده از پایه های چراغ چند وجهی تک درز جوش :

پایه چراغ تک درز جوش را معمولا به وسیله فولاد تولید می کنند که همین امر مزیت هایی را در پی دارد. همانطورکه می دانید روشنایی معابر و خیابان ها یک امر بسیار مهم به شمار می رود. بنابراین در هنگام انتخاب تجهیزات روشنایی شهری باید نهایت دقت را داشته باشید. پایه هایی که از جنس فولاد ساخته می شود مطمئنا از استحکام و پایداری زیادی برخوردار هستند. این پایه ها بسیار بادوام هستند و می توانند سال های متمادی در محیط بیرونی دوام بیاورند.

می توانید این پایه ها را با خیال راحت در مناطقی که مستعد طوفان هستند به کار ببرید به این دلیل که پایه های چند وجهی ساخته شده از ورقه های فولاد مستعد ارتعاش نیستند. این پایه ها در صورتی که تحت تاثیر شرایط جوی قرار بگیرند دچار تغییر شکل نمی شوند. از دیگر ویژگی های آن ها می توانیم به قابلیت جوشکاری و تعمیر آسان آن ها اشاره کنیم. در صورتی که این سازه ها نیاز به تعمیر داشته باشند می توانید با استفاده از ساده ترین تکنیک های جوشکاری آن ها را تعمیر نمایید.

پایه چراغ چند وجهی تک درز جوش گالوانیزه گرم

سخن پایانی :

پایه چراغ تک درز جوش به عنوان یکی از تجهیزات روشنایی شناخته می شود که که به صورت یک تکه از ورق فولادی برش و خمکاری می شود و فقط در یک سمت جوشکاری  CO2 خطی می شود و بعد از جوشکاری سنگ زنی شده و جای جوشکاری هم محو می شود . این نوع پایه ها کیفیت بهتری نسبت به پایه چراغ های چند وجهی دو درز جوش دارند . اما برای تولید پایه به روش تک درز جوش نیاز به تجهیزات تخصصی و دانش فنی مربوط به این کار هست . این پایه ها در نهایت وظیفه  داشتن پروژکتورها، سرچراغی و …. را در یک ارتفاع مشخص برعهده دارد. نورپردازی که در فضای بیرونی انجام می گیرد بر اساس سلیقه و سطح انتظار افراد انجام می شود. در حقیقت نورپردازی اماکن بیرونی می تواند به شکل  یک سویه یا دوسویه یا چند سویه انجام بگیرد. برای اینکه کاربران بتوانند به نورپردازی مورد نظرشان دست پیدا کنند لازم است پایه های چراغ روشنایی را متناسب با نیازشان انتخاب کنند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم پایه های چراغ چند وجهی را می توانیم در ارتفاعات مختلفی مشاهده کنیم. ارتفاعات بالای این پایه ها را با عنوان برج نوری می شناسند. در حقیقت برج نوری نیز یک نوع پایه چراغ محسوب می شود. پایه چند وجهی یا هندسی را می توانید در بزرگراه ها، خیابان ها و مکان های مختلف دیگر به کار ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *