برج نوری استادیومی پرده ای

برج نوری با هد پرده ای چیست ؟

برج نوری با هد پرده ای یا برج نوری استادیومی ابزاری اختصاصی و  مناسب برای زمین های فوتبال ، اماکن تاریخی ، فضاهای باز است که با مدیریت کردن مسیر نور از اتلاف نور و انرژی جلوگیری کرده و بازدهی بسیار مناسب و بالایی دارد  و در کلیت برای اماکنی که بخواهیم نور را فقط به یک سمت بتابانیم مورد استفاده قرار می گیرد .

این دکل چراغ در واقع یک محصول نور پردازی فضای باز در تمام کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و نام لاتین آن Stadium high mast lighting pole می باشد . این برج ها می تواند به دو صورت هد متحرک و هد ثابت با نردبان و حفاظ ساخته شود .

در ارتفاعات بالا که وزن سازه و هد بالا می رود و طبیعتاً ابعاد آن نیز افزایش می یابد ، متحرک کردن هد سازه مشکل آفرین خواهد شد . بنا بر این هد برج را ثابت می سازند و در قسمت هد جایی را برای ایستادن افراد تعبیه می کنند تا بتوند بایستد و عملیات تعویض و تعمیر پروژکتورها را انجام دهد .

جهت سعود و فرود از برج نیر از نوعی نردبان یا لدر که به بدنه سازه جوشکاری می شود استفاده می شود که توسط یک حفاظ فلزی نیم دایره محافظت می شود و جلوی سقوط فرد تعمیر کار را می گیرد . به این نوع برجها ، برجهای لدر دار هم می گویند .

این محصول از نظر شکل ظاهری بدنه سازه ، ضخامت ورق های به کار رفته ، ترتیب و سلسله مراتب قطعات ، نوع هم پوشانی قطعات ، تعداد قطعات ، نوع پوشش ، شابلون ، بولت و فونداسیون به کار رفته دقیقاً مشابه برج نوری تلسکوپی است و تفاوت عمده این دو محصول در نوع هد نگدارنده پرژکتورها و همچنین قابلیت جابجایی هد است .

برج استادیومی - نمونه 2

هد برج نوری با هد پرده ای :

هد  برج نوری با هد پرده ای را می توان به صورت ثابت یا متحرک ساخت ولی اغلب این سازه ها به صورت هد ثابت تولید می گردد . و شکل ظاهری آن همانطور که از نامش پیداست یک مستطیل با کمی انحنا و چندین ردیف جهت نصب و تنظیم زاویه پرژکتورها است و پرژکتورها فقط در یک طرف هد جهت نور پردازی به یک سمت تعبیه و تنظیم می شوند . به جهت تعویض و نصب پرژکتور در هنگام نصب برج نوری یا جهت تعمیر و نگهداری از آن ، روی هد سازه نردبانی جهت صعود روی بدنه سازه تعبیه می گردد .

اسلایدر برج های روشنایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *