برج نوری دستی

معرفی برج نوری دستی :

برج نوری دستی در واقع برج نوری هدمتحرک با وینچ دستی است که بیشترین فروش را در بین برجهای نور در ایران داراست و پرطرفدارترین است .  اما اصلاً برج نوری دستی یعنی چه ؟ قابلیت حمل چند پروژکتور را دارد ؟ چه پروژکتوری برای این برج مناسب است ؟ مشخصات فنی برج نوری روشنایی دستی چیست ؟ این نوع برج تا چه ارتفاعی قابل تولید است ؟

برای دریافت پاسخ این سوالات تا پایان این مقاله با ما باشید …

منظور از برج نوری دستی چیست ؟

برج نوری به طور کلی به صورت هد ثابت  و هد متحرک تولید می گردد . در حالتی که هد برج نوری متحرک باشد ، این هد می تواند به وسیله وینچ دستی ، گیربکس دریلی با الکترو موتور و گیربکس برقی در حالت آسانسوری بالا و پایین شود . این بدان معناست که می توان هد برج را پایین آورد و در ارتفاع حدوداً 1.5 متری قرار داد ، تا در زمان نصب برج نوری، نصاب برج بتواند پروژکتورها را روی هد نصب ، تعمیر یا تعویض کند . در این حالت دیگر نیازی به بالابر نیست و عملیات تعمیر و نگهداری خیلی راحت از روی زمین انجام می پذیرد . در نهایت هد را با چرخاندن وینچ به بالاترین ارتفاع ممکن و تا بالای سازه بالا می برند و فیکس می کنند تا در همان جا بماند .

مشخصات فنی سازه برج :

برج نوری وینچ دستی را می توان از ارتفاع 6 متر الی 15 متر تولید کرد . ورق استفاده شده در تولید این سازه فلزی ، ورق فولادی ST37  فولاد مبارکه با ضخامت 3 میلیمتر است که به صورت چند وجهی و در تکه های 6 متری تولید می شوند . این قطعات حالت مخروطی دارند یعنی هر قطعه در دهانه پایین گشادتر و در دهانه بالا تنگ تر خواهد بود . این مساله در نصب که به صورت در هم رفتگی ( اورلپ ) است سبب ایجاد پایداری بالا در سازه می شود . در واقع این دکل چراغ با نصب این قطعات در هم سرپا می شود . پوشش به کار در این سازه های روشنایی گالوانیزه گرم است که مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد .

تعداد و نوع پروژکتورهای قابل نصب در این نوع برج روشنایی :

تعداد پیشنهادی برای نصب پروژکتور در این حالت 6 عدد می باشد که نهایتاً این تعداد به 8 عدد هم می تواند برسد . ولی توصیه اکید داریم که از پروژکتورهای ال ای دی که وزن سبک تری دارند استفاده شود . چون هر چه وزن پروژکتور ها کمتر باشد ، جا به جایی هد که به وسیله یک هندل دستی ( وینچ دستی ) توسط دست انسان انجام می شود بسیار راحت تر و امکان پذیرتر است . تعداد بیشتر از 8 عدد پروژکتور اصلا توصیه نمی شود و در این نوع از برجها خطرناک است .

مزایای استفاده از برج روشنایی دستی :

  1. خیلی ارزان تر از برج نوری برقی است .
  2. اگر تعداد زیادی پروژکتور نیاز نداریم ، بهترین گزینه است .
  3. سازه خیلی سبک تر بوده و نصب آن خیلی راحت تر است .
  4. نیاز به فونداسیون کوچکتری دارد .
  5. نیازی به تابلو برق ندارد .
  6. بالا و پایین شدن هد به وسیله دست انسان انجام می شود ( با چرخاندن هندل به سمت راست و چپ )
  7. خرابی در آنها بسیار کم است .

امیدواریم پاسخ سولات خود را گرفته باشید تا بتوانید انتخاب درستی در خرید برج نوری انجام دهید . لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید و این مقاله را برای دوستان خود که قصد خرید برج نوری را دارند ارسال بفرمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *