تولید نیمکت پارکی

توليد نیمکت پارکی یا ساخت نیمکت فلزی شهری :

توليد نیمکت پارکی يا ساخت نيمكت فلزي شهري كه با نامهايي چون صندلي پاركي يا صندلي فلزي فضاي باز یا در انگلیسی به Garden bench نامیده می شود ، در گروه توليدي شهر سامان به صورت تخصصي طراحي و توليد مي گردد . این گروه صنعتی با سالها در تولید نیمکت پارکی در مدلهای مختلف و داشتن امکانات تخصصی این کار رزومه خوبی در این سالها پیدا کرده است . مشخصات فنی نیمکت پارکی تولید شده در این مجموعه یکی از عوامل زیبایی و دوام بالای این محصول در فضای باز و شرایط جوی متنوع است . به گونه ای که در سراسر کشور بدون هیچ مشکلی سالهاست که در حال استفاده هموطنان عزیز ماست .

انجام پروسه تولید از صفر تا صد و به طور سری کاری سبب شده تا هزینه های تولید کاهش یافته و قیمت نیمکت پارکی نهایی سرشکن شود . مشتریان عزیز نیز از اینکه با یک تولید کننده دست اول کار می کنند رضایت کامل را داشته اند و علت آن هم این است که در هر زمانی که بخواهند می توانند از کارخانه بازدید و از کم و کیف سفارش خود مطلع شوند .

پروسه توليد نیمکت پارکی :

پروسه توليد نيمكت پاركي شامل  مراحل زیر می باشد :

⁃ ساخت بدنه يا بغلي

⁃ ساخت نشيمنگاه

⁃ ساخت پشتي

⁃ جوشكاري

⁃ رنگ آميزي با رنگ كوره اي

⁃ مونتاژ

مي باشد كه در اشلها و مدلهاي مختلفي انجام مي شود .

 نقش نشيمنگاه و پشتي در نيمكت پارکی :

در فرآیند تولید نیمکت پارکی اعم از نیمکتهای فلزی یا نیمکت سنگی پارکی ، نشیمنگاه و پشتی نیمکتهای پارکی نقش مهمی را در زیبایی و راحتی کاربران استفاده کننده از این محصول  و فروش نیمکت پارکی دارد . در توليد نشيمنگاه و پشتي صندليهاي فلزي پاركي مي توان از متريال هاي متفاوت و متنوعي بهره برد از قبيل ورق هاي پانچي كه با يك خم ، پشتي و نشيمن را مي سازند يا در مدلهايي به صورت جداگانه از ورق پانچ استفاده مي شود .

متريال فلزي دوم در اين زمينه پروفيل است كه عموما به صورت چهار پروفيل در پشتي و چهار پروفيل در نشيمنگاه نصب مي شود .

در بعضي از مدلها كلاف پشتي به صورت منحني و نيم دايره نصب مي شود و پروفيلها به صورت قطاري و يك تكه نشيمن و پشتي را تشكيل مي دهند .

متريال سوم چوب است . چوب مورد استفاده در پشتي و نشينگاه به چوب روسي معروف است كه داراي ضخامتها و پهناي متنوعي از ٣ سانتيمتر تا ٥ سانتيمتر هستند . اين چوبها داراي رنگهاي متنوعي هستند و در برابر شرايط جوي فضاي باز بسيار مقاومند .

متريال چهارم مرسوم در نشیمنگاه و پشتي نيمكتهاي پاركي چوب پلاست است كه داراي طرح ها و ابعاد متنوعي است . چوب پلاست از زيبايي و دوام فوق العاده اي برخوردار است و در شرايط جوي مختلف در هواي آزاد و نور خورشيد طول عمر بالايي دارد و رقيب اصلي نشيمنگاه هاي چوبي محسوب مي شود .

جاي تكيه دادن دست يا آرنج نيز دارای طرح های متنوعی است در بعضي از مدلها به وسيله خم لوله اين حالت مي شود . در يكسري هم از تسمه خمكاري شده و در بعضي نيز از حلقه جوشكاري شده استفاده مي گردد .

بعضي از مدلهاي نيمكت پاركي نيز فاقد جاي دست هستند كه انتخاب نوع آن بستگي به سليقه افراد خريدار دارد .

تولید صندلی فلزی پارکی

نحوه تولید نیمکت پارکی  :

در فرآيند توليد صندلی فلزی یا نیمکت سنگی پارکی فضای باز اين امر به صورت هاي مختلفي انجام مي شود که نوع تولید آن و متریال به کار رفته در آن نیمکتهای پارکی  را از هم متمایز می کند .

حالت اول : توليد نيمكت پارکی لوله ای  :

نیمكتهاي لوله اي پاركي با مدلهاي مختلف به وسيله خمكاري و جوشكاري طراحي و توليد مي شود . معمولا نيمكتهاي لوله اي داراي پايه هاي بلندي هستند كه در داخل بتن در محل نصب فرو مي رود و فيكس مي شود بنابراين قابل جابجايي نيستند . ولي مدلهايي هم قابل توليد هستند كه به زمين پيچ مي شوند و قابل جابجايي هستند .

استفاده از زانو ، درپوش ، حلقه لوله اي و …. در اين نوع نيمكتها معمول است .

يك مدل از نيمكتهاي لوله اي كه به نيمكت آرامش نيز معروف است ni 27 حالت متحرك در قسمت نشيمن وجود دارد که به عقب و جلو تاب مي خورد و اين مدل با استقبال خوبي مواجه شده است .

حالت دوم : توليد نيمكت پاركي cnc

تولید نیمکت پارکی cnc سي ان سي  امري است بسيار حساس و دقيق است كه نيازمند دستگاه برشكاري دقيق می باشد تا شكل بغلي قطعات برش شده زيبا ، هم شكل ، دقيقا هم اندازه و با كمترين پرتي ممكن انجام شود .

در گروه توليدي شهر سامان اين امر به وسيله دستگاه برش cnc پلاسما انجام مي شود . دقت بسيار بالاي اين دستگاه سبب مي شود كه دقت محلهاي برش با دقت كمتر از يك ميليمتر خطا انجام شود .

لبه هاي برش شده ورقهاي فولادي بسيار شارپ و تميز مي باشد به صورتي كه نيازي به سنگزني و تميز كاري ندارد ، اما به جهت بالاتر بردن كيفيت پس از برشكاري لبه هاي قطعات برشكاري شده سنگ زني و پرداخت مي شود . اين كار در مورد قطعات ريز و كوچك بيشتر مرسوم است .

معمولا در توليد نيمكتهاي فلزي پاركي cnc از ورق ٦ فولادي استفاده مي شود كه داراي استقامت و ايستايي بسيار خوبي است و مقاومت بسيار بالايي در برابر خم شدن و كج شدن دارد .

نحوه توليد اين نوع از صندليهاي پاركي به اين نحو است كه در ابتدا طرح كلي اين صندلي هاي فضاي باز در نرم افزار كتيا به صورت سه بعدي طراحي مي شود و جزييات آن مورد بررسي دقيق و اصلاحات قرار مي گيرد سپس قطعات بغلي آن جهت برشكاري روي ورق فولادي st37 با ضخامت ٦ ميل با نرم افزاري خاص چيدمان مي شود تا در بهترين حالت استفاده از ورق و كمترين پرتي قرار بگيرد . سپس فايل چيدمان شده به دستگاه برش داده مي شود و ورق فولادي در دستگاه قرار مي گيرد تا عمليات برش شروع شود .

پس از اتمام برشكاري قطعات بغلي نيمكت پاركي سي ان سي ما آماده است و پس از سنگ زني آماده جوشكاري و نصب متعلقات می شود .

حالت سوم : توليد نيمکت پاركي چدني :

مشخصه اصلي نيمكتهاي پاركي چدني در بغلي چدني آنهاست كه با طرح هاي مختلفي قابل توليد هستند كه به وسيله ريخته گري چدن انجام مي شود ، بقيه مراحل مونتاژ اين محصول با نيمكتهاي ديگر مشابه است . نيمكت چدني پاركي از نظر وزني از مدلهاي ديگر سنگين تراست و اين امر سرقت آنها را بسيار مشكل مي كند ، علاوه بر اين از نظر شكل ظاهري نيز بسيار شكيل و زيباست و مورد پسند همگان قرار مي گيرد علی الخصوص وقتی از ست نیمکت پارکی و مخزن زباله پارکی چدنی استفاده شود . در نشيمن و پشتي صندلي هاي چدني فضاي باز از فلز و پروفيل استفاده نمي شود و از چوب و چوب پلاست استفاده مي شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *