مشخصات فنی نیمکت پارکی

چرا مشخصات فنی نیمکت پارکی اهمیت بالایی دارد ؟

 مشخصات فنی نیمکت پارکی قبل از اقدام به خرید مهمترین کاری است که باید انجام دهید . طبق روالی که در زندگی همگان وجود دارد ، همه ما اغلب قبل از خرید یک کالا از چندین فروشگاه مختلف قیمت آن را می پرسیم و کیفیت جنس مورد نظرمان را مورد ارزیابی قرار می دهیم . اما نکته مهمِ قضیه اینجاست که اگر ما یک معیار واحد نداشته باشیم ، مقایسه قیمت نیمکت پارکی بین فروشندگان موجه و خوب هم ، امکان پذیر نیست . این معیار چیزی نیست جز مشخصات فنی نیمکت پارکی .

این مشخصات بر کیفیت ، دوام ، نحوه خرید ، نحوه حمل و نقل ، راحتی در انجام معامله برد برد بین شما و تولید کننده نقشی اساسی و ویژه داشته و با داشتن این اطلاعات خریدی با اطمینان خاطر و لذت خواهید داشت . مضاف بر این در اغلب موارد ، خرید نیمکت پارکی برای یک محوطه، سازمان یا فضای بزرگ و در تعداد زیاد انجام می‌گیرد، بنابراین در هنگام خرید انواع نیمکت پارکی فلزی و نیمکت سنگی پارکی گزینه‌هایی چون، مواد اولیه به کار رفته در ساخت نیمکت ها، دوام، راحتی، زیبایی شناسی، اندازه و ابعاد نیمکت پارکی و چگونگی نصب آنها مد نظر قرار داده می‌شوند.

جدول مشخصات فنی نیمکت پارکی
جنسساختار مزایامعایب
نیمکت پارکی فلزی لوله ای بدنه و اسکلت ساخته شده از لوله یا پروفیل فولادی با رنگ کوره ای
جنس نشیمن و پشتی : فلزی ، چوبی و چوب پلاست
قیمت ارزان ، سادگی و سرعت در تولید ، دوام بالا در برابر ضربه خوردن و زنگ زدگی ، امنیت بالا در برابر سرقت شکل ساده و بدون ظرافت، تنوع طراحی پایین
نیمکت پارکی فلزی CNCبغلی ها ساخته شده از ورق های فولادی ST37 با ضخامت 4 الی 6 میلی متر برشکاری شده با دستگاه برشکاری دقیق پلاسما
جنس نشیمن و پشتی : فلزی ، چوبی و چوب پلاست
زیبایی و ظرافت با دقت بالا در برشکاری ، دقیقا همشکل بودن همه نیمکتها ، ایجاد قوسهای زیبا و تنوع بسیار بالا ، مقاوم در برابر ضربه و زنگ زدگی قیمت بالاتر نسبت به نیمکت های لوله ای ، زمانبر بودن در تولید
نیمکت پارکی چدنی بغلی ها از چدن ریخته گری شده در قالبهای ماسه ای تولید می شود و به وسیله رنگ پودری کوره ای الکترو استاتیک پوشش دهی می شود .
جنس نشیمن و پشتی : فلزی ، چوبی و چوب پلاست
شیک ترین و بادوام ترین نیمکت های موجود در بازار هستند . بدون احتیاج به کندن زمین یا رول بولت کردن ، می شود از آنها استفاده کرد . به علت وزن بالا سرقت آنها مشکل است .قیمت بالاتر نسبت به سایر نیمکتهای پارکی – زمانبر بودن در پروسه تولید – وزن بالا در جا به جایی
نیمکت پارکی سنگی بغلی ها ساخته شده از ترکیب سنگ مصنوعی نانو سمنت پلاست
جنس نشیمن و پشتی : فلزی ، چوبی و چوب پلاست
بسیار شیک و زیبا ، دوام بسیار بالا ، مقاومت شدید در شکستگی و ترگ خوردن ، جذب آب زیر یک درصد ، مسلح با میلگرد 18 در داخل ، با عیار 700 ، قیمت بسیار اقتصادی ، نصب بسیار آسان وزن بالا ، زمانبر بودن تولید ، سنگینی در حمل و نقل

مشخصات فنی نیمکت پارکی فلزی :

در این نوع نیمکت ها، فلزات  مختلف را به عنوان چارچوب یا کل بخش ها  به عنوان ماده اولیه به کار می‌گیرند. با توجه به نحوه شکل گیری فلز مربوطه در نیمکت، سه دسته بندی کلی وجود خواهد داشت:

 مشخصات نیمکت لوله‌ای فلزی :

 زیبایی شناسی:

در این مدل نیمکت ها، از خم کاری لوله برای شکل دادن و طراحی نیمکت استفاده می شود، بنابراین  اغلب دارای طرح‌های ساده و در عین حال زیبا هستند. با استفاده از لوله‌هایی با قطر کمتر، طرح های ظریف‌تر و زیبا‌تر و با رنگ های متنوع تولید شده و عرضه می‌گردند.

 وزن :

این نوع نیمکت پارکی دارای وزن زیادی بوده، واژگون نشده و به سادگی در نشست و برخاست تکان نمی خورد، اما اغلب برای جلوگیری از سرقت یا تکان های احتمالی، به زمین محکم می شود.

مقاومت :

به دلیل آن‌که در ساخت این نیمکت برشکاری و جوشکاری کمتر انجام شده و از رنگ کوره‌ای برای رنگ‌آمیزی آن استفاده می‌شود، این نوع نیمکت پارکی از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار است.

راحتی :

نوع طراحی به‌کاررفته در تولید این نیمکت، رابطه مستقیمی با میزان راحتی آن دارد. گروه تولیدی شهر سامان همه سعی خود را بر آن داشته است که با طراحی مناسب، امکان راحتی بیشتر را برای کاربران فراهم آورد. این نیمکت ها با پشتی و بدون پشتی، که مناسب برای معلولین و سالمندان می‌باشد، طراحی و تولید می شوند.

قیمت :

به دلیل آنکه در طراحی این نیمکت‌ها از برشکاری لیزر و CNC استفاده نمی‌شود، علاوه بر آن که در مدت زمان کمتری آماده می شوند، هزینه تولید پایینی نیز دارند، در نتیجه قیمت خرید نیمکت پارکی در این مدلها در ارزانترین و اقتصادی ترین حالت است .

نیمکت لوله ای با نشیمن و پشتی یکسره
نیمکت پارکی cnc

مشخصات نیمکتهای پارکی CNC :

زیبایی شناسی :

تولید نیمکت پارکی با طرح های بی‌نظیر، نا‌محدود و ظریف، به‌واسطه برش‌های CNC امکان پذیر می شود. طرح های مدنظر کاربران در ابتدا در محیط نرم‌افزاری SolidWork طراحی شده و سپس به واسطه CNC پلاسما با دقت بسیار بالا اجرا خواهند شد. بنابراین امکان اجرای همه نوع طرح، با ظرافت چشم نواز و زیبایی منحصر به فرد، در این مدل اجرایی وجود خواهد داشت.

وزن :

به دلیل آنکه در تولید این نوع نیمکت از صفحات فلزی با ضخامت کمتر استفاده می شود، اصولا وزن خیلی سنگینی ندارند.

مقاومت :

این نوع نیمکت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار بوده و در رنگ‌آمیزی آن از رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده می شود، به همین خاطر از دوام و طول عمر بالایی برخوردار بوده و در برابر ضربه، خراش و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

راحتی :

گروه تولیدی سامان، از طرح هایی برای ساخت این صندلی استفاده می کند که مطابق با فرم و حالت بدن بوده و بیشترین راحتی را به فرد منتقل می‌کند.

قیمت :

این نوع نیمکت پارکی به دلیل برشکاری های زیاد و اجرا به‌واسطه CNC، از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است، اما با توجه به تنوعی که در طرح و نقش دارد،  گزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای می باشد. این تیپ از نیمکتهای فضای باز بالاترین میزان طرفدار و فروش نیمکت پارکی را در بین مدلهای تولیدی در اختیار دارد .

مشخصات نیمکت های پارکی چدنی :

زیبایی شناسی :

نیمکت های چدنی نیز دارای طرح های بسیار متنوعی می ‌باشند، ظرافت نیمکت های CNC را ندارند اما به دلیل‌آن که با ریخته گری تولید می‌شوند، امکان اجرای اکثر طرح‌ها در تولید آنها وجود دارد.

وزن :

به دلیل چدن به کار رفته در تولید، این نیمکت‌ها وزن بسیار بالایی دارند به طوری که به‌هیچ وجه به تنهایی قابل جابجایی نیستند و حداقل به دو نفر برای جا به جایی نیاز است و همین مسئله سرقت آنها را بسیار مشکل کرده است.

مقاومت :

در بین کلیه نیمکت های فلزی، این نیمکت از مقاومت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشد.

راحتی :

میزان راحتی این نیمکت‌ها به‌واسطه نوع طراحی آن‌ها تعیین می شود، اما همگی مطابق با استاندارد ساخته شده و برای اقامت طولانی مدت راحت هستند.

قیمت :

چدن، فلزی با ارزش و گران قیمت است، بنابراین نیمکت های چدنی نیز از قیمت بالایی برخوردار هستند.

نیمکت چدنی
مشخصات فنی نیمکت سنگی

مشخصات نیمکت پارکی سنگی :

زیبایی شناسی :

در ساخت این نوع نیمکت پارکی، از تکنولوژی سنگ مصنوعی استفاده می‌شود، از تنوع رنگ و طرح  خوبی برخوردار بوده و ظاهر سخت و خشک نیمکت‌های بتنی‌ معمولی را ندارند. این نیمکتها دارای طرح های گل درشت و سه بعدی هستند که بسیار شبیه به دسته مبل های منبت کاری شده هستند که مقداری از این حالت در نیمکت های چدنی دیده می شود .

وزن :

این نیمکت‌های سنگی سمنت پلاست، بسیار سنگین و به تنهایی غیر قابل جابجایی می ‌باشند. که البته این خصوصیت به ایستادگی نیمکت کمک شایانی می کند و نیازی به نصب ندارند .

مقاومت :

به کارگیری تکنولوژی سنگ مصنوعی در ساخت این گونه نیمکت ها سبب شده است که بسیاری از مشکلات مربوط به آسیب پذیری سنگ‌های طبیعی در این گونه نیمکت ها دیده نشده، از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار بوده و به مرور زمان از ترک و شکستگی های طبیعی سنگ که در اثر سرد و گرم شدن به‌وجود می‌آیند، خبری نباشد. لازم به ذکر است میزان مقاومت این محصول نسبت به نیمکت چوبی فضای باز بسیار بالاتر است .

راحتی :

میزان راحتی این نیمکت ها مثل نیمکت های فلزی  بوده و در فصول گرم سال حس دلپذیر خنکی را به افراد منتقل کرده و چون طراحی  آن متناسب با حالت طبیعی بدن است، از راحتی قابل قبولی نیز برخوردار خواهند بود.

لازم به ذکر است که مواد‌اولیه به کار رفته در تولید پشتی و نشیمنگاه این نیمکت ها طبق خواسته کاربران و مطابق با محیطی که قرار است از آن استفاده شود، تعیین شده که از فلز، چوب یا چوب پلاست خواهد بود. هر یک از این مواد، جلوه‌ متفاوت و زیبایی خاص خود را به همراه خواهند داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *