قیمت نیمکت پارکی

قیمت نیمکت پارکی قیمت صندلی پارکی :

قیمت نیمکت پارکی ، یکی از سوالات متداولی است که مشتریان حوزه مبلمان شهری ، پیمانکاران ، مسئولان خرید و اقشار مختلفی از هموطنان عزیز ما در گیر آن هستند . پیدا کردن قیمت درست و منصفانه انواع نیمکت پارکی با یک کیفیت مقبول و زمان تحویل درست ، دغدغه کسانی است که به دنبال خرید نیمکت پارکی فلزی شهری و صندلی پارکی هستند  .

در این مقاله سعی می کنیم به مسائل موثر در قیمت نیمکت پارکی برای خرید انواع نیمکتهای فضای باز بپردازیم تا کسانی که به دنبال خرید این محصول پرکاربرد فضای باز هستند با دید بازتری نسبت به آن اقدام کنند .

در تعیین قیمت نیمکت های پارکی و عوامل موثر بر قیمت خرید نیمکتهای فلزی فضای باز چند چیز را باید در نظر گرفت :

انتخاب نوع نیمکت در قیمت خرید نیمکت پارکی موثر است  :

همانطور که در مقاله تولید نیمکت پارکی عرض کردیم ، نیمکتها در انواع و متریال های گوناگونی تولید می شوند و بسته به نوع ساختشان هر کدام بازه قیمتی خاص خود را دارند . بدیهی است که افزایش قیمت متریال و مواد اولیه محصول در قیمت نهایی آن نقش مستقیم و برجسته ای دارد .

متریال اولیه تولید نیمکت شامل لوله ، پروفیل ، تسمه ، چوب ، چوب پلاست ، پیچ ، مهره ، ریخته گری چدن ، ورق فولادی ، رنگ پودری ، سیم جوش CO2  ، و تجهیزات مخصوص به این کار می باشد که هر محصول بسته به میزان مصرف هر یک از آنها دارای قیمت یا بهتر بگویم بازه قیمتی خاص خود است .

لذا در برآورد قیمت نیمکتهای پارکی باید هر نیمکت را با نیمکتها یا صندلی های فلزی هم رده خود مقایسه کرد تا بتوانیم قدرت یک مقایسه درست را به دست آوریم .

قیمت صندلی فلزی پارکی

مشخصات فنی خیلی مهم است  :

مشخصات فنی نیمکت پارکی یکی از مهمترین مولفه های تعیین قیمت و فروش نیمکت پارکی است . ضخامت ورق فولادی به کار رفته در بغلی های نیمکت پارکی ، اندازه لوله های به کار رفته ، نوع متریال مورد استفاده ، نوع نشیمن گاه و پشتی ، میزان برشکاری سی ان سی یا لیزر به کار رفته ، نوع طرح و نقش برای برآورد میران پرتی ، شکل نصب نیمکت از نظر دفنی بودن یا رول بولت شدن و موارد دیگر مشخصات فنی که تعیین کننده قیمت این محصول است . در مورد نیمکت سنگی پارکی نیز مشخصات فنی مخصوص به خود وجود دارد .

ابعاد استاندارد باشد یا غیر استاندارد ؟

ابعاد نیمکت پارکی به طور استاندارد در طول 150 سانتیمتر ، ارتفاع زمین تا نشیمن 45 سانتیمتر ، ارتفاع نشیمن تا ارتفاع 45 سانتیمتر می باشد . در صورتی که طول نیمکت کمتر از این مقدار باشد ، قیمت همان مقدار استاندارد است چونکه مقداری که از این طول کم شود پرت می شود . از طرفی اگر این مقدار افزایش یابد ، به این علت که طول چوبها یا پروفیل ها 6 متری هستند و برای ساخت نشیمن به چهار قسمت تقسیم می شود . اگر طول پروفیل ها از 150 سانتیمتر بیشتر شود ، میزان پرتی افزایش می یابد و تقسیم بر 4 نمی شود .

بنابر این در صورتی که طول نیمکت افزایش یابد ، قیمت افزایش کاذب می یابد . پس در صورتی که ضرورت ندارد ، طول نیمکت ها را تغییر ندهید .

رابطه میزان وقت گیری و مونتاژمحصول با قیمت خرید نیمکت پارکی :

آیتم موثر بعدی در تعیین قیمت خرید نیمت پارکی میزان وقت گیر بودن یا بهتر بگویم پیچیدگی ساختار در تولید انواع نیمکت پارکی است . بعضی از نیمکتها با توجه به اینکه مواد اولیه ارزانی دارند ولی در بحث ساخت و مونتاژ دارای پیچیدگی های خاص خود می باشند و به اصطلاح بدبار هستند .

به همین جهت سرعت تولید را پایین آورده لذا توان و وقت زیادی از نیروهای انسانی کارخانه می برند . با توجه به هزینه نیروی انسانی و هزینه های کارگاهی بر واحد ساعت ، هر چه سرعت تولید پایین تر باشد ، قیمت نهایی بالاتر می رود . برعکس این قضیه نیز صدق می کند  . بعضی از مدلها با توجه به اینکه مواد اولیه گران یا بهتر بگویم با قیمت نسبتاً بالاتری دارند ولی پروسه تولید آنها ساده بوده و سرعت تولید آنها بالاست.

بنابراین سرعت تولید و میزان دستمزد تولید خود یکی از عوامل موثر تعیین قیمت در قیمت گذاری نیمکت پارکی است .

تعداد سفارش بالا ، قیمت خرید نیمکت پارکی ارزان تر  :

تعداد سفارش نیز عاملی است که نقش بسزایی در قیمت محصول یاد شده دارد . وقتی که تعداد سفارش بالا باشد ، کارها به صورت سری کاری انجام شده آنگاه  انرژی و وقت کمتری از نیروی کار می گیرد . ضمن اینکه پرت کار نیز بسیار پایین تر می آید .

البته باید این نکته را در نظر گرفت که تولید کننده نیز با توجه به حجم بالا ، سود کمتری در واحد محصول در نظر می گیرد و این مبلغ بین تعداد بالای سفارش تقسیم می شود که در نهایت باعث پایین آمدن قیمت نهایی خواهد شد .

نوع نشیمنگاه و پشتی نیمکت پارکی چه باشد ؟

نوع نشیمنگاه و پشتی نیمکتها در قیمت آنها موثرند . نشیمن و تکیه گاه صندلی های فضای باز شهری را می توان به سه حالت مختلف تولید کرد :

  • به وسیله فلز ( قوطی )
  • به وسیله چوب ( چوب روسی )
  • به وسیله چوب پلاست

هر کدام از این مواد اولیه دارای طول و عرض و ضخامت های مختلف و متنوعی هستند که دارای قیمت های خاص خود هستند و در قیمت نهایی محصول دخیل می باشند . هر چه عرض و ضخامت آنها افزایش یابد بر قیمت آنها نیز افزوده خواهد شد و بالعکس .

نوع متریال نیمکت مزایامعایب
چوب روسی زیبا / طبیعی و دارای روح طبیعت / با دوام / قیمت مناسب رنگ پریدگی در آفتاب در طی چند سال / محدودیت در انتخاب رنگ
پروفیل فلزیبسیار مقاوم / طول عمر بسیار بالا / قیمت مناسب زیاد گرم شدن در تابستان و زیاد سرد شدن در زمستان به نحوی که نتوان روی آن نشست .
چوب پلاستزیبا و شیک / مقاوم در برابر زنگ زدگی و رنگ پریدگی قیمت بالا / خشک شدن در جنوب کشور و شکستگی در نقاط پیچ ها در آفتاب خیلی شدید جنوب کشور

ضخامت لوله ، پروفیل و یا چدن به کار رفته در تولید محصول چقدر باشد ؟

نیمکتها را می توان با لوله ها ، پروفیلها یا حتی بغلی چدن با ضخامت یا به اصطلاح گوشت مختلفی تولید کرد . عرض و ضخامت هر کدام از آنها تعیین کننده قیمت خرید نیمکت پارکی نهایی خواهد بود . هر چه عرض و ضخامت لوله ها ، پروفیل ها و ضخامت چدن بغلی نیمکتها بالاتر باشد ، وزن آنها بیشتر و در نتیجه قیمت آنها بالاتر خواهد رفت  .

نوع اتصال قطعات چگونه باشد ؟

ما در تولید این محصول و اتصال بغلی ها به نشیمن گاه و پشتی از 8 عدد پیچ آلن فولادی استفاده می کنیم که بسیار مقاوم و با  کیفیت است در ضمن این امکان را به ما می دهد تا محصول را به صورت دمونتاژ به مقصد ارسال کنیم و مشتری با راحتی هر چه تمام تر فقط با بستن 8 عدد پیچ محصول را مونتاژ کند .

این کار منافع زیادی برای مشتری ایجاد می کند . از قبیل :

  1. کاهش شدید کرایه حمل در صورتیکه تعداد بالا باشد .
  2. ضربه نخوردن بار در مسافت های طولانی
  3. بسته بندی بهتر و ساییده نشدن نیمکتها در مسافت های بالا
  4. جا به جایی راحت و بدون صدمه دیدن

اما در بازار ممکن است بعضی از دوستان مقاطع را با هم جوشکاری می کنند . البته این کار هم جواب کار را می دهد ولی به تمیزی حالت قبل نیست و مزایای فوق الذکر را ندارد  .

نوع نیمکت قیمتمزایامعایب
نیمکت لوله ای ارزان قیمت پایین / تولید آسانتر / سرعت تولید بالا / متریال ارزانتر ظاهر ساده ای دارد و خیلی شیک نیست
نیمکت CNCقیمت مناسب و متوسط طرح های زیبا و منحنی های چشمگیر / یکدست بودن همه نیمکتها به دلیل برشکاری سی ان سی در طول زمان زیاد و در آفتاب ممکن است در معرض رنگ پریدگی و زنگ زدن قرار دارد
نیمکت چدنی قیمت بالاتر بسیار چشم نواز و زیبا / دارای گلهای برجسته و طبیعی به دلیل ریخته گری چدن / مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی وزن سنگین / قیمت بالا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *