خرید برج نوری

 خرید برج نوری (نکات طلایی در این زمینه ) !

خرید برج نوری که در زبان محاوره عامیانه خرید تیر برق فلزی هم گفته می شود، یکی از مواردی است که به احتمال زیاد برای پیمانکاران عمرانی ، پیمانکاران فضای باز و به طور کل همه افرادی که با مجموعه‌هایی مثل شهرداری یا مدیران شهری کار میکنند ، پیش می آید.

خوب طبیعی است که عده‌ای از افراد تجربه خرید محصولی مانند برج نوری را در گذشته دارند و بعضی افراد نه . این مسئله که تجربه خرید برج نوری را داشته باشید ، خیلی خوب و موثر است . یعنی شما یکبار این خرید را انجام داده اید و با مسایل و نکات آن تا حدی  آشنایی دارید .

اما تعدادی از افراد هستند که تجربه خرید این محصول را ندارند واز پروسه تولید برج نوری ، نحوه طراحی برج نوری ، مشخصات فنی برج نوری و مسائل مربوط به حمل و نصب برج نوری آن آگاهی و شناخت کافی را ندارند . در این مقاله سعی بر آن داریم که یک راهنمای جامع و کامل بنویسیم تا برای هر دو دسته مذکور کامل و مفید باشد و به صورت یک چک لیست عمل کند تا مطلبی از قلم نیفتد و بهترین حالت ممکن در ثبت سفارش اتفاق بیفتد .

چک لیست خرید برج نوری :

  • تعیین ارتفاع سازه برج
  • مشخص کردن اینکه سازه برج مورد نظر دارای مشخصات فنی و نقشه هست یا نه
  • تعیین تعداد پروژکتور مورد انتظار
  • تعیین نوع پروژکتور های مد نظر
  • تعیین نوع سیستم محرکه هد
  • تعیین تعداد سفارش
  • تعیین ضخامت ورق های فولادی
  • تعیین نوع پوشش ورقها
  • تعیین اینکه که کار ناظر فنی دارد یا نه

تعیین ارتفاع سازه برج نوری :

ارتفاع سازه برج نوری یکی از مهمترین مشخصات برج نوری است. ارتفاع سازه این دکل چراغ  نسبت مستقیمی با قیمت نهایی و توانایی حمل پروژکتورها و سیستم محرکه بالا برنده برج دارد لذا خیلی مهم است که قبل از خرید برج نوری از ارتفاع دقیق سازه مورد نظر اطمینان پیدا کنیم. تعیین ارتفاع سازه برج اغلب توسط مشتری تعیین می گردد . روش علمی این کار این است که توسط افرادی که مسلط به نرم افزارهای طراحی روشنایی فضای باز نظیر نرم افزار دیالوکس هستند تعیین گردد. ولی در بیشتر مواقع این امر به صورت سنتی و بر اساس تجربه کارشناسان فروش به مشتری پیشنهاد می گردد.

این حالت یکی از روش هایی است که از گران شدن بی جهت برج نوری جلوگیری می کند و از پرت شدن ورق فولادی که گران هم هست جلوگیری می کند در واقع کارشناسان فروش برج نوری بهینه ترین ارتفاع نزدیک به نظر مشتری را که هیچ گونه پرتی نداشته باشد ، پیشنهاد می‌کنند و از نظر اقتصادی بهترین گزینه قیمتی برای مشتری خواهد بود.

مشخص کردن اینکه برج نوری مورد نظر مشخصات فنی یا نقشه تولید دارد یا نه:

در بعضی از سفارشات مشتری انواع برج نوری خود را مطابق با مشخصات فنی یا نقشه ای که از طرف کارفرما به او دیکته شده است می خواهد و جای هیچ گونه تغییرات کوچک در راستای بهینه سازی و کاهش منطقی قیمت بدون افت کیفیت وجود ندارد حتی اگر نقشه یا مشخصات فنی اشتباه طراحی شده باشد در این حالت شرکت تولید کننده برج نوری نمی تواند هیچ گونه تغییراتی را در جهت بهبود قیمت ایجاد کند.

ولی در مواردی که کم هم نیست مشتری مشخصات فنی خاصی مد نظرش نیست یا از طرف کارفرما به او دیکته نشده است و می تواند بهترین حالت استاندارد از نظر کیفیتی و قیمتی را انتخاب نماید . به طور مثال برج نوری دستی باشد یا برج نوری برقی . در این موارد کارشناسان فروش ما با توجه به استانداردهای موجود و تجربه کافی در زمینه تولید این محصول به دفعات زیاد با در نظر گرفتن قطعات استاندارد بدون پرت را به مشتری پیشنهاد و در صورت موافقت او جهت تولید و ثبت سفارش اقدام می کند.

پیشنهاد ما برای آن دسته از پیمانکارانی که نقشه مشخصات فنی خاصی به آنها دیکته شده است این است که در صورت امکان با کارفرمای خود مشورت کرده و با توجه به شرایط جغرافیای محل نصب برج و تنش هایی که ممکن است به سازه برج وارد شود امکان صحبت و مشورت با کارشناسان مجرب در این زمینه را جهت بهینه سازی مشخصات و تغییرات کوچک در آن ایجاد نمایند.

تعیین تعداد پروژکتورهای مورد نظر که قرار است روی هدبرج نصب شوند:

همانطور که در مقاله تولید برج نوری عرض کردیم برج های نوری تا ارتفاع ۱۵ متر می توانند به سه حالت برج نوری هد ثابت، برج نوری متحرک با وینچ دستی و برج نوری حد متحرک به وسیله الکترو موتور و گیربکس برقی تولید شود

در صورتی که حد برج نوری ثابت باشد ما میتوانیم به تعداد دلخواه پروژکتور مورد نظرمان را برای هد  در نظر بگیریم و در هنگام ثبت سفارش این مسئله را تاکید کنیم تاحد متناسب با این تعداد پروژکتور ساخته شود.

در حالتی که برج نوری با هد متحرک به وسیله وینچ دستی تولید می شود تعداد پروژکتور های قابل نصب روی آن محدودیت دارد در واقع ما بیش از ۸ عدد پروژکتور نمی‌توانیم روی حد برج نصب کنیم و اگر مشتری تاکید بر نصب تعداد بیشتری از پروژکتور روی دارد ، آنگاه حتماً باید نوع برج را به حالت برج نوری با  متحرک به وسیله الکترو موتور و گیربکس برقی تغییر دهیم. به همین جهت و در همین راستا تعیین تعداد پروژکتورهای مورد انتظار ما می تواند تعیین کننده نوع سیستم محرکه برج نوری باشد که خود از نظر قیمتی می تواند تفاوت فاحش ایجاد کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *