تولید برج نوری

تولید برج نوری از 0 تا 100% :

تولید برج نوری یکی از تخصصی ترین و حساس ترین کارها در رده تولید سازه های روشنایی در صنعت مبلمان شهری است . اصولاً برج نوری بلندترین و مرتفع ترین سازه روشنایی در دنیاست که تا ارتفاع 30 متر قابل تولید است . اما در این زمینه سوالاتی مطرح است که دانستن آن برای علاقمندان به این حوزه خالی از لطف نیست . در این مقاله سعی می کنیم به سوالات ذیل پاسخ دهیم .

  • تولید برج نوری چگونه است ؟
  • شرکت سازنده برج نوری باید دارای چه امکاناتی باشد ؟
  • روند تولید این دکل چراغ شامل چه مراحلی است ؟
  • برای سفارش تولید برج نوری باید چه کار کرد ؟

تولید برج نوری چگونه است ؟

برج نوری یک سازه فولادی چند وجهی با پوشش گالوانیزه گرم است که از ارتفاع 6 متر الی 30 متر قابل تولید است . در گروه تولیدی شهر سامان انواع برج نوری به صورت برج نوری دستی از ارتفاع 6 متر الی 15 متر و برج نوری برقی از ارتفاع 15 متر الی 30 متر قابل تولید است . اما در این بخش می خواهیم روند تولید یک سازه برج روشنایی را توضیح دهیم :

طراحی برج نوری :

طراحی برج نوری شامل مشخص کردن مشخصات فنی بج مورد نظر است که در 13 بند اصلی مشخص می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله مشخصات فنی برج نوری را مطالعه بفرمایید .

در اینجا دو گزینه مطرح است :

  1. حالت اول حالتی است که مشتری اطلاعات فنی خاصی مد نظر ندارد و فقط برجی را در ارتفاع مد نظرش در بهترین حالت استاندارد خود می خواهد . در این حالت کارشناسان ما بهترین حالت اقتصادی و مقرون به صرفه در تولید محصول را مد نظر قرار داده و با اعلام به مشتری و گرفتن تاییدیه اقدام به تولید محصول می کنند .
  2. حالتی است که مشتری برج را با مشخصات خاصی که از طرف کارفرما درخواست شده می خواهد . در این حالت هم باید نقشه یا مشخصات فنی به واحد فروش اعلام شود تا ضمن برآورد فنی و مالی ، قیمت سازه محاسبه شده و به مشتری اعلام گردد و در صورت تایید وی در دستور کار تولید قرار بگیرد .

برشکاری :

برشکاری مقطع مهمی از تولید یک برج روشنایی است که شامل دو مرحله می باشد :

  1. برشکاری تکه های برج
  2. برشکاری بیس پلیت و لچکی
برشکاری تکه های برج نوری :

تکه های برج نوری به صورت قطعات 6 متری در نظر گرفته می شوند و فقط تکه آخر در بالای برج است که ممکن است ارتفاعی کمتر از 6 متر داشته باشد . برای برشکاری تکه های برج ، با در نظر گرفتن دهانه پایین به بالای برج و هر قطعه ، ورق فولادی مورد نظر با ضخامت تعیین شده به حالت ذوزنقه با ابعاد مشخص شده در واحد طراحی به وسیله برش گیوتین برش می شود . دهانه 6 متری این دستگاه باعث می شود که قطعه مورد نظر به راحتی و با دقت بالا برش شود .

برشکاری بیس پلیت و لچکی :

با مشخص شدن ابعاد بیس پلیت ، لچکی ها و سوراخ های بولت و همچنین ضخامت ورق هر کدام از قطعات ، ورق فولادی مورد نظر توسط دستگاه برشکاری دقیق CNC پلاسما با دقت 1 میلیمتر برشکاری می شوند . دقت بالای این دستگاه برش باعث می شود که کار بسیار تمیز و با لبه های شارپ برش شود .

خمکاری ورق ها :

مرحله بعدی جهت ساخت خمکاری ورق هاست . همانطور که عرض شد ، برج نوری یک سازه چند وجهی است که در مرحله برج بسته به ارتفاع سازه ، تعداد وجوه آن مشخص شده و محل خم ها روی تکه های ورق فولادی برش شده مشخص می شود . جهت خمکاری ورق ها از دستگاه خمکاری بریک 600 تن استفاده می شود که ورق های فولادی در ضخامت های مختلف را تا حدود معین و دقیقی خم می کند . فیلم خمکاری قطعات را می توانید در پیج اینستاگرام گروه تولیدی شهر سامان یا کانال آپارات ما مشاهده بفرمایید .

جوشکاری :

در مرحله بعد نوبت به جوشکاری و اتصال قطعات به هم می رسد . برای اتصال قطعات برج نوری به هم از دستگاه جوشکاری CO2 استفاده می شود . به صورتی که قطعات 6 متری به صورت خطی و در دو شکل تک درز جوش یا دو درز جوش به طور کامل جوشکاری می شوند . به قطعه اول پایینی برج قطعاتی نظیر بیس پلیت ، لچکی ، دریچه و … متصل می شود .

گالوانیزه کردن :

گالوانیزه کردن آخرین مرحله تولید برج نوری است . وقتی سازه به طور کامل جوشکاری و سنگ زنی شد ، نوبت به پوشش دهی با فلز روی یا فرآیند گالوانیزاسیون است . در این روش قطعات سازه چند بار در حوضچه های اسید شستشو و چربی زدایی می شود . در مرحله بعد تکه ها به نوبت به وسیله جرثقیل و به حالت اریب وار حوضچه مذاب روی روی می شوند . در این مرحله فولاد با روی واکنش داده و روی در درون فولاد تا مقداری نفوذ می کند ( حدود 80 میکرون ) و سبب می شود که فلز روی به طور کامل از داخل و بیرون سطح فولاد را بپوشاند . این عمل به خاطر خاصیت حفاظت کاتدی فلز روی نسبت به آهن از زنگ زدن برج نوری بعد از نصب برج نوری جلوگیری می کند .

برای سفارش تولید برج روشنایی باید چه کار کرد ؟

جهت ثبت سفارش و خرید برج نوری ضمن اعلام مشخصات فنی مورد نظر و تعداد مورد نیاز به کارشناسان فروش ، برآورد قیمت و زمان حدودی تحویل مشخص می شود . جهت ثبت سفارش و قرار گرفتن در دستور تولید روند کارهای مالی انجام شده و سفارش در دستور تولید قرار می گیرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *