ساخت تیر چراغ برق فلزی

ساخت تیر چراغ برق فلزی ارزان قیمت

ساخت تیر چراغ برق فلزی با طراحی جدید و چشم‌نواز و قیمتی بسیار مناسب کاری نیست که از هر سازنده‌ای برآید. تنها تولیدکنندگان باسابقه و با‌تجربه می‌توانند خلاقیت ذهنی خود را به فولاد منتقل کرده و به هنرنمایی بپردازند. حاصل این هنر، منابع روشنایی خواهند شد که نه تنها راه را روشن و چهره شب را زیبا می‌کنند، بلکه با طراحی بی‌نظیر خود، زینت بخش فضای باغ، پارک، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها یا محیط کار نیز خواهند شد.

اگر به‌دنبال خرید تیرهای چراغ برقی یا خرید پایه چراغ خیابانی هستید که علاوه بر طرح و نقش خاص و زیبا، از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب تولید شده باشند و دارای قیمت مناسبی نیز باشند، به تولیدکنندگان و فروشندگان با تجربه و با سابقه‌ای اعتماد کنید که توانسته‌اند در طول عمر کاری خود، کارنامه درخشانی بر جای باقی گذاشته و رضایت خاطر کلیه خریداران را به‌خوبی جلب کرده باشند.

در ارتباط با ساخت تیر چراغ برق فلزی ( یا تولید پایه چراغ خیابانی ) و متریال به‌کار رفته در آن، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم. داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه، خرید شما را آگاهانه‌تر، اصولی‌تر و لذت بخش خواهد کرد.

در هنگام انتخاب تیر چراغ برق فلزی چه گزینه‌هایی پیش رو داریم؟

در هنگام خرید تیر چراغ برق فلزی چند سوال زیر را از خود پرسیده و با توجه به پاسخ، انتخاب خود را انجام دهید:

  • این تیر چراغ برق در چه مکانی قرار است نصب شود؟ توجه به مکان قرارگیری این تیرها انتخاب را ساده و دقیق‌تر خواهد کرد. تیرهای چراغ برق، یک سویه، دوسویه، سه سویه و چهارسویه هستند. در وسط راهروها یا خیابان‌ها ( مانند پایه چراغ خیابانی و پایه چراغ پارکی )، از چراغ‌های دو‌سویه به منظور روشن سازی بهینه‌تر استفاده می شود.
  • آیا زیبایی، نقش و طرح پایه چراغ برای شما اهمیت دارد؟ در خیابان‌ها و بزرگراه ها، تیرهای چراغی بلند و ساده ( نظیر پایه چراغ چند وجهی گالوانیزه گرم یا پایه چراغ لوله ای ) انتخاب شده و نصب می‌گردند. در پارک، باغ یا ویلاها، از مدل‌های فانتزی تر و با طرح و رنگ ویژه ( پایه چراغ دکوراتیو ) استفاده می‌شود.
  • آیا در مکانی که قرار است تیر چراغ برق نصب شود، سیم کشی برق وجود دارد؟ اگر مکان قرار‌گیری تیر‌چراغ ، فاقد سیم کشی برق باشد، و امکان سیم کشی هم وجود نداشته باشد، استفاده از تیرهای سولار‌دار عاقلانه تر به‌نظر می‌رسد.

این تیرها، علاوه بر حذف سیم‌کشی و هزینه و خطرات ناشی از آن، تا حد زیادی در مصرف و هزینه برق مصرفی نیز صرفه‌جویی خواهند کرد.

  • شرایط اقلیمی منطقه‌ای که تیر چراغ برق در آن نصب می‌شود به چه صورت است؟ پس از ساخت تیر چراغ برق فلزی به منظور جلوگیری از زنگ زدگی، سطح آن با رنگ یا گالوانیزه پوشش داده می‌شود. اگر محل نصب این پایه چراغ‌ها دارای آب و هوای مرطوب و بارانی می‌باشد، استفاده از نوع گالوانیزه پیشنهاد می‌شود.
  • برای خرید تیر چراغ برق چه بودجه‌ای را در نظر گرفته اید؟ قیمت تیر چراغ برق فلزی، به واسطه چند فاکتور سنجیده و مشخص می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به: ضخامت ورق یا لوله به‌کار رفته، قطر لوله، نوع و کیفیت خم‌کاری، برش و جوشکاری، تعداد قطعات تشکیل دهنده تیر چراغ، وزن پایه چراغ برق، تعداد براکت‌ها، نوع پوشش و کیفیت و برند رنگ اشاره کرد.
تولید تیر چراغ برق

در تولید تیر چراغ برق فلزی از چه متریالی استفاده می‌شود؟

از گذشته تا به امروز، نحوه  طراحی و ساخت تیر چراغ برق فلزی دستخوش تغییرات زیادی شده است. با پیشرفته شدن دستگاه‌های تولیدی و تکنیک‌های ساخت، این تیرها نیز به مرور زمان، شکل و ظاهر تازه‌ای به‌خود گرفته‌اند. متریالی که در تولید تیر چراغ برق مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیمان: در خیابان ها و بزرگراه‌ها از این متریال برای ساخت تیر‌های مقاوم و مستحکم استفاده می‌شود. امروزه استفاده از سیمان در ساخت پایه چراغ‌ها چندان متداول نمی‌باشد.
  • آلومینیوم: آلومینیوم به دلیل وزن پایین و خاصیت ضد زنگ برای ساخت پایه چراغ گزینه مناسبی است. به دلیل قیمت بالای این متریال، استفاده از آن چندان متداول نمی‌باشد.
  • آهن: در ساخت اغلب تیرهای چراغ برق، از آهن استفاده می‌شود و در واقع پرکاربردترین نوع متریال می‌باشد. به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی آهن، از رنگ یا گالوانیزه بر روی سطح آن استفاده می شود.
  • تیر برق و دیرک هایFRP / GR: این تیرها از جنس کامپوزیت بوده و از فن‌آوری جدیدی در تولید آن استفاده شده است. دارای استحکام و طول عمر بالایی هستند و در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این نوع متریال در کشور ما هنوز چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

آیا از مراحل ساخت تیر چراغ برق فلزی چیزی می‌دانید؟

تیر‌های فلزی چراغ برق، یا لوله‌ای هستند و یا چند وجهی. در ساخت تیر چراغ برق فلزی لوله‌ای، ابتدا طرح و نقش مربوطه آماده شده و پس از آن، قطر و ضخامت لوله ها تعیین می‌شوند. در ادامه صنعتگر ، با انجام عملیات خمکاری، شکل مورد نظر را به لوله داده و چراغ آماده می‌شود.

در ساخت تیر چراغ برق چند وجهی، ابتدا ورق با ضخامت مشخص انتخاب شده و در اندازه موردنظر برش داده می‌شود. پس از آماده شدن قطعات ورق، نوبت به جوشکاری و اتصال قطعات به یکدیگر می‌رسد. این اتصال طبق الگویی که قرار است چراغ شکل گیرد، انجام می‌پذیرد. پس از این مرحله، با سنگ زنی و صاف کردن لبه های تیز و ناصاف، سازه به شکل صاف و یکدست تبدیل می‌شود.

با جوش دادن پایه و براکت، پایه چراغ به شکل نهایی خود تبدیل خواهد شد. در آخر با گالوانیزه یا انواع رنگ پودری کوره‌ای، تولید تیر چراغ برق فلزی به پایان خواهد رسید.

نکات لازم و ضروری در زمان خرید و نصب تیر چراغ برق

در زمان خرید و اجرای تیر چراغ برق فلزی، توجه به نکات زیر بسیار حائز اهمیت می‌باشند:

  • تعیین ارتفاع و اندازه اصولی پایه چراغ برق بر اساس موقعیت قرارگیری و نور ساطع شده موردنیاز
  • بررسی و تعیین مشخصات فنی پایه چراغ بر اساس کاربرد آن از جمله : قطر لوله یا ضخامت ورق، کیفیت جوش و خمکاری، نوع پوشش و… .
  • تعیین فاصله بین پایه‌ها و تعبیه پایه چراغ‌های بتنی به تعداد لازم
  • فراهم نمودن طیف نور یکنواخت، با میزان شدت مطلوب به طوری‌که هم روشنایی خوبی ایجاد کند و هم شدت نور آزاردهنده نباشد.
  • قرار دادن منبع نور در جهت مناسب به گونه‌ای که در مقابل دید رانندگان، رهگذران و عابران نباشد.
  • انتخاب پایه چراغ برق متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی و میزان نور محیط
  • انتخاب جایگاه مناسب برای نصب پایه چراغ برقی به طوریکه زیبایی بصری و فضاسازی را بر هم نزند.
  • تعیین تعداد و نوع براکت‌ها، جهت قرار گیری آن‌ها و نوع منبع روشنایی بخش
  • قرار گرفتن پایه‌های چراغ در جایی که درخت، ساختمان یا کوه و تپه مانع پخش شدن نور نشوند.
  • استفاده از پایه‌های سنسوردار که به طور اتوماتیک و متناسب با نور میزان محیط خاموش و روشن می‌شوند. این انتخاب سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مربوط به آن خواهد شد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *