پایه چراغ چند وجهی گالوانیزه

پایه چراغ چند وجهی گالوانیزه

پایه چراغ ارزان یا پایه روشنایی ارزان چیست ؟

پایه چراغ ارزان و با کیفیت شاید دغدغه بسیاری از افرادی است که به دنبال یک پایه روشنایی با قیمت مناسب می گردند . اما چگونه می توان ارزانترین پایه چراغ آهنی ممکن را با کیفیت مقبول پیدا کرد ؟ آیا چنین چیزی ممکن است ؟ چه ویژگیهایی روی قیمت یک پایه چراغ تاثیر گذار است ؟ آیتم های مهم در انتخاب پایه روشنایی ارزان قیمت چیست ؟ آیا در خرید پایه چراغ خیابانی ، کیفیت فدای قیمت می شود یا نه ؟ پایه چراغ لوله ای ارزانتر است یا پایه چراغ چند وجهی ؟ نصب پایه چراغ در کدام مدل آسانتر است ؟

سوالهایی از این قبیل مسائلی است که امروز می خواهیم با هم در موردشان صحبت کنیم . در واقع این مقاله یک گپ و گفت خودمانی است که دید بهتری در انتخاب نوع پایه چراغی که می خواهیم سفارش بدهیم ، به ما بدهد . در اینجا سعی می کنم در چند سر فصل به سوالات بالا درست و جامع داشته باشیم .

عواملی که می تواند  سبب ارزان شدن قیمت یک پایه چراغ روشنایی  گردد !!!

وزن پایه :

وزن یک پایه ، عاملی است که تاثیر مستقیم در ارزان یا گرانتر شدن قیمت یک پایه روشنایی دارد . در واقع در طراحی سازه پایه هر چه مقدار وزن پایه بالاتر برود ، قیمت آن نیز گرانتر می شود و این به دلیل مقدار آهن یا فولاد بیشتری است که در آن به کار رفته است . خوب همه می دانیم که آهن فلز ارزانی نیست و نوسانات قیمت آن در قیمت محصول نهایی بسیار موثر خواهد بود .

عوامل موثر بر وزن پایه چراغ خیابانی چیست ؟

نحوه طراحی پایه چراغ ها می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد . یعنی در صورتی که از پایه چراغ لوله ای استفاده می شوند ، ترتیب قطر لوله های استفاده شده و همچنین ضخامت لوله می تواند وزن پایه لوله ای را بالاتر یا پایین تر ببرد و در پایه های چند وجهی میزان دهانه پایین به دهانه بالا و همچنین ضخامت ورق های به کار رفته در آن تعیین کننده وزن پایه ها خواهند بود . پس اگر به دنبال ارزانتر شدن قیمت پایه هستید ، باید کاری کنید که وزن کمتری پیدا کند .

ارتفاع پایه :

بدیهی است که هر چه ارتفاع پایه ها بلندتر باشد ، باید از لوله ها یا ورق های ضخیم تری در طراحی و تولید آن استفاده شود . همچنین قطر دهانه پایین به بالای آن چه در پایه های لوله ای و چه در پایه های چند وجهی باید عددی بزرگتر انتخاب شود . لذا هر چه ارتفاع پایه بلندتر باشد ، قیمت آن نیز به تبع آن افزایش خواهد یافت . پس هر چه پایه بلند تر ، گرانتر .

پایه چراغ دکوراتیو

پایه چراغ دکوراتیو

نوع پایه چراغ :

نوع پایه چراغ هم تاثیر مستقیم در ارزان شدن یا گرانتر شدن پایه روشنایی ارزان دارد .

در کل ما می توانیم پایه چراغ های روشنایی را به سه دسته تقسیم کنیم :

  1. پایه چراغ های لوله ای ساده
  2. پایه چراغ های چند وجهی
  3. پایه چراغ های دکوراتیو

در این میان پایه چراغ های لوله ای ساده ارزانترین حالت را نسبت به موارد دیگر دارد . چون نحوه اتصال مقاطع به صورت جوشکاری است و متعلقات اضافی و تزئینی نیز ندارد .در پایه چراغ های چند وجهی چون مقداری از قطعات داخل هم فرو می رود یا به قولی اورلپ می کند ، خود عاملی برای گرانتر شدن پایه محسوب می شود . لذا این پایه چراغها از نظر قیمتی در مرتبه دوم قرار دارند .

پایه چراغ های دکوراتیو گرانترین نوع پایه چراغهای روشنایی خیابانی هستند . این پایه ها خود نوعی از پایه های لوله ای هستند که دارای مبله ، گلدانی ، النگویی ، سرنیزه وتزئینات آلومینیومی هستند . این تزئینات عمدتاً قیمت بالایی دارند و لذا این پایه ها در عین اینکه زیبایی چشم نوازی دارند ، جزو گرانترین پایه چراغ های شهری هم هستند .

رنگ آمیزی پایه چراغ با رنگ آلکیدی روغنی

رنگ کاری پایه لوله ای

نوع پوشش پایه های روشایی :

در حالت کلی می توان پایه ها را به وسیله رنگ های روغنی آلکیدی ، رنگ های پودری کوره ای الکترواستاتیک یا گالوانیزه گرم پوشش دهی کرد . در این میان رنگ آلکیدی قیمت ارزانتری نسبت به دو حالت دیگر دارد . لذا اگر می خواهید قیمت پایه روشنایی ارزان تر شود ، بهتر است از پوشش رنگ روغنی آلکیدی برای آن استفاده کنید .

در صورتی که پایه چراغ های چند وجهی را انتخاب کردید باید از پوشش گالوانیزه گرم استفاده کنید چون پوشش رنگ روی این پایه ها خیلی جواب نمی دهد . در واقع به خاطر در هم رفتگی قطعات آن ، رنگ پایه ها دچار خراشیدگی می شود ، پس بهتر است که گالوانیزه شوند تا فلزی روی در واکنشی که در وان مذاب روی رخ می دهد تا عمق 80 میکرونی به داخل فولاد نفوذ کند و از آن در مقابل خوردگی و زنگ زدگی محافظت کند .

پایه چراغ لوله ای گالوانیزه

پایه چراغ لوله ای گالوانیزه

نوع براکت :

نوع براکت یا دستک پایه چراغ روی قیمت آن تاثیر گذار است . پایه های روشنایی دارای براکت ها یا دستک های متنوع با ارتفاعات مختلفی تولید می شوند . بعضی دارای براکت های ساده لوله ای هستند و بعضی دارای خم یا حالت عصایی هستند . اما بعضی از مدلهای براکت دارای طرح های هندسی هستند که به ئسیله ورق های برش شده توسط دستگاه  CNC توبید می شوند .این براکت ها به دلیل خدماتی که روی آنها انجام می شود و ورقی که در آن به کار رفته است به قیمت براکت ها می افزاید . بنا بر این برای تهیه پایه چراغ ارزان بهتر است که براکت های ساده لوله ای با ارتفاع کمتر را انتخاب کنید .

براکت های پایه چراغ

براکت پایه چراغ

طراحی پایه روشنایی ارزان :

طراحی پایه چراغ روشنایی نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت آن دارد . همانطور که در قسمت وزن پایه ها عرض شد ، پایه ها قبل از تولید از نظر مشخصات فنی طراحی می شوند . یعنی تعداد قطعات ، قطر قطعات ، نوع اتصال ، اندازه بیس پلیت و … را مشخص می کنند .

برای مثال در پایه های لوله ای در یک ارتفاع مشخص می توانید قطعات لوله ای را با سه تکه لوله 4 – 3- 2  اینچ یا سه تکه لوله 5 – 4 – 3  اینچ در نظر گرفت . بدیهی است در حالت دوم قیمت بالاتر می رود .

ضخامت لوله ها هم بسیار تاثیرگذار است . اگر همین قطعات لوله ای را با ضخامت 2.5 میلیمتر در نظر بگیریم خیلی ارزانتر در میاید تا زمانی که ضخامت آنها 4 میلیمتر یا بیشتر در نظر بگیریم .

اندازه بیس پلیت و ضخامت آن :

بیس پلیت به صفحه ستونی گفته می شود که در زیر پایه قرار دارد و پایه را مرتفع نگه می دارد . در واقع تمام استقامت یک پایه روشنایی بر دوش بیش پلیت است . اندازه بیس پلیت به عواملی نظیر ارتفاع پایه ، دهانه پایینی قطعه اول پایه و آکس بولت فونداسیون ها بستگی دارد . هر چه ابعاد بیس پلیت بزرگتر باشد و ضخامت آن بیشتر باشد به قیمت پایه افزوده خواهد شد .

پایه چراغ لوله ای رنگی

پایه چراغ لوله ای رنگی

تعداد سفارش موثر در تعیین قیمت :

تعداد سفارش در تعییین قیمت موثر است . یعنی در حالتی که تعداد پایه ها کم باشد یا حالتی که تکی تولید شود ، میزان پرتی کار افزایش می یابد و نیروی انسانی و وقت بیشتری را درگیر و تلف می کند . ضمن اینکه هزینه های حمل و نقل برای تعداد کمی پایه ایجاد می شود که در قیمت واحد آن به چشم می آید . بنا بر این وقتی که سفارشات به صورت عمده و سری کاری باشد ، ضمن اینکه پرت کار پایین می آید و کارها به صورت سری کاری انجام می شود ، در صد سود تولید کننده نیز بسیار کمتر در نظر گرفته می شود ، چون در تعداد بالا جبران خواهد شد . بنا بر این پایه چراغ ارزان تر در می آید .

قیمت آهن ، فلزی روی ، رنگ و … :

قیمت آهن موثرترین و اصلی ترین آیتم در تعیین قیمت یک پایه روشنایی ارزان است . کوچکترین نوسانی در قیمت آهن ، قیمت پایه ها را نیز جابه جا می کند . البته قیمت فلز روی ، رنگ و سایر متعلقات نیز همین تاثیر را خواهد گذاشت . بنا بر این هنگام برآورد اولیه قیمت و شرکت در مناقصات ، حواستان به نوسانات قیمت اینها باشد .

ارزان ترین پایه چراغ پارکی کدام مدل است ؟

پایه چراغ پارکی دارای مدلهای متنوع و شکیلی است که بسته به نوع متریال سازنده ، طرح و المانهایی که روی آنها کار می شود ، دارای قیمتهای مختلفی است . پایه چراغ های پارکی توسط لوله های فولادی ، پروفیل ، آلومینیوم و … تولید می شود . هر چه متریال سازنده یک پایه چراغ پارکی ارزانتر و طرح آنها ساده تر باشد ، قیمت آن کمتر خواهدشد . در کل ارزانترین پایه های روشنایی پارکی ، پایه های فولادی هستند که دستک های ساده ای داشته و در بالای دستک ها حباب نشکن پلی کربنات کار شده باشد .

نتیجه گیری :

امیدورام از مطالعه این مقاله لذت کافی را برده باشید و بر اطلاعات شما در زمینه خرید پایه چراغ ارزان افزوده شده باشد . برای تهیه پایه روشنایی ارزان باید آیتمهای زیادی را در نظر بگیرید و با توجه به نقشه و مشخصات فنی ارسالی کارفرما اقدام به استعلام قیمت کنید . اما در جاهایی که خیلی فرقی برای شما ندارد و مشخصات خاصی برای کار ندارید ، می توانید در ارزانترین حالت از پایه چراغ های لوله ای ساده رنگی با براکت ساده نیم متری استفاده کنید ، تا در حداقل قیمت و بهترین کیفیت قرار بگیرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *