نیمکت پارکی یا صندلی پارکی

نیمکت پارکی فلزی یا صندلی پارکی فلزی  :

نیمکت پارکی فلزی یا صندلی پارکی فلزی ( Bench ) در کنار مخزن زباله فلزی پارکی یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات اماکن پرتردد و پر ازدحام است که به طور کاملاً تخصصی و مکانیزه در گروه تولیدی شهر سامان طراحی و تولید می‌شود .

این ابزار پرکاربرد مبلمان شهری نقش ویژه‌ای در سلامت و احساس آرامش افراد جامعه دارد . نمونه بارز استفاده از این محصول در پارکها ، بوستانها و فضاهای باز شهری است . این اماکن به علت پذیرا بودن انواع مختلفی از افراد جامعه نظیر مادران و کودکان ( در محوطه‌های بازی ) ، سالمندان ، دانشجویان و … بیشترین پتانسیل نشستن و استفاده از صندلی پارکی را دارند .

این نیاز اجتماعی در شهرهای بزرگ که زندگی آپارتمانی ، ازدحام جمعیت ، ترافیک ، آلودگی هوا ، آلودگی صوتی و … بیشتراست ، ملموس تر است .

 ارتقاء کیفی و کمی صندلی‌های پارکی در این مراکز می تواند نقش مثبت و موثری در کاهش اضطراب ، احساس آرامش ، استفاده بهتر و لذت بیشتر از فضای سبز و طبیعت داشته باشد .

تولید نیمکت پارکی فلزی :

طراحی ، ابعاد نیمکت پارکی ، تولید نیمکت پارکی و حتی فروش نیمکت پارکی مبحثی کاملاً فنی و تخصصی است که علاوه براینکه در آرامش و آسایش افراد یک جامعه موثر است ، می تواند دارای زیبایی بصری بسیار بالا و تاثیرگذار در بهتر شدن سیمای شهری باشد .

در این میان مهمترین بحث در طراحی این محصول راحت بودن آن است . چون نیمکتها اغلب در فضاهای تردد عابرین پیاده نصب می شود و افراد ممکن است زمان زیادی را برای استراحت ، صحبت ، مطالعه یا هر کار دیگری روی آن صرف کنند .

لذا راحت بودن و اذیت نشدن آنها مسئله ایست که طراحان خلاق و زبردست مبلمان شهری باید حتماً مد نظر قرار بدهند . در کنار آن نیز به ایمن بودن صندلی و دوام بالا در شرایط جوی و جغرافیایی مختلف ، شرایط دمایی متنوع در فصول سال دقت داشته باشند . برای اینکه بتوانیم محصولی مطابق میل و سلیقه خودمان و مناسب برای محیطی که قرار است از آن استفاده شود داشته باشیم ؛ همچنین با آگاهی کامل و دیدی باز بتوانیم قیمت نیمکت پارکی درست و مناسب را تشخیص دهیم. ضروری است که حتماً مشخصات فنی نیمکت پارکی مورد نظرمان را مد نظر قرار دهیم .

برای انتخاب نوع نیمکت های  متناسب با محیط باید به نکات ویژه‌ای توجه کرد از قبیل :

  1. زیبایی ظاهری
  2. میزان راحتی
  3. کاربردی بودن
  4. هماهنگی با محیط پیرامون
  5. ایمن بودن
  6. جانمایی مناسب و تعداد کافی
  7. اقتصادی بودن

نیمکت فلزی پارکی یا صندلی فلزی پارکی از نظر نوع تولید به سه دسته کلی تقسیم می شوند :

  • نیمکت‌های  لوله ای
  • نیمکت‌های  CNC
  • نیمکت‌های  چدنی

تولید نیمکت پارک

نیمکت لوله‌ای فلزی :

این نوع از نیمکت‌ها دارای اشکال پیچیده‌ای نیستند و عموماً شکلی ساده دارند و همین امر سبب می‌شود تا پروسه تولید ساده‌ای داشته باشند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌ترین نیمکت‌های بازار هستند . از این محصول معمولاً در جاهایی استفاده می شود که قیمت پایین و سرعت بالای تولید در اولویت باشد .

یکی از دلایلی که این نوع از نیمکت‌ها نسبت به مدلهای دیگر از قیمت مناسب‌تری برخوردار است این است که در این مدل از برشکاری سی‌ان‌سی استفاده نمی‌شود و به همین جهت پرت ورق ندارند و هزینه‌های مربوط به برشکاری دقیق به آنها تعلق نمی‌گیرد .

دلیل دیگر آن سادگی در تولید است که این امر خود سبب بالا رفتن سرعت تولید و افزایش راندمان است . عموماً در تولید این محصول از لوله و خمکاری استفاده می‌شود .

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که علی رقم اینکه در این مدلها قیمت پایین‌تر است ، ولی دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی هستند . در مرحله رنگ‌کاری کوره‌ای می‌توان آنها را به صورت دورنگ در طیف رنگهای بسیار متنوع و شاد تولید کرد .

نیمکت فلزی لوله ای

نیمکت CNC   :

در تولید این نوع از نیمکت‌ها ، در ابتدا طرح مورد نظر در نرم افزارهای طراحی صنعتی و سه‌بعدی نظیر solidwork  طراحی می‌شود .

پس از طراحی ، قطعات نیمکت به وسیله دستگاه برشکاری دقیق CNC  پلاسما از روی ورق‌های فولادی با ضخامت استاندارد برشکاری می‌شود .

در مرحله بعد نوبت به تولید قطعات کار می‌رسد و نیمکت‌ها بسته به نوع طرح‌شان مونتاژ می‌شوند . پس از تولید شدن قطعات ، جهت رنگ‌آمیزی به واحد رنگ انتقال یافته و  به وسیله رنگ‌های پودری‌الکترواستاتیک ( رنگ کوره‌ای ) رنگ‌آمیزی می‌شوند که دارای دوام فوق‌العاده بالا در برابر ضربه ، شرایط جوی نامساعد ، رطوبت و … می‌باشد .

این نوع نیمکت از نظر اقتصادی و هم از نظر زیبایی مقرون به‌صرفه بوده و بیشترین استفاده را در بین انواع نیمکت‌های تولید شده دارد و علاوه بر همه نکات مثبتی که دارد ، به خاطر طراحی مدرن و به روز شده‌اش ، می‌تواند سهم بسزایی در زیباسازی محیط پیرامونش داشته باشد .

در پروسه تولید این نوع از نمیکت ، چون از دستگاه CNC پلاسما با دقت برشکاری 1 میلیمتر استفاده می‌شود ، این امکان وجود دارد که طرح لوگو مشتری یا طرح دلخواه مورد نظرش را روی بدنه نیمکت برشکاری کنیم ، یا حتی به صورت 0 تا 100 درصد از روی طرح مشتری نیمکت را برشکاری و تولید کنیم .

نیمکت پارکی cnc

نیمکت چدنی  :

نیمکت چدنی بالاترین درجه را از نظر کیفیت و قیمت  در بین نیمکت‌های فضای باز داراست . بدنه چدنی آن دارای طرح های بسیار شکیل و دیدنی بوده و از دوام بسیار بالایی برخوردار است . وزن این نیمکت هم به خاطر متریال تولید شده‌اش بالاست و امکان سرقت این نوع از نیمکت‌ها بسیار کم است . البته نیمکت چدنی چون دارای وزن زیادی است ، نیاز به همین سوراخ‌کاری هم نیست و خودش مستحکم روی زمین قرار می‌گیرد ، لکن برای اطمینان بیشتر می‌توانید آنها را هم به وسیله رول‌بولت به زمین متصل کنید .

در تمام این مدلهای نیمکت که ذکر شد ، نوع جوشکاری CO2 است . نوع نشیمنگاه نیمکت‌ها می تواند از چوب ، فلز و چوب‌پلاست باشد که هر کدام مزایای مخصوص به خود را دارند .

نیمکت چدنی

قیمت نیمکت فلزی پارکی یا قیمت صندلی فلزی پارکی :

اگر بخواهیم عوامل موثر در قیمت نیمکت فلزی پارکی را مورد بررسی قرار دهیم ، می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد :

  • نوع نیمکت مورد نظر ( لوله‌ای یا ساده ، CNC ، چدنی یا نیمکت سنگی پارکی )
  • نوع و ضخامت ورق استفاده شده
  • نوع و ضخامت لوله استفاده شده
  • نوع طراحی و میزان برشکاری ورق
  • نوع مونتاژ ، مقدار جوشکاری و پیچ به کار رفته
  • نوع رنگ به کار رفته در رنگ کاری
  • تعداد سفارش
  • نوع نشیمن‌گاه درخواستی ( چوب ، فلز ، چوب پلاست )
  • نوع طرح ( از نظر کاهش پرتی در برشکاری )

نحوه نصب این نیمکت‌ها بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد . در هر پایه محلی برای بستن پیچ وجود دارد . کافیست در جایی که می‌خواهید نصب کنید ، محل‌های مورد نظر را سوراخ‌کاری نموده و نیمکت را به وسیله رول‌بولت به زمین متصل کنید .

نیمکت بتنی سمنت پلاست :

نیمکت بتنی نوعی از محصولات بتنی فضای باز است که با تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی تولید می شود . این نیمکت ها در واقع نوعی نیمکت سنگی هستند که دارای خواص بسیار مقاومتری از سنگ طیبعی هستند . در واقع با این تکنولوژی جدید ضعفهای سنگ طبیعی از قبیل تخلخل و حفره های میکروسکوپی که در سنگ طبیعی وجود دارد و در دراز مدت سبب ایجاد ترکهای ریز می شود برطرف شده است . ضمن اینکه این نیمکتها در ساختار خود به خاطر وجود میلگرد مسلح هستند . این نیمکتها در حال حاضر در سه مدل نیمکت سنگی طرح انگلیسی ، نیمکت بتنی رومی و نیمکت بتنی کلاسیک تولید می شوند .

امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله دید بهتری نسبت به نیمکت‌های‌فضای‌باز به شما عزیزان داده باشیم و به اطلاعات شما در این زمینه افزوده باشیم . شما در هر لحظه می توانید جهت دریافت لیست قیمت نیمکت پارکی و صندلی پارکی با کارشناسان فروش گروه تولیدی شهر سامان تماس حاصل فرمایید .

در ادامه جهت انتخاب بهتر و کاملتر شما پیشنهاد می‌کنم مقاله ست نیمکت پارکی و مخزن زباله پارکی را مطالعه فرمایید .

جهت مشاهد مدل های نیمکتهای پارکی به این قسمت مراجعه فرمود یا از طریق قسمت فروشگاه مشاهده بفرمایید .

  • نیمکت لوله ای فولادی
  • نیمکت CNC فولادی
  • نیمکت چدنی
  • نیمکت سنگ مصنوعی
  • نیمکت بتنی

ورق فولادی ST37 به ضخامت 5 میلیمتر

نیمکتهای پارکی را می توان با نشیمن‌گاه های از جنس پروفیل فولادی ، چوب و چوب‌پلاست تولید کرد . خریدار می‌تواند تعیین کند که سفارشش با کدام حالت تولید شود .

جوشکاری CO2

نیمکت‌های‌پارکی به وسیله رنگ پودری کوره‌ای الکترواستاتیک رنگ‌آمیزی می‌شوند . برای زیبایی بیشتر می‌توان آنها را به‌صورت دو رنگ رنگ‌آمیزی کرد . مشتری می‌تواند رنگ‌های دلخواه خود را به هنگام سفارش تعیین کند .

برای کمتر شدن هزینه حمل در سفارشهای تعداد بالا می‌توان نیمکتها را به‌صورت دمونتاژ ارسال کرد تا از فضای ماشین حمل بار حداکثر استفاده بشود . مونتاژکردن نیمکتها در محل هم بسیار ساده است و با بستن 8 پیچ آلن محصول آماده استفاده خواهد بود .

به صورت پیش‌فرض و استاندارد 3 عدد پروفیل برای پشتی و 4 عدد برای نشیمن در نظر گرفته می‌شود . در صورتی‌که خواستار تعداد بالاتری می‌باشید ، در هنگام ثبت سفارش با کارشناس فروش هماهنگ بفرمایید .

نیمکت‌ها در دوحالت دفنی و رول بولتی تولید می‌شوند . در حالت دفنی باید پایه ها را در چاله‌ای قرار داده و چاله را از بتن پر نمایید . در حالت رول بولتی باید زمین زیرِ سوراخ پایه نیمکت را با دریل سوراخ کرده ونیمکت را به زمین رول بولت کنید . این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و خودتان هم می‌توانید با کمی اطلاعات فنی این کار را انجام دهید .

در این نوع از نیمکتها از بتن مخصوص نانو سمنت پلاست با عیار 700 کیلوگرم بر متر مکعب استفاده می شود .

11 پاسخ
  1. نگار گفته:

    سلام. از سايت زيباي شما ديدن کردم . سايت بسيار خوبي دارين.
    سپاسگذارم اگر از بخش هاي مختلف سايت من بازديد کنيد و نظرتون رو براي بهتر شدن سايتم بدهيد
    خانه چين

    پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      ممنونم از شما ، سایت شما رو هم دیدم . سایت زیبا و جامعی دارین . براتون آرزوی سلامتی و موقفیت می کنم

      پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      سلام و عرض ادب ، بهروز عزیز
      قیمت محصولات بسته به تعداد و قیمت مواد اولیه متغیر هست . لذا لیست قیمت برای همه محصولات نداریم . شما می توانید از طریق لینک استعلام قیمت در واتساپ به صورت لحظه ای و در هر ساعتی از قیمت محصول مورد نظرتون اطلاع پیدا کنید .

      پاسخ
  2. مهندس خلیل زاده گفته:

    سلام یک مجموعه باغ ویلا دارم در اطراف مشهد لطفا تمام محصولات صندلی ها که عکس و کد در بالا دیدم رو لیست قیمت ایمیل بفرمائید
    تحویل در مشهد
    تلفن ۰۹۱۵۵۰۹۴۹۵۴

    پاسخ
  3. بهروز گفته:

    سلام وقت بخیر .لطف میکنید انواع نیمکت های چدنی cnc لوله یی و … رو برام بفرستید با لیست قیمت .به تعداد میخام

    پاسخ
  4. بهروز گفته:

    سلام وقت بخیر .لطف میکنید انواع نیمکت های چدنی cnc لوله یی و … رو برام بفرستید با لیست قیمت .به تعداد میخام 09387789694

    پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      سلام و عرض ادب کاربر گرامی
      لطفا با شماره های 02133504917 – 09123269173 تماس حاصل بفرمایید یا در شبکه های اجتماعی پیام بفرتید تا کاتالوگ و قیمتها براتون ارسال بشه . از پیامتون متشکریم

      پاسخ
    • شهر سامان گفته:

      سلام و عرض ادب کاربر گرامی
      جهت استعلام قیمت لطفا کد محصول مورد نظرتون رو به همراه تعداد در یکی از شبکه های اجتماعی ارسال کرده یا با تلفن های تماس شرکت ، تماس حاصل بفرمایید . متشکرم

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *