برج نوری ارزان قیمت

برج نوری ارزان قیمت یا برج روشنایی ارزان قیمت چه ویژگیهایی دارد ؟

برج نوری ارزان قیمت یا برج روشنایی ارزان قیمت چه نوع برج نوری است ؟ ارزان ترین حالت تولید برج نوری کدام است ؟ آیا می‌شود بدون کاستن از کیفیت ، قیمت برج نوری را کاهش داد ؟

همانطور که حتماً می‌دانید یا در مقالات مختلف وب سایت گروه تولیدی شهر سامان خوانده اید ، عوامل زیادی در تعیین این دکل چراغ موثرند که به طور مفصل و کامل در مقاله لیست قیمت لحظه‌ای برج نوری به آن پرداخته ایم . اما در این مقاله می‌خواهیم به شرایط و حالت‌هایی بپردازیم که ضمن حفظ ارتفاع و کیفیت ، بتوانیم قیمت سازه‌های روشنایی را کاهش دهیم .

متحرک بودن یا نبودن ، مساله این است ؟

برج‌های روشنایی تلسکوپی یا برج نوری با هد پرده ای (استادیومی) در دو حالت کلی هد ثابت و هد متحرک تولید می‌شوند .  در حالت کلی باید ببینیم که اولویت ما کدام است : قیمت یا امکانات .

اگر نصب برج نوری ما قرار است در جایی انجام شود که محافظتی از آن صورت نمی‌گیرد و امکان دارد که پروژکتورها ، سیم بکسل ، کابل و سایر متعلقات آن مورد سرقت قرار گیرد . بهتر است از برج با هدثابت استفاده شود و در صورتی که در سازه‌های با ارتفاع پایین بخواهیم پروژکتورهای آن را نصب ، تعویض یا تعمیر کنیم ، می‌توانیم از بالابر یا جرثقیل استفاده می‌کنیم . در ارتفاعات بالا و بیشتر در استادیوم‌ها که وزن هد خیلی بالاست و با نصب پروژکتورهای متعدد وزن آن بالاتر هم می‌رود ، امکان متحرک‌سازی هد در آن صورت وجود ندارد و امنیت آن پایین می‌آید . بنابر این برج‌های نوری استادیومی با ارتفاع و با تعداد پروژکتورهای بالا  را به صورت هدثابت با نردبان ، حفاظ و جان پناه می‌سازند .

در این قسمت و تا همین مرحله هم می توان یک نتیجه‌گیری کوچک کرد و آن هم این است که در مواقعی که ارتفاع پایین است و احتمال تعویض یا تعمیر پروژکتورها ، کم است . بهتر است از برج با هدثابت استفاده شود ، قیمت نهایی بسیار پایین بیاید . علت آن هم این است که سیم بکسل ، وینچ ، الکتروموتور ، گیربکس و تابلو برق در آن به کار نمی رود و از نظر سازه‌ای هم با وزن سبک‌تری تولید می‌شود . ایضاً فونداسیونی هم که قرار است برای آن نصب شود ، خیلی سبک تر و کم هزینه‌تر خواهد بود .

هیچ ارزانی بی دلیل نیست !!!

لطفاً به این بخش از صحبت‌های من دقت ویژه‌ای بفرمایید . برج نوری یک سازه محاسباتی است . یعنی یک برج را می‌توان در یک ارتفاع واحد ؛ در یک بازه قیمتی تولید کرد . این حرف به آن معناست که شرکتی که برج نوری ارزان قیمت‌تر می‌دهد ارزان فروش نیست و شرکتی که برج روشنایی را با قیمت بالاتر ارائه می‌دهد ، گرانفروش نیست . ( البته این حرف جدا از سودجویی‌هایی است که برخی افراد می‌کنند یا واسطه‌گری‌هایی که وجود دارد ) .

اینجا مسئله حیاتی و مهم ، مشخصات فنی برج نوری و نقشه تولید است . برج نوری ارزان قیمت‌ تر در یک ارتفاع واحد ، برجی است که وزن کمتر ، دهانه پایین به بالای کوچکتر ، هد کوچکتر با قابلیت حمل پروژکتورهای کمتر باشد .

تعداد پروژکتورهای قابل نصب روی برج و تاثیر آن روی برج نوری ارزان قیمت :

تعداد پروژکتور برج نوری بر روی هد برج نوری رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد . چون در حالتی که تعداد پروژکتورها بالاتر رود ، باید سازه بدنه برج تقویت شده و از الکترو موتور و گیربکس‌ برقی قوی‌تر با توان بالاتر استفاده شود . بنا بر این در صورتی که تعداد پروژکتورهای استاندارد جوابتان را می‌دهد ، بی‌جهت به تعداد پروژکتورها نیافزایید . پروژکتورهای 400 وات بخار سدیم حدوداً 10 کیلوگرم و پروژکتورهای LED  یا SMD یا COB حدود 6 کیلوگرم وزن دارند . لذا پیشنهاد می‌شود در ارتفاعات زیر 15 متر از پروژکتورهای کم‌مصرف LED  -SMD یا COB استفاده کنید ، تا وزن کمتری را به هد ، الکتروموتور و گیر بکس وارد کند .

استفاده از نقشه و مشخصات فنی نادرست :

گاهاً مشاهده می‌شود بعضی از مشتریان بدون داشتن دانشِ فنیِ طراحی برج روشنایی و با تهیه نقشه از منبعی غیرمعتبر ، اقدام به استعلام و خرید برج نوری می‌کنند . در حالی‌که ممکن است ، آن نقشه ؛ برای منطقه جغرافیایی خاصی با بادهای شدید یا شرایط متفاوت تهیه شده باشد . ولی در مورد این عزیزان نیازی به این مشخصات و وزن و متعلقات نباشد و سبب شود که بی‌جهت مبالغ اضافه پرداخت کنند .

پس بهتر است در صورتی‌که نقشه‌ای که از طرف کارفرمایی به دست شما رسید با کارشناسان ما در واحد فروش چک کنید تا اولاً اگر ایرادی در نقشه برج نوری و مشخصات فنی برج نوری  وجود داشت ، برطرف و اصلاح شود و ثانیاً در صورتی‌که می‌توان از مشخصات سبک‌تری استفاده کرد تا قیمت سازه ارزانتر شود ، به مشتری و از آن طریق به کارفرما پیشنهاد شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *