اهمیت نقشه برج نوری چقدر است ؟

نقشه برج نوری یکی از آیتمهای مهم در براورد و تعیین قیمت برج نوری و سایر سازه های فولادی است که در آن به طور مشخص و کامل تعیین میگردد که برج نوری ما باید شامل چه ویژگی‌هایی باشد .

عدم آگاهی سازنده از مشخصات فنی دقیق :

یکی از معضلات و مسائلی که در خرید برج نوری و تولید برج نوری پیش می اید این است که مشتری یک سازه را با مشخصاتی که در ذهن خود دارد استعلام میکند و از آنجایی که از اصول و مبانی تولید سازه آگاهی کامل ندارد مواردی را که در ذهنش وجود دارد ، بیان یا تاکید نمی کند . چون این مسئله را بدیهی یا لازم‌الاجرا می داند ، در صورتی که ممکن است اینطور نباشد و این اشتباه ممکن است در درجه های مختلف سازمانی بیفتد و بعد از تولید و اجرای پروژه این ایراد دیده شده و ایجاد مشکل خواهد کرد .

سو استفاده تولید کننده :

مواردی هم هست که تولید کننده ای با سو استفاده از عدم اطلاعات دقیق مشتری به مسائل فنی تولید و بیان نکردن دقیق جزئیات سازه ای که قیمت میدهد . جا برای ارزان سازی سازه به صورت غیراصولی به وسیله کم کردن از سازه و تخفیف های کاذب که ناشی از این امر است می کند و مشتری با توجه به عدم آشنایی با چنین مسائلی این طور برداشت می کند که تخفیف گرفته است . تغصیری هم ندارد چون همه افرادی که مشتری برج نوری هستند که مهندس ساخت و تولید نیستند و اطلاعات تخصصی این کار را ندارند .

مقایسه قیمت :

وقتی ما بخواهیم یک برج نوری بخریم و به یک تولید کننده برج نوری اعتماد کنیم و به او سفارش بدیم . قطعاً از چند شرکت معتبر و خوش نام در این زمینه استعلام قیمت میگیریم و از بین آنها به بهترین پیشنهادی که داشتیم از نظر قیمتی و کیفیتی سفارش میدهیم . اما این بهترین شرکت کیست ؟ آیا اصلاً استعلام قیمت ما درست است ؟ آیا شرکتی که کمتر قیمت داده ارزان فروش و شرکتی که قیمت بالاتری داده گرانفروش است ؟

پاسخ ما به این سوالات خیر است . چون وقتی ما بدون نقشه برج نوری اقدام به استعلام قیمت می کنیم هر شرکتی طبق استاندارد خودش به شما قیمت می دهد و این معیار درستی برای مقایسه نیست . چون شما اصلاً یک محصول واحد را از این چند نفر قیمت نگرفتید . آنها هر کدام محصول را با مشخصات خودشان قیمت داده اند . پس قیمت کمتر ممکن است سازه ضیعف تر و قیمت بالاتر با مشخصات قوی تری باشد . لکن مقایسه قیمتی در این حالت درست نیست .

نقشه برج نوری

نقشه برج نوری شامل چه مواردی است ؟

  1. تعداد تکه های تشکیل دهنده سازه
  2. ضخامت ورق هر کدام از تکه ها
  3. اندازه دهانه پایین به بالای برج
  4. تعداد وجوه
  5. اندازه بیس پلیت
  6. تعداد بولت
  7. اندازه سوراخ های بولت
  8. تعداد و ابعاد لچکی
  9. نوع برج از نظر دستی یا برقی بودن
  10. اندازه دریچه و ارتفاع آن از زمین
  11. ابعاد هد
  12. اندازه یا قطر سیم بکسل

در نظر دارید که اگر می خواستید برای یک سازه برج هر کدام از این اطلاعات را تک به تک به کارشناسان فروش شرکت می دادید چقدر زمان بر بوده و ممکن بود چیزی از قلم بیفتد . با دادن یک نقشه برج نوری مناسب و دقیق تمام این اطلاعات را به یکباره و یکجا می فرمایید و در این صورت حتی اگر شرکتی هم بخواهد ، عمدا یا سهوا ، از قسمتی از کار بزند ، دیگر بهانه ای نخواهد داشت .

لطفاً در نظر داشته باشید هر نقشه ای مناسب کار شما نیست و اگر دوستان شما برجی را با نقشه ای کار کرده دلیل بر مناسب بودن آن برای شما نیست . نقشه معمولاً از طرف سازمان مناقصه گذار یا کارفرما به پیمانکاران دیکته می شود وبر اساس تجربه ما چون افرادی این کار را انجام می دهند که شاید خودشان علم دقیق این کار را نداشته باشند . این اتفاق زیاد می افتد که نقشه هایی برای ما ارسال می شود که دارای ایرادهای فنی زیاد بوده یا به طور غیر ضروری اقدام به سنگین و گران کردن سازه کرده اند . لذا اگر امکانش را دارید در مورد مشخصات فنی برج نوری حتماً با کارشناسان ما مشورت و به پیشنهادات آنها گوش کنید .

به این دلیل که ما به این معتقیدیم که در درجه اول دوست و مشاور مشتری هستیم تا بتواند خریدی درست و با احساس رضایت داشته باشد . بعد از حصول اعتماد ارزشمند مشتری سفارش هم اتفاق خواهد افتاد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *