پایه چراغ یک تکه چند وجهی گالوانیزه گرم

 آشنایی با پایه چراغ یک تکه :

پایه چراغ یک تکه در دسته پایه های چراغ آهنی چند وجهی قرار می گیرد. این مدل از پایه های چراغ را برای تامین روشنایی معابر خیابانی به کار می برند. پایه های چراغ چند وجهی به دو شیوه مختلف در ایران ساخته می شوند. دسته اول پایه های چند وجهی هستند که خمکاری آن ها به شکل یک تکه انجام می گیرد و دارای یک درز جوش هستند. این شوه ساخت موجب می شود که پایداری و استحکام پایه ها افزایش پیدا کندبه این پایه ها پایه چراغ تک درز جوش گفته می شود . دسته دیگر شامل پایه های چند وجهی می شوند که با روش خمکاری دو تکه ساخته می شوند. این نوع از پایه ها طبیعتا از دو درز جوش برخوردار هستند و همین امر باعث می شود نسبت به نوع اول از مقاومت کمتری برخوردار باشند.

در حقیقت هر اندازه میزان درز جوش در سازه های مختلف کمتر باشد مقاومت آن بیشتر خواهد شد. پایه های روشنایی چند وجهی وظیفه دارند که از منابع نور که در ارتفاع مختلف قرار می گیرند محافظت کنند. پایه های چراغ یک تکه در انواع مختلفی تولید می شوند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای پایه چراغ یک تکه :

پایه چراغ یک تکه از مزیت های زیادی برخوردار است. این نوع از پایه های چراغ های خیابانی چند وجهی از ساختار و پوشش گالوانیزه گرم برخوردار هستند که باعث مقاومت آن ها در فضای بیرونی می شود. این چراغ ها به شکل معمول در ارتفاع 9 تا 12 متر ساخته شوند. همانطور که قبلا اشاره کردیم اغلب پایه چراغ های چند وجهی را به صورت تک درز تولید می کنند.

این نوع از پایه های چراغ به دلیل ساختار خاصی که دارند از زیبایی زیادی برخوردار هستند. نصب پایه های چراغ روشنایی چند وجهی یک تکه بسیار آسان است. این چراغ ها به شکل احتیاجی به تیفور کردن ندارند. اما مسئله ی اصلی که در اینجا وجود دارد این است که این پایه ها را می توانید نهایتا تا ارتفاع 12 متری تولید کنید.

پایه چراغ یک تکه را در ایران به این دلیل بیشتر از 12 متر نمی توانند تولید کنند که امکان پرس و خمکاری بیشتر از این حد در ایران وجود ندارد. می توانید از پایه های چراغ تک درز جوش به عنوان پایه های چراغ چند وجهی خیابانی که به صورت چند تکه هستند نیز استفاده کنید. این مدل پایه های چراغ برای برج های نوری و پایه پرچم مرتفع هم استفاده می شوند که ارتفاع آن ها تا 40 متر نیز می رسد. به شکل معمول هر قطعه ( سکشن ) این پایه ها را به صورت 6 متری تولید می کنند سپس آن ها را به محل نصب می فرستند این چراغ ها به شکل دمونتاژ ارسال و در محل نصب تیفور و نصب می شوند.

یکی دیگر از مزیت های این نوع پایه های چند وجهی پایداری و استحکام بالای آن ها می باشد. افراد می توانند اندازه، سایز و ضخامت این پایه ها را بنا بر نیاز و شرایط موقعیت جغرافیایی خود انتخاب کنند.

پایه چراغ یک تکه چند وجهی

مشخصات فنی پایه های چراغ یک تکه

پایه چراغ چند وجهی را معمولا به وسیله گالوانیزه گرم پوشش می دهند. ورقی که برای ساخت این پایه ها استفاده می شود از ضخامت 3 یا 4 میلیمتر برخوردار هستند. بیس پلیت های به کار رفته در این پایه ها در ابعاد 30 در 30 هستند که از ضخامت 12 میلیمتری برخوردار هستند و دارای براکت هم خمکاری شده می باشند. این براکت ها به طول 1.5 متر هستند که به شکل یک طرفه و دو طرفه می باشند.البته اینها حالت پیش فرض هستند و به خواست مشتری می تواند تغییر پیدا کند . این براکت ها را با کمک دو پیچ مقاوم به شکل کلاهکی بر روی پایه ها فیکس می کنند. پایه های چند وجهی را پس از پوشش دهی با گالوانیزه گرم با بالاترین کیفیت انجام می گیرد. این پایه ها را پس از چند مرحله اسید شویی در وان مذاب روی وارد شده و از داخل و بیرون با فلز روی پوشش دهی می شود در نهایت هم پولیش کاری خواهد شد.

پایه چراغ یک تکه به دلیل ساختار یکپارچه ای که دارد وزن سبک تری دارد و همین امر موجب کاهش قیمت پایه چراغ روشنایی می شود. شکل هندسی بسیار زیبا و مطلوب این پایه ها باعث می شود که به راحتی بارگیری شوند.

پایه چراغ 12 متری یک تکه با یک درز جوش

مزیت های استفاده از پایه های چراغ چند وجهی :

همانطور که می دانید روشنایی معابر و خیابان ها به عنوان یک امر مهم تلقی می شود. پایه های چراغ یک تکه را معمولا از فولاد تولید می کنند. لازم است در هنگام انتخاب تجهیزات مربوط به روشنایی شهری باید نهایت دقت را داشته باشیم. بنابراین لازم است پایه هایی را انتخاب کنیم که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند. پایه هایی که از جنس فولاد ساخته می شوند بسیار بادوام می باشند و می توانند سالیان متمادی در فضای بیرونی دوام بیاورند.

پایه چراغ یک تکه چند وجهی را می توانید با خیال راحت در مناطقی به کار ببرید که مستعد طوفان هستند. به دلیل اینکه پایه های مورد نظر از فولاد ساخته شده اند در برابر ارتعاش مقاومت بالایی دارند. یکی دیگر از قابلیت این پایه ها عدم تغییر شکل در برابر شرایط جوی است. این نوع پایه ها از قابلیت های جوشکاری و تعمیر آسانی برخوردار هستند.

پایه چراغ چند وجهی یک تکه 12 متری گالوانیزه گرم

سخن پایانی : 

پایه های چند وجهی یک تکه، تک درز جوش به عنوان یکی از تجهیزات روشنایی به شمار می رود که به شکل یک تکه از ورق های فولادی ساخته می شوند که این ورق های فولادی تحت برش و خمکاری قرار می گیرند. این مدل پایه ها از کیفیت بسیاری بالایی برخوردار هستند. برای تولید این نوع از پایه های نیاز به دانش خاصی دارد. می توانید از این نوع پایه ها برای نگه داشتن انواع سرچراغی ها و پروژکتورها استفاده کنید.

می توانید این پایه ها را در نقاط مختلف کشور با هر نوع شرایط جغرافیایی و اقلیمی استفاده کنید. ساختار فوق العاده و خاص این نوع سازه ها باعث شده است که سالیان متمادی دوام بیاورند. فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت این نوع پایه ها تاثیر می گذارند که یکی از مهمترین گزینه ها وزن این تجهیزات می باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در این مسئله ارتفاع این پایه ها می باشد. این پایه ها در سایز و اندازه های مختلفی تولید می شوند. هر اندازه پایه ها بلند تر باشد مسلما وزن آن بیشتر می باشد و قیمت آن افزایش پیدا می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *