پایه چراغ دکوراتیو

پایه چراغ دکوراتیو خیابانی چیست ؟

پایه چراغ دکوراتیو خیابانی نام پایه چراغ‌هایی از دسته پایه  روشنایی شهر است که دارای ظاهری متفاوت و بسیار شکیل‌تر نسبت به پایه چراغ‌های خیابانی معمولی هستند. این محصولات ( DECORATIVE POLS ) که جهت نورافشانی اماکن عمومی ، بلوار ها ، میدانها و خیابانهای شهر استفاده می شوند ، علاوه بر تامین نور خیابانها در شهر، خود یک عامل زیباسازی شهری به حساب می آیند و در تغییر سیمای شهری بسیار مفیدند.

ظاهر منحصربه‌فرد و رنگ‌های مشکی – طلایی این پایه‌های گروه تولیدی شهر سامان، آنها را در نوع خود منحصربه‌فرد و بسیار پرطرفدار کرده است. پایه‌های دکوراتیو شهری به صورت لوله‌ای تولید می‌شوند که هر کدام از اینها می‌توانند مشخصات فنی مخصوص به خود را داشته باشند.

این پایه‌های روشنایی جزو زیباترین و چشم نوازترین پایه چراغ‌های روشنایی هستند که در کل دنیا تا کنون طراحی و تولید شده و در مکان‌هایی که نصب می‌شوند علاوه بر تامین روشنایی و امنیت محل، باعث زیبایی فوق‌العاده محیط خواهد شد. ضمن اینکه متریال و مواد اولیه به کار رفته در این پایه‌ها، از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد موجود در بازار است. در نتیجه طول عمر، دوام فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند به مدت‌های بسیار طولانی ظاهر اولیه خود را با همان کیفیت حفظ کند.

پایه روشنایی دکوراتیو

تولید پایه چراغ های  دکوراتیو :

همانطور که در بالا عرض کردیم؛ در پروسه تولید پایه چراغ خیابانی، پایه چراغ‌ دکوراتیو که از خانواده پایه چراغ لوله ای است، در ارتفاعات 6 متری ، 9 متری و 12 متری به وسیله لوله‌های فولادی ST37  تولید می‌شوند. پایه‌های 6 متری عموماً به صورت 2 تکه، با لوله‌های 4  اینچ به 3  اینچ  یا 3  اینچ به 2 اینچ تولید می‌شوند و این خود یک عامل موثر در تعیین قیمت این پایه‌ها می‌باشد. لذا در هنگام برآورد قیمت حتماً سوال کنید که از چه لوله‌هایی جهت تولید ستون اصلی پایه استفاده می‌شود.

پایه‌های 9 متری به صورت 3 تکه تولید می‌شوند و از لوله‌های 4  اینچ به  3  اینچ به  2  اینچ  یا  5  اینچ  به  4  اینچ  به  3  اینچ استفاده می‌شود. در محل اتصال لوله‌ها به هم از حالت اورلپ جهت اتصالات قطعات استفاده می‌شود و از جوشکاری CO2  جهت جوشکاری تمام قطعات بهره برده می‌شود.

پایه چراغ‌های دکوراتیو 12 متری به صورت 4 تکه تولید می‌شوند و دارای تنوع بیشتر از نظر قطر تکه ها هستند که می‌توانند به صورت 6  اینچ به  5  اینچ  به 4  اینچ  به 3  اینچ  یا 5 اینچ به  4  اینچ   به  3 اینچ  به 2  اینچ تولید شوند. ضخامت بیس پلیت و لچکی‌ها را در این پایه ها ضخیم تر در نظر می‌گیرند تا در برابر لرزش و تکانها کاملاً مقاوم باشند. بیس پلیت این پایه‌ها عموماً به صورت 4 بولته ( 4 سوراخه ) در نظر گرفته می‌شود.

نصب کتیبه روی مبله پایه چراغ دکوراتیو

نصب کتیبه روی مبله پایه دکوراتیو

ملحقات پایه روشنایی دکوراتیو :

پایه چراغ‌های مذکور دارای قطعات تزئینی آلومینیومی و گلدانی نیز هستند. مبله پایه چراغ دکوراتیو نام قطعه مکعب مانندی است که در هنگام نصب پایه چراغ در پایین پایه نصب می‌شود و قطعات  مستطیلی طلایی رنگ آلومینیومی روی آن نصب می‌شوند که کتیبه نام دارند.

البته مبله و گلدانی‌های پایه چراغ دکوراتیو انواع مختلفی و ابعاد متنوعی دارند. در بعضی مدلها، مبله فولادی است و قطعات آلومینیومی روی آنها نصب می‌شوند و در بعضی از مدلها کلا به صورت یک تکه آلومینیومی هستند که از نظر قیمتی هم به علت بالاتر بودن قیمت آلومینیوم نسبت به آهن دارای قیمت بالاتری هستند.

از دیگر ملحقات این پایه ها تزئینات آلومینیومی هستند که در سایر نقاط پایه نصب می‌شوند مانند حلقه‌هایی که در محل‌های تبدیلها نصب می‌شوند و سرنیزه‌ها که در بالای تاج پایه نصب می‌شود، همچنین استوانه‌ای که در بالای مبله پایه ها نصب می‌شود که گلدانی نام دارد.

مبله پایه روشنایی دکوراتیو

مبله فولادی و کتیبه پایه دکوراتیو

سرچراغی های قابل نصب روی براکت پایه  :

بر روی این پایه‌ها انواع سرچراغی و پروژکتورهای دلخواه لاک‌پشتی، COB ،LED و … قابل نصب است. تعیین نوع چراغ نصب شده در بالای پایه بسته به نظر مشتری بستگی دارد. جهت رنگ‌آمیزی این محصولات از رنگ‌های خودرویی یا کوره ای استفاده می‌شود که دارای کیفیت بسیار بالایی است. همچنین در شرایط جوی مختلف پایداری قابل تحسینی دارند.

برای نصب و اجرای این پایه‌های خیابانی می‌توان از فونداسیون‌های اجرا در محل یا فونداسیون‌های آماده استفاده کرد. ابعاد فونداسیون مربوطه بسته به ارتفاع پایه، وزن و مشخصات فنی تولید شده‌اش دارد.

براکت های پایه چراغ دکوراتیو

دستک پایه چراغ دکوراتیو با موشکی و سرنیزه
کلام آخر :

در کل اگر قصد خرید پایه‌ چراغ خیابانی جهت خیابان‌های مرکزی شهرتان را دارید یا جایی که در معرض چشم و تردد مردم است و زیبایی آن برایتان مهم است، این پایه‌چراغ یک پیشنهاد بی‌نظیر است. اگر پایه چراغ لوله ای قدیمی دارید و می خواهید آن را به دکوراتیو تبدیل کنید پیشنهاد  کنیم حتماً مقاله تبدیل پایه چراغ لوله ای به دکوراتیو را مطالعه بفرمایید .

شما می‌توانید مدل‌های پایه دکوراتیو ما را در شش مدل آماده ( PC 09PC 10PC 11  PC 12PC 13PC 14PC 15PC 16PC 17PC 18PC 19)  مشاهده بفرمایید. البته قابل ذکر است که گروه تولیدی شهر سامان آمادگی دارد تا هر مدلی که شما بخواهید از این نوع پایه‌ها را با طرح کاملاً سفارشی تولید نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *